سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود مقاله در مورد عید سعید غدیر خم فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد عید سعید غدیر خم فایل ورد (word) دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد عید سعید غدیر خم فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد عید سعید غدیر خم فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد عید سعید غدیر خم فایل ورد (word) :

عید سعید غدیر خم
واقعه غدیر حادثه اى تاریخى نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود. غدیر تنها نام یک سرزمین نیست. یک تفکر است، نشانه و رمزى است که از تداوم خط نبوّت حکایت مى کند. غدیر نقطه تلاقى کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.
آرى غدیر یک سرزمین نیست، چشمه اى است که تا پایان هستى مى جوشد، کوثرى است که فنا برنمى دارد، افقى است بى کرانه و خورشیدى است عالمتاب.

و غدیر، روز حماسه جاوید، روز ولایت، روز امامت، روز وصایت، روز اخوت، روز رشادت و شجاعت و شهامت و حفاظت و رضایت و صراحت ‏شناخته شد. روز نعمت، روز شکرگزارى، روز پیام رسانى، روز تبریک و تهنیت، روز سرور و شادى و هدیه فرستادن، روز عهد و پیمان و تجدید میثاق، روز تکمیل دین و بیان حق، روز راندن شیطان، روز معرفى راه و رهبر، روز آزمون، روز یأس دشمن و امیدوارى دوست و خلاصه روز اسلام و قرآن و عترت، روزى که پیروان واقعى مکتب حیات‏بخش اسلام آن را گرامى مى دارند و به همدیگر تبریک مى ‏گویند.
امروز (روز غدیر خم) دین شما را به حد کمال رساندم و نعمتم را بر شما تمام کردم و اسلام را بعنوان دین براى شما پسندیدم. سوره مائده آیه 3

داستان غدیر خم
سال دهم هجرت بود و پیامبر از آخرین سفر حج خود باز می گشت، گروه انبوهی که تعدادشان را تا صد و بیست هزار رقم زده اند او را بدرقه می کردند تا این که به پهنه بی آبی به نام غدیر خم رسیدند.

نیم روز هیجدهم ذی الحجه بود که ناگهان پیک وحی بر رسول خدا صلی الله علیه و آله نازل شد و از جانب خدا پیام آورده که: «ای رسول آنچه از جانب پروردگارت بر تو نازل شده به گوش مردم برسان و اگر چنین نکنی رسالت او را ابلاغ نکرده ای و خداوند تو را از گزند مردمان حفظ خواهد کرد» پیامبر دستور توقف دادند و همگان در آن بیابان بی آب و در زیر آفتاب سوزان صحرا فرود آمدند و منبری از جهاز شتران برای پیامبر ساختند و رسول خدا بر فراز آن رفته و روی به مردم کردند. ابتدا خدای را سپاس فرموده و از بدیهای نفس اماره به او پناه جست و فرمود: ای مردم بزودی من از میان شما رخت بر می بندم، آنگاه می افزاید چه کسی بر مومنین در ارزیابی مصلحت ها و شناخت و تصرف در امور سزاوارتر است همه یک سخن می گویند خدا و پیامبر داناترند.

رسول گرامی می فرماید: آیا من به شما از خودتان اولی و سزاوارتر نیستم و همگان یک صدا جواب می دهند که چرا چنین است. آنگاه فرمود: من دو چیز گرانبها در میان شما می گذارم یکی ثقل اکبر که کتاب خداست و دیگری ثقل اصغر که اهل بیت منند. مردم، بر آنان پیشی نگیرید و از آنان عقب نمانید. آنگاه دست علی (ع) را در دست گرفت و آن قدر بالا برد که همگان او را در کنار رسول خدا دیدند و شناختند

. سپس فرمود: خداوند مولای من و من مولای مؤمنان هستم و بر آنها از خودشان سزاوارترم. ای مردم هر کس که من مولا و رهبر اویم این علی هم مولا و رهبر اوست و این جمله را سه بار تکرار کرد و چنین ادامه داد: پروردگارا، دوستان علی را دوست بدار و دشمنان او را خوار. خدایا علی را محور حق قرار ده و سپس فرمود: لازم است حاضران این خبر را به غایبان برسانند. هنوز اجتماع به حال خود باقی بود که دوباره آهنگ روح بخش وحی گوش جان محمد صلی الله علیه و آله را نواخت که:‌ «امروز دینتان را برایتان کامل نمودم و نعمت خود را بر شما به پایان رساندم و اسلام را به عنوان دین برایتان پسندیدم» و بدین سان علی (ع) از جانب خداوند برای جانشینی پیامبر (ص) برگزیده شد.

سندیت واقعه غدیر خم
مرحوم علامه امینى در کتاب الغدیر خود نام راویان حدیث غدیر را به ترتیب زمان زندگى ذکر کـرده اسـت:
در میان اصحاب رسول خدا (ص ) 110 نفر، در میان تابعین 84 نفر، در میان علماى قرن دوم هجرى 56 نفر، در میان علماى قرن سوم هجرى 92 نفر، در میان علماى قرن چهارم هجرى 43 نفر، در میان علماى قرن پنجم هجرى 24 نفر، در میان علماى قرن ششم هجرى 20 نفر، در میان علماى قرن هفتم هجرى 21 نفر، در میان علماى قرن هشتم هجرى 18 نفر، در میان علماى قرن نهم هجرى 16 نفر، در میان علماى قرن دهم هجرى 14 نفر، در میان علماى قرن یازدهم هجرى 12 نفر، در میان علماى قرن دوازدهم هجرى 13 نفر، در میان علماى قرن سیزدهم هجرى 12 نفر، در میان علماى قرن چهاردهم هجرى 19 نفر.

حدیث غدیر در کتب معتبر اهل سنت از جمله در کتاب «مسند» امام احمد حنبل، در «سنن» ترمذى، «مسند احمد» و در «مستدرک» حافظ ابن عبداللّه حاکم نیشابورى به مضامین مختلف ذکر شده است.
مفهوم عید
هیجدهم ذی الحجه روز غدیر خم را مسلمین خصوصاً شیعیان عید شمرده اند. لغویون عید را از مشتقات ماده “ع و د” به معنای بازگشت می دانند و در نوروز بازگشت حیات را به پیکر سرد گرامی می دارند، حیاتی که در هجوم خزان به سردی می گراید و در بیداد سرمای زمستان تا مرز نیستی پیش می رود تا آنجا که گویی هرگز نبوده است.

در مقام تطبیق این نکته با موازین مکتبی و مذهبی باید گفت عید آدمی بزرگداشت بازگشت حیات معنوی انسان است. در چنین باوری نوروز انسان روزی است که وی به خویشتن باز گردد و گمشده اش را دریابد. مثلاً در ماه مبارک رمضان آدمی بعد از سی روز جهاد و مجاهده با نفس سرکش تمام ناخالصی های وجودش را ذوب می کند تا عبودیت ناب در آن تجلی کند و آنگاه عید فطر است. پس عید اسلامی بازگشت حیات است و تعیین آن بر عهده شرع اقدس. غدیر بنا بر این تفسیر هر دو شرط را دارد یعنی هم بازگشت به خویشتن است و هم از طرف شرع مشخص شده است. غدیر بازگشت حیات دوباره اسلام است، علاوه اینکه عید غدیر تشریع هم شده است.

در زیر به نمونه هایی از روایاتی که غدیر را عید شمرده اند اشاره می شود :
فرات بن ابراهیم کوفی از امام صادق علیه السلام نقل می کند که ایشان به نقل از پیامبر اکرم فرمودند :یوم غدیر خم افضل اعیاد امتی ؛روز غدیر بزرگترین عید امت من است .حسن بن راشد می گوید از امام صادق علیه السلام پرسیدم: غیر از عید فطر و قربان برای مسلمانان عید دیگری هم هست؟ فرمودند: بلی و این عید از آن دو عید دیگر با فضیلت تر است .گفتم کدام روز است ؟فرمود: روز هیجدهم ماه ذی حجه عید غدیر خم .عرض کردم: قربانت شوم در آن روز چه اعمالی انجام دهیم؟ فرمودند: روزه بگیرید بر محمد و آلش صلوات بفرستید ;; یقین بدانید انبیا علیهم السلام روزی که وصی خود را نصب می کردند امر می کردند که آن روز را جشن بگیرند.

وقتی به سیره ائمه و پیامبر اکرم مراجعه می شود در می یابیم که پیامبر و امیر مؤمنان و سایر ائمه با روز غدیر به عنوان یک عید برخورد کرده و مسلمانان را به تبریک و تهنیت گفتن به هم دعوت کرده اند. امام حسن علیه السلام روز عید غدیر در کوفه مهمانی بزرگی برپا می داشتند.
امام علی با فرزندان و گروهی از پیروانش بعد از نماز برای شرکت در مجلس به منزل امام حسن علیه السلام می رفتند .و پس از اتمام مهمانی امام حسن علیه السلام هدایایی به مردم اعطا می فرمود .لذا این حرکت امام حسن علیه السلام موجب شد مردم به روز عید غدیر عادت کنند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله مدیریت سیلابهای شهری با استفاده از نرم افزار SWMM

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مدیریت سیلابهای شهری با استفاده از نرم افزار SWMM و مبتنی بر اطلاعات حوزه آبخیز مشرف (مطالعه موردی بخشی از حوزه آبخیز شهر تهران) فایل ورد (word) دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مدیریت سیلابهای شهری با استفاده از نرم افزار SWMM و مبتنی بر اطلاعات حوزه آبخیز مشرف (مطالعه موردی بخشی از حوزه آبخیز شهر تهران) فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مدیریت سیلابهای شهری با استفاده از نرم افزار SWMM و مبتنی بر اطلاعات حوزه آبخیز مشرف (مطالعه موردی بخشی از حوزه آبخیز شهر تهران) فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مدیریت سیلابهای شهری با استفاده از نرم افزار SWMM و مبتنی بر اطلاعات حوزه آبخیز مشرف (مطالعه موردی بخشی از حوزه آبخیز شهر تهران) فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: اولین همایش ملی تحلیل فضایی مخاطرات محیطی کلان شهر تهران

تعداد صفحات: 1

نویسنده(ها):

علی سلاجقه – عضو هیات علمی دانشگاه تهران
حسن احمدی – عضو هیات علمی دانشگاه تهران
مهدیه سنجری – دانشجوی دکتری دانشگاه تهران

چکیده:

شهری شدن یکی از چالشهای قرن حاضر بوده و بنا بر آمار و اطلاعات منتشر شده در سال 2015، بیش از نیمی از مردم دنیا، یا حدود 4 میلیارد نفر در محیطهای شهری و بیش از 20% افراد در شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر زندگی می کنند. همچنین گسترش شهرها، غالبا در مناطق آبرفتی با نفوذ پذیری مناسب صورت می گیرد و این موضوع باعث ایجاد فضاهای غیرقابل نفوذ و درنتیجه توسعه و افزایش شدید حجم و حداکثر آبدهی سیلابها می گردد. لذا به منظور مدیریت بهینه مناطق شهری و نیز کاهش تبعات زیانبار مالی و جانی حاصل از روانابهای شهری، ابتدا لازم است نقاط بحرانی سیلابی در هر یک از مناطق شهری تعیین شده و سپس نسبت به رفع مشکل هر یک از این نقاط اقدام گردد. در این بررسی سعی شده با استفاده از نرم افزار مدیریت سیلابهای شهری (SWMM)، نقاط دارای آبگرفتگی، به هنگام وقوع بارشهای 5 و 10 ساله مشخص گردند تا بتوان نسبت به کاهش حجم و دبی حداکثر سیلاب تا حد امکان و به دنبال آن از خطرات شهری ناشی از وقوع سیلابهای 5 و 10 ساله به غایت کاست. بدین منظور، پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز نرم افزار و در نهایت شبیه سازی مدل SWMM مشخص شد که نقاط دارای آبگرفتگی در هر دو سناریو (بارندگی 5 ساله و بارندگی 10 ساله) در مناطق بالا دست بویژه مناطق واقع شده در خروجی حوزه های آبخیز مشرف قرار گرفته اند که این امر به دلیل وارد شدن روانابهای ایجاد شده در منابع طبیعی بالا دست بوده و از آنجا که سیستم زهکشی مناطق شهری، فقط به منظور عبور و انتقال سیلابهای ایجاد شده (حاصل از بارندگی های 5 و 10 ساله) در مناطق شهری طراحی شده اند، لذا می بایست با مدیریت جامع و پایدار حوزه های آبخیز مشرف و نیز استفاده از سازه های انحرافی به منظور منحرف کردن رواناب ایجاد شده در بالادست، آبخیز شهری را نیز به بهترین شکل مدیریت نمود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله ارزیابی عملکرد روش تحلیل استاتیکی غیر خطی بهنگام ش

