سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود مقاله جداسازی و شناسایی باکتری های نمک دوست نسبی و بررسی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله جداسازی و شناسایی باکتری های نمک دوست نسبی و بررسی اثر تغییرات دما و pH محیط کشت بر رشد آن ها فایل ورد (word) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله جداسازی و شناسایی باکتری های نمک دوست نسبی و بررسی اثر تغییرات دما و pH محیط کشت بر رشد آن ها فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله جداسازی و شناسایی باکتری های نمک دوست نسبی و بررسی اثر تغییرات دما و pH محیط کشت بر رشد آن ها فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله جداسازی و شناسایی باکتری های نمک دوست نسبی و بررسی اثر تغییرات دما و pH محیط کشت بر رشد آن ها فایل ورد (word) :

دانلود مقاله جداسازی و شناسایی باکتری های نمک دوست نسبی و بررسی اثر تغییرات دما و pH محیط کشت بر رشد آن ها فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در تاکسونومی و بیوسیستماتیک (مجله پژوهشی علوم پایه دانشگاه اصفهان) از صفحه 21 تا 32 منتشر شده است.
نام: جداسازی و شناسایی باکتری های نمک دوست نسبی و بررسی اثر تغییرات دما و pH محیط کشت بر رشد آن ها
این مقاله دارای 12 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله باکتری های نمک دوست نسبی
مقاله قطره پلیت
مقاله کدورت سنجی
مقاله نمک سدیم کلراید

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: زنجیربند مریم
جناب آقای / سرکار خانم: کسری کرمانشاهی روحا
جناب آقای / سرکار خانم: گلبانگ ناصر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
میکروارگانیسم هایی را که قادر به زندگی در زیستگاه هایی با دمای بالا و پایین،pH قلیایی و اسیدی، فشار هیدروستاتیک بالا و غلظت بالای نمک هستند، اصطلاحا اکسترموفیل می نامند. میکروارگانیسم های نمک دوست یا تحمل کننده نمک گروهی از اکسترموفیل ها هستند که قادر به رشد در محیط واجد نمک سدیم کلراید هستند و برای زندگی در محیط های شور تطابق یافته اند. برای جداسازی باکتری های نمک دوست نسبی نمونه گیری از آب خلیج فارس و بخش های مختلف کارخانه چرم سازی (پوست نمک زده، روده نمک زده و پساب کارخانه) در شهریور ماه انجام شد. نمونه ها در محیط کشت اختصاصی نمک دوست ها غنی سازی شد و باکتری ها به روش کشت خطی روی پلیت خالص سازی و سپس شناسایی شدند. برای بررسی اثر تغییرات دما بر رشد آن ها، از روش قطره پلیت (Drop plate method)، و برای بررسی اثر تغییرات pH بر رشد آن ها، از روش کدورت سنجی و دستگاه قرائت گر الایزا استفاده شد. در این پژوهش 8 باکتری از کارخانه و 8 سویه از آب خلیج فارس جداسازی شد و مطالعات فنوتیپی و بیوتیپی گسترده ای روی این باکتری ها انجام گردید. در بررسی رشد کلی باکتری های جدا سازی شده بر حسب درجه حرارت محیط کشت، برابر نتایج به دست آمده، درجه حرارت 37 درجه سانتی گراد مناسبترین درجه حرارت، برای باکتری های جدا شده از آب خلیج فارس است. از طرف دیگر، مناسبترین درجه حرارت برای رشد باکتری های جدا شده از کارخانه، 28 درجه سانتی گراد و بهترین درجه pH برای رشد باکتری های جدا شده از آب خلیج فارس و کارخانه 72 بوده است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر