سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود مقاله مروری بر ویژگیهای ژئوتکنیکی خاکهای رمبنده و بررسی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مروری بر ویژگیهای ژئوتکنیکی خاکهای رمبنده و بررسی پراکندگی آنها در ایران فایل ورد (word) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مروری بر ویژگیهای ژئوتکنیکی خاکهای رمبنده و بررسی پراکندگی آنها در ایران فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مروری بر ویژگیهای ژئوتکنیکی خاکهای رمبنده و بررسی پراکندگی آنها در ایران فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مروری بر ویژگیهای ژئوتکنیکی خاکهای رمبنده و بررسی پراکندگی آنها در ایران فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: هفتمین کنفرانس زمین شناسی مهندسی و محیط زیست ایران

تعداد صفحات: 12

نویسنده(ها):

داود فریدونی، – دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، گروه مهندسی عمران، همدان، ایران.

چکیده:

در مهندسی ژئوتکنیک گروهی از خاکها دارای رفتار ویژهای هستند و ساخت و ساز بر روی آنها باعث بروز مشکلاتی در طی عمر مفید سازه خواهد شد. این خاکها تحت عنوان خاکهای مسئلهدار نامیده میشوند که خاکهای رمبنده به عنوان یکی از این نوع خاکها بوده و دارای اهمیت زیادی میباشند. خاکهای رمبنده همانند همه خاکهای مسئلهدار به آب حساس بوده و در حضور آب ساختمان آنها دچار ریزش میشود. این موضوع منجر به کاهش حجم ناگهانی و سریع خاک شده و بدین ترتیب سلامت سازه مهندسی واقع بر آن به خطر میافتد. لذا با توجه به اهمیت موضوع در این نوشتار سعی بر جمع بندی این خاکها شده و بطور خلاصه به مطالعه رفتار، خواص مهندسی و روشهای شناسائی این خاکها و همچنین روشهای اصلاح و بهسازی آنها پرداخته شده است. در پایان نیز به بررسی پراکندگی خاکهای رمبنده و مهمترین روشهای بهسازی این خاکها در ایران اشاره شده است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله اثرات سدها مخازن آبی بر محیط پیرامون ومدیریت انسان

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله اثرات سدها مخازن آبی بر محیط پیرامون ومدیریت انسانی فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله اثرات سدها مخازن آبی بر محیط پیرامون ومدیریت انسانی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله اثرات سدها مخازن آبی بر محیط پیرامون ومدیریت انسانی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله اثرات سدها مخازن آبی بر محیط پیرامون ومدیریت انسانی فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: اولین کنفرانس ملی راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار
تعداد صفحات: 11
نویسنده(ها):
هادی محمودی – دانشجوی منابع طبیعی دانشگاه فسا
امیرحسین پارسامهر – عضو هیئت علمی دانشگاه فسا

چکیده:
توسعه منابع آب واحداث سدهای مخزنی دردهه های اخیرلزوم توجه جدی به این سازه ها راافزایش داده.به رغم مشکلات ناشی ازعدم توجه به اثرات زیست محیطی اجرای طرحهای توسعه منابع آب درحوضه دریاچه ها ومخازن سدهای بزرگ،نمیتوان جنبه های مثبت تغییرات کیفی وکمی مرتبط با مدیریت منابعآب همچون منظم شدن رژیم جریانهای ورودی،تبدیل کشاورزی سیلابی به آبی،کاهش نوسانات ترازآب وتغییرات محیطی رانادیده گرفت.تغییرات درمحیطزیست ازجمله به زیرآب رفتن مراتع وجنگل هایی که طی قرنها تعادل ایجاد شده،تبدیل رودخانه های خروشان به جوی آب وبه عکس،بالا آمدن بیشازحدسطح آب زیرزمینی منطقه وپیامدهای آن

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله بررسی و مقایسه پتانسیلهای بین اتمی تجربی برای فلز

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی و مقایسه پتانسیلهای بین اتمی تجربی برای فلز مس فایل ورد (word) دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی و مقایسه پتانسیلهای بین اتمی تجربی برای فلز مس فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی و مقایسه پتانسیلهای بین اتمی تجربی برای فلز مس فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی و مقایسه پتانسیلهای بین اتمی تجربی برای فلز مس فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: کنفرانس فیزیک ایران 1387

تعداد صفحات: 5

نویسنده(ها):

جمال داودی – گروه فیزیک، دانشکده علوم دانشگاه زنجان
کیاندخت رناسی – گروه فیزیک دانشگاه زنجان
سپیده سلطانی – گروه فیزیک دانشگاه زنجان

چکیده:

در این پژوهش به بررسی و مقایسه چهار پتانسیل بین اتمی تجربی به عنوان پتانسیلهای برهمکنشی، بین اتم های فلز مس پرداخته ایم. پتانسیلهای که مورد استفاده قرار گرفته اند عبارتند از ساتن – چن ، کوانتم ساتن – چن، مورس و لنارد جونز. هدف ما از بررسی و مطالعه آنها، شناسایی پتانسیلهایی است که بهترین توافق را با نتایج تجربی خواص گرمایی فلز مس برای ما ایجاد کنند. این کار را با تکنیک شبیه سازی دینامیک مولکولی در آنسامبل NPT انجام داده ایم. با استفاده از این پتانسیلها کمیت هایی از قبیل نقطه ذوب، انرژی همدوسی، ظرفیت گرمایی ویژه در فشار ثابت و ضریب انبساط طولی را برای این فلز محاسبه کرده و نتایج حاصل از شبیه سازی را با هم و با مقادیر تجربی مقایسه می کنیم. با مقایسه این کمیتها، به این نتیجه رسیدیم که مقادیر محاسبه شده از پتانسیل کوانتم ساتن- چن با مقادیر تجربی توافق خوبی دارند. بنابراین نیروی محاسبه شده از این پتانسیل بر دیگر پتانسیلها برتری داشته و نتایج دقیق تری از خواص گرمایی فلز مس فراهم می کند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود موانع رشد شهر نی ریز در روزنه زمان گذشته، حال و آینده فای

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود موانع رشد شهر نی ریز در روزنه زمان گذشته، حال و آینده فایل ورد (word) دارای 41 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود موانع رشد شهر نی ریز در روزنه زمان گذشته، حال و آینده فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

مقدمه

موانع طبیعی رشد
1- وجود کویرها و شورزارها
به علت وجود لایه های ژیپس و نمک در نزدیکی سطح زمین بخصوص در قسمت شمال غرب این منطقه باعث بوجود آمدن شورزارها و کویرهای محدود می شود که این خود یک عامل منفی در جهت محدود کردن گسترش شهر در این قسمت می گردد.
2- سیلاب های متمادی
بعلت موقعیت ژئو مورفولوژی این شهر که بعلت قرار گرفتن در روی مخروط افکنه بزرگ شیب منطقه طوری است که با کمترین ریزش باران باعث جاری شدن سیلاب ها می گردد که از قدیم الایام یکی از مهمترین عوامل مخرب این شهر بوده است بطوریکه این شهر از زمان هخامنشیان تاکنون سه بار دستخوش سیل قرار گرفته که کلاً باعث جابجائی محل اصلی شهر گردیده و در مورد چهارم این شهر در محل فعلی قرار گرفته است. بطوریکه گفته می شود در حوالی این شهر نیز محلی به نام شهر سبا قرار داشته که بر اثر سیل تخریب گردیده که هم اکنون نیز با وجود اینکه خاک و خار و جلگه ای بی آباد از آن چیز بی مشهود نیست به نام «راسته بازار» معروف است. همچنین اثرات سیل را در سال 1365 شاهد بودیم که موجب خسارات فراوان در کل شهرستان مورد نظر و تخریب کامل یکی از محلات قدیمی و با سابقه شهر گردید (محله سادات)
3- خشکسالی
یکی دیگر از عوامل منفی در محدود کردن رشد شهر در این ناحیه خشکسالی های متمادی خصوصاً گریبانگیر مردم این منطقه است که خود باعث محدود شدن فعالیت های اقتصادی و در نتیجه رکود سرمایه گذاری در اموری که باعث رشد و توسعه و ترقی شهر می گردد می باشد.
4- وجود کوه ها
قرار گرفتن کوه های بلند در سه طرف شهر نی ریز که بطور ممتد و زنجیره وار در شمال- جنوب و مشرق وجود دارند خود نیز در آینده باعث عدم گسترش شهر و شهرنشینی به این سه قسمت و در این سه جهت می گردد.
5- وجود دریاچه های شور
وجود دریاچه بختگان در سمت شمال غرب این منطقه علاوه بر اینکه زمین های ساحلی را بعلت شور بودن غیرقابل استفاده می کند خود وجود دریاچه نیز عاملی در محدود کننده در امر گسترش شهر در آینده می گردد.

ب: موانع انسانی رشد شهر نی ریز
1- عدم برنامه ریزی صحیح از طرف اولیاء شهر
از قدیم الایام تاکنون این شهرستان با وجود اینکه بزرگان و علماء و متخصصین فراوانی را در رشته متنوع علوم به جامعه تحویل داده است اما همیشه خود از داشتن مسئولین دلسوز که با یک برنامه ریزی شهری صحیح بتوانند در امر گسترش صحیح و عاقلانه عمل نماید محروم بوده و یا اینکه تعداد آنها انگشت شمار بوده است بنابراین همین عامل (عدم برنامه ریزی صحیح) عوامل منفی دیگری را ایجاد خواهد کرد و خسارات جبران ناپذیری را به ارمغان خواهد آورد.
2- عدم تفاهم مردم
مردم شهر نی ریز برخلاف دیگر شهرهای اطراف خود همیشه از اختلاف و چندگانگی رنج می برده است و همین عامل نیز یکی از عوامل مؤثر در رکود و عقب ماندن و درجا زدن اقتصاد و زندگ یو فرهنگ شهری در این محدوده گردیده است.
تأمین آب در محلات قدیمی شهر
محلات نی ریز قدیم که بصورت مجزا و پراکنده بدور هسته اصلی و مرکزیت شهر قرار داشته شکل گیری و نحوه قرار گیری آنان بیشتر تحت تأثیر زمین و خاک کشاورزی منطقه بوده است. چرا که با توجه به شیب عمومی منطقه که از شرق به غرب است و جریان قنوات تمام سطح زمین ها زراعی را در برمی گرفت بنابراین اثر چندانی در نحوه قرارگیری این محلات نداشته است که برای اثبات این سخن نحوه تأمین آب آشامیدنی و قابل مصرف محلات قدیم را در ذیل می اوریم:
بطور کلی بعلت عدم وجود یک جریان دائمی آب در محلات برای جبران این نقیصه هر خانه ای برای خود دارای یک برکه کوچک (آب انبار) می باشد که در شب هنگام وقتی که جریان آب قنوات تمیز می شد آنها را پر از آب می کرده اند. اما برای مصرف عمومی و بخصوص برای فصول گرم سال نیز از آب انبارهای بزرگ که کلاً تعداد آنها به 3 عدد می رسید استفاده می نمودند که نحوه کار بدین صورت بوده که در شب های زمستان و یخبندان آب سرد را وارد مخازن بزرگ این آب انبارها می کرده و روی آن می بستند و مقداری نمک هم درون آن می ریخته اند که این انبارهای بزرگ «برکه شیر» می گفته اند و دارای چندینپله می بوده است و در تابستان از آب سرد آن استفاده می کرده اند.
مهمترین آب انبارهای زرگ عبارتند از:
1- آب انبار شیر حاج عبدالکریم (محله زیرکان)
2- آب انبار شیر حنان (روبروی باغ سروی)
3- آب انبار شیر محله (کوی سجاد)
علاوه بر این آب انبارهای عمومی و خصوصی بعضی از مردم نیز در خانه های خود اقدام به حفر چاه های عمیق و نیمه عمیق حدوداً 20 الی 30 متری کرده و به آب می رسیدند که برای مصارف داخلی از آن استفاده می کرده اند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله ازدواج کتاب النساء فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله ازدواج کتاب النساء فایل ورد (word) دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله ازدواج کتاب النساء فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله ازدواج کتاب النساء فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله ازدواج کتاب النساء فایل ورد (word) :

در اخلاق و سرشتشان و آنچه از میانشان بر می گزینندوآنچه ناخوش می‌دارند از مجاهد از ] قول[ یحیی بن جعده روایت شده است که گفت:رسول خدا (ص) گفت: با زن به خاطر سیرت و شرافت و جمال و خوبی‌اش ازدواج می کند . پس بر تو است که این روش را در پیش بگیری – که امیدوارم به خیر نرسی – سپس گفت: هیچ مردی بعد از اسلام آوردن ،به اندازه‌ی ]خیری که [ از زنی – که دارای این سیرت باشد که اگر بدو بنگرد از او شاد شود و آن گاه که بدو فرمان دهد از او اطاعت کند و اگر از او دور شود از وجود خویش و مال او محافظت کند ]دیده[ - کسب خیر نکرده و خوبی‌ای ندیده است.
و از عایشه رضی الله عنها روایت شده که گفت : زن با همسرش نباید در کمتر از ده سالگی رویا روی شود.
عایشه گفت : و با رسول خدا (ص) در حالی که رویاروی شدم که دختری نه ساله بودم.
اصمعی گفت: پیری از بنی العنبر به ما روایت کرد و گفت : می گویند : زنان سه دسته‌اند : ] یک دسته [ فرمانبردار نر مخوی پاکدامن مسلمان که خانواده و همسرش را بر زندگی یاری می کند وبه زندگی علیه خانواده‌اش یاری نمی رساند( زندگی و آسایش زندگی را بر همسر و خانواده‌اش ترجیح نمی دهد) و دیگری، ظرفی برای فرزند ودیگری طوقی آهنی شپشو که خداوند آن را در گردن کسی که می خواهد ،می گذارد و از ]گردن [کسی که می خواهد باز کند.
ومردان ، سه دسته اند : فرمانبردار نرمخوی پارسای مسلمان که کارها را از جایی که باید پایان پذیرد به پایان می برد و از جایی که باید آغاز کند ، آغاز می کند.و دیگری ]کسی است که [ به رأی و اندیشه صاحب خرد و توانا می رسد ]دست می‌یابد[ و ]خود را [ ملزم به انجام آن کار می کند و به گفتارش می رسد. و دیگری ،فرد گمراه سر گشته‌ای است که برای هدایت شدن ، ]با دیگران[ مشورت و از ارشاد کننده، فر مانبرداری نمی کند.
از جعفر بن محمد از ]قول [ پدرش ] واوهم[ از ]قول[ علی ابن ابی طالب ( ع)
روایت شده است که گفت: بهترین زنانتان ]زنی است که [ در مورد فرجش پاک باشد ( پاکدامن باشد) و نسبت به همسرش ، تیز شهوت .
و از عروه بن زبیر روایت شده است که گفت : هیچ کسی پس از ایمان به خدا با چیزی مانند ازدواج درست ] و بنا شده بر صدق و راستی [ خودش را بالا نبرده وپس از کفران نسبت به حق با چیزی مانند ازدواج بد ، خودش را خوار نکرده است. سپس گفت : خداوند آن زنی را که با مردان سفید پوست بلند قامت الفت ایجاد می کند وسپس در دگرگون کرد نشان می کوشد و آن را سیاه و کوتاه می گرداند ، لعنت کند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<   <<   241   242   243   244   245   >>   >