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله ارزیابی عملکرد روش تحلیل استاتیکی غیر خطی بهنگام شونده در ارزیابی سازه های با توزیع نامتقارن مقاومت و سختی در پلان فایل ورد (word) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله ارزیابی عملکرد روش تحلیل استاتیکی غیر خطی بهنگام شونده در ارزیابی سازه های با توزیع نامتقارن مقاومت و سختی در پلان فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله ارزیابی عملکرد روش تحلیل استاتیکی غیر خطی بهنگام شونده در ارزیابی سازه های با توزیع نامتقارن مقاومت و سختی در پلان فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله ارزیابی عملکرد روش تحلیل استاتیکی غیر خطی بهنگام شونده در ارزیابی سازه های با توزیع نامتقارن مقاومت و سختی در پلان فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: همایش ملی مهندسی عمران ، شهرسازی و توسعه پایدار
تعداد صفحات: 12
نویسنده(ها):
سیدحسن قطبی راوندی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی زلزله، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
آرمین عظیمی نژاد – استادیار، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
عبدالرض سروقدمقدم – استادیار، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله

چکیده:
ساختمانهای بلند نامتقارن در پلان به علت اثرات پیچش و مودهای ارتعاشی بالاتر، سازه های پیچیده ای میباشند. در این مطالعه ، اثرخروج از مرکزیت های سختی و مقاومت بر روی پاسخهای لرزه ای غیرالاستیک ساختمان های نامتقارن در پلان به طور جداگانه موردبررسی قرار میگیرند. سازه های فولادی قاب خمشی 9 طبقه با پلان های نامتقارن با خروج از مرکزیتهای متفاوت براساس آیین نامهASCE7 جهت ارزیابی نتایج حاصله از تحلیل دینامیکی غیرخطی با روش پوش آور بهنگام شونده مورد ارزیابی قرار گرفته است. بدین صورت که در آن از الگوی بار بهنگامشونده در هر مرحله بارگذاری، شکل الگوی بار وارده متناسب با مشخصات مودال سازهتغییر کرده و بهنگام میشود. روش پوش اور با الگوی بار ثابت که در سالهای اخیر روش تحلیل استاتیکی غیرخطی با در نظر گرفتناثر مودهای بالاتر ارائه شده است که خود شامل روش پوش اور به هنگام شونده براساس جابجایی و جابجایی نسبی طبقات ، که الگوی بار ثابت نبوده و براساس شکل مودی و میزان ضریب مشارکت مودال، بهنگام می شود .به منظور بررسی دقت روش های مذکور ،تحت هفت رکورد زلزله توسط نرم افزار SAP به منظور برآورد دقت تحلیل بارافزون انطباقی ، پاسخهای لرزه ای حاصل از این روش با تحلیل تاریخچه زمانی غیرخطی مقایسه میشوند. نتایج نشان میدهد که اثرات EUB توسعه یافته پیچشی ایجاد شده در ساختمانهای با خروج از مرکزیت سختی شدید میباشد، درحالیکه این اثرات در ساختمانهای با خروج از مرکزیت مقاومت محسوس نمیباشند. لازم به ذکراست که خروج ازمرکزیت مقاومت اثر شدیدی بر روی دورانهای پلاستیک مفاصل میگذارند، اما بر روی پاسخ های لرزه ای تغییرمکان کف طبقات و جابجایی نسبی بین طبقات اثر چندانی ندارد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله بررسی احتمالهای کوانتومی دربازی معمای زندانیان در

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی احتمال‌های کوانتومی دربازی معمای زندانیان در سیستم‌های کیوتریتی فایل ورد (word) دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی احتمال‌های کوانتومی دربازی معمای زندانیان در سیستم‌های کیوتریتی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی احتمال‌های کوانتومی دربازی معمای زندانیان در سیستم‌های کیوتریتی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی احتمال‌های کوانتومی دربازی معمای زندانیان در سیستم‌های کیوتریتی فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش منطقه ای فیزیک جام (جامد، اتمی، محض)
تعداد صفحات: 7
نویسنده(ها):
الهام خراط زاده – مدرسه فنی و حرفه‌ای سما، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اهواز

چکیده:
به طور کلی نظریه بازی یک نظریه تصمیم‌گیری است. اخیراً چندین کاربردی که در نظریه اطلاعات کوانتومی پیشنهاد شده است می‌توانند به عنوان موقعیت‌های رقابتی تصور شدند. در رمزنگاری کوانتومی استراق سمع به عنوان یک بازی بین شنونده و فرستنده تصور می‌وشد. در این تحقیق یک الگوی فیزیکی برای بازی معمای زندانیان در سیستم‌های کوانتومی دو بعدی (کیوبیتی) ارائه شده و این الگو به سیستم کوانتومی سه بعدی (کیوتریتی) تعمیم داده شده است. و مشاهده شده که در سیستم کیوتریتی نتایج بهتری برای بازیکنان به دست آمده است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله بازنگری پولک نکتاری در چند گونه آلاله در ایران فای

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بازنگری پولک نکتاری در چند گونه آلاله در ایران فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بازنگری پولک نکتاری در چند گونه آلاله در ایران فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بازنگری پولک نکتاری در چند گونه آلاله در ایران فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بازنگری پولک نکتاری در چند گونه آلاله در ایران فایل ورد (word) :

دانلود مقاله بازنگری پولک نکتاری در چند گونه آلاله در ایران فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1388 در رستنیها از صفحه 193 تا 202 منتشر شده است.
نام: بازنگری پولک نکتاری در چند گونه آلاله در ایران
این مقاله دارای 10 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله Rhizomatosa, Grumosa, Praemosa, Ranunculus

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: نعمتی سمیه
جناب آقای / سرکار خانم: پاک روان منیژه
جناب آقای / سرکار خانم: توسلی اختر
جناب آقای / سرکار خانم: زارع شاهین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
آلاله با 600 گونه بزرگترین جنس در تیره آلاله است. به دلیل وجود تنوع ریختی در بین افراد و جمعیت های یک گونه مشکلات تاکسونومیکی زیادی در این جنس وجود دارد. صفات ریخت شناسی پولک نکتاری در بررسی های قبلی از نظر تاکسونومیکی با ارزش شناخته شده اند. در این پژوهش، سعی شده است تا این گروه از صفات در چند گونه چند ساله از سه گروه Rhizomatosa, Grumosa, Praemosa بررسی شوند. برای یافتن اندیس تفاوت، از نرم افزار ANOVA ver. 12 استفاده شد. نمونه های مورد استفاده به صورت هرباریومی در اختیار قرار گرفته شد. مقادیر طول و عرض پولک نکتاری، وجود یا فقدان پایه، شکل کلی و شکل راس پولک نکتاری صفات ثابت درون گونه ای و مقدار طول ناحیه متصل به گلبرگ از تنوع درون گونه ای برخوردار است. شکل های مختلف پولک نکتاری مشاهده شده در جمعیت های برخی گونه ها در ارتباط با تنوع کاریوتایپی در جمعیت های گونه است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<   <<   236   237   238   239   240   >>   >