سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود مقاله بررسی میزان سرب در شیر مادران منطقه صنعتی زرین شهر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی میزان سرب در شیر مادران منطقه صنعتی زرین شهر و تاثیر آن بر نوزادان فایل ورد (word) دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی میزان سرب در شیر مادران منطقه صنعتی زرین شهر و تاثیر آن بر نوزادان فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی میزان سرب در شیر مادران منطقه صنعتی زرین شهر و تاثیر آن بر نوزادان فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی میزان سرب در شیر مادران منطقه صنعتی زرین شهر و تاثیر آن بر نوزادان فایل ورد (word) :

دانلود مقاله بررسی میزان سرب در شیر مادران منطقه صنعتی زرین شهر و تاثیر آن بر نوزادان فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در آذر 1389 در مجله دانشکده پزشکی اصفهان از صفحه 640 تا 646 منتشر شده است.
نام: بررسی میزان سرب در شیر مادران منطقه صنعتی زرین شهر و تاثیر آن بر نوزادان
این مقاله دارای 7 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سرب
مقاله شیر مادر
مقاله آلودگی صنعتی
مقاله زرین شهر و نوزادان

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: نوروزی الهه
جناب آقای / سرکار خانم: بهرامی فر نادر
جناب آقای / سرکار خانم: قاسم پوری سیدمحمود

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
اهداف:هدف از این مطالعه تعیین میزان سرب در شیر مادران ساکن در نزدیکی کارخانه ذوب فلزات و تاثیر فاکتورهای سن مادر، تعداد فرزندان وزن، قد و دور سر نوزاد به هنگام تولد بر روی میزان سرب شیر مادر می باشد.
مواد و روش ها: پس از تکمیل پرسشنامه، 5 میلی لیتر شیر از 27 مادر سالم 4 روز پس از زایمان جمع آوری و پس از هضم نمونه ها توسط اسید نیتریک و اسید پرکلریک، توسط کوره گرافیتی اندازه گیری شد.
یافته ها: نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که متوسط میزان سرب در شیر مادران دارای یک فرزند و بیش از یک فرزند به ترتیب 7064 mg/l و 2373 mg/l بود. متوسط میزان سرب در شیر مادران دارای سن کمتر یا مساوی 24 سال و بیشتر از24 سال به ترتیب 6810 mg/l و 22.86 mg/lبوده است. متوسط میزان سرب در شیر مادران دارای نوزاد با وزن کمتر از 2950 گرم و بیشتر یا مساوی 2950 گرم به ترتیب 49.59 mg/l و4370 mg/l بود. متوسط میزان سرب در شیر مادران دارای نوزاد با قد کمتر یا مساوی 49 سانتی متر و بیشتر از 49 سانتی متر به ترتیب 49.80 mg/lو 4521 mg/l بوده است و همچنین متوسط میزان سرب در شیر مادران دارای نوزادی با دور سر کمتر از 35 سانتی متر و بیشتر یا مساوی 35 سانتی متر 2743 mg/l و 6233 mg/l بوده است.
نتیجه گیری: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که اختلاف میانگین و همبستگی منفی معنی داری در متوسط میزان سرب در شیر مادران گروه های مختلف سنی مادر و تعداد فرزندان وجود دارد و همچنین متوسط میزان سرب در شیر مادران گروه های مختلف وزن نوزاد، قد نوزاد و دور سر نوزاد بررسی شد که اختلاف میانگین و همبستگی معنی داری در متوسط میزان سرب در شیر مادران گروه های مختلف وزن نوزاد، قد نوزاد و دور سر نوزاد مشاهده نشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر