سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود مقاله نحوه کار برنامه های کاربردی وب فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله نحوه کار برنامه های کاربردی وب فایل ورد (word) دارای 51 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله نحوه کار برنامه های کاربردی وب فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله نحوه کار برنامه های کاربردی وب فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله نحوه کار برنامه های کاربردی وب فایل ورد (word) :

برنامه های کاربردی وب دسترسی پویای وب پیج های مبتنی برHTML از طریق یک مرورگر وب را ایجاد می کند. از آنجا که برنامه های کاربردیWeb Dbject شیء گرا بوده و به زبان جاوا نوشته می شود، برنامه کاربردی شماWeb page هایی را با ایجاد نمونه های شی ها به نام مؤلفه های وب به وجود می آورد.
مؤلفه وب ترکیبی از زیرمجموعه هایWocomponent و قالبHTML جاوا است. مؤلفه های وب همه مؤلفه ها و عناصر استانداردHTML شامل انیمیشنFlash، فیلم های Quichtime ، برنامه هایJava script و اپلت های جاوا را در برمی گیرد. مؤلفه های وب همچنین از کاسکاد ورقه های تعاریف(CSS) پشتیبانی می کند.
با افزودن عناصر خاصWebObject با همت هایHTML – به نام عناصر پویا- به مؤلفه‌های وب خود، محتوای پویا را به وب پیج های خود اضافه کنید. برخی عناصر پویا فاقد همت های HTML بوده و صرفاً در کنترل ایجاد محتوا به کار می رود. به عنوان مثال، محتوایی که شرطی یا تکراری است. هنگام پاسخ دهی به درخواست های مرورگر کلانیت، محتواهای پویا به HTMLایستا ترجمه و تبدیل می شود.

می توانید در ساخت مؤلفه های وب یا ازWebObject Builder یاDirect to Web استفاده کنید. WebObject Builderیک ابزار گرافیکی در خلق مؤلفه های وب بوده و عناصر پویا را به متغیرها و متدهای برنامه کاربردی شما محدود می کند. Direct to Web یک ابزار ساخت سریع نمونه بوده که برنامه کاربردی در حال کار وب را از مدل E0 ارائه شده خلق می کند. برای تغییر محتوای مؤلفه های Direct to WebازWeb Assistant استفاده نمایید. همچنین می توانید صفحات را فریز کنید- مؤلفه های وب را خلق کرده و به پروژه خود اضافه کنید- و آنها را با استفاده ازWeb Object Builder اصلاح نمایید.

باید قبل از معمول سازی برنامه کاربردی وب خود، درک بنیادینی از معماری یک برنامه کاربردی داشته باشید. این قسمت معماری برنامه های کاربردی وب را تشریح کرده و چگونگی کار عناصر پویا را در زمینه حلقه درخواست- پاسخ برنامه کاربردی را توضیح می دهد. هنگام پردازش یک درخواست و ایجاد صفحه پاسخ، شرح خلاصه ای از ترتیب متدها استنتاج می شود. این قسمت همچنین چگونگی کاربک تراک (پیمایش معکوس)Web Object ها را توضیح می دهد.
این سند چگونگی استفاده از ابزارهای مختلف Web Object را توضیح نمی دهد. در مورد مراحل استنتاجی در خلق قالب ها و ساخت عناصر پویا، راهنمای کاربرWeb Object Boilder را مطالعه کنید. در مورد چگونگی استفاده ازWeb Objects Direct to web Guid ,Direct to web (هدایت شیء های وب به راهنمای وب) را مطالعه نمایید.

معماری برنامه کاربردی
نه تنها برنامه وب شما محتوای پویایی ایجاد می کند بلکه می توانید قالب ها را به کاربر ارائه داده که محتوای مؤلف را برای آنها تأیید می کند. داده های ورودی را از کاربرانی بدست می آورید که از قالب هایHTML، دکمه ها و دیگر عناصر پویا استفاده می‌نمایند. مرتبط سازی عناصر قالب به متغیرها و متدهای مؤلفه وب شما شبیه محدود کردن دیگر عناصر پویاست که صرفاً محتوا را نمایش می دهد.
با قرار دادن عناصر پویا در یک عنصر استاندارد قالب مؤلفه وب خود، قالب ها را خلق کنید. مؤلفه وبHTML را ایجاد می کند که مرورگر های وب می توانند آن را تغییر کرده و نمایش دهد. این فرآیند از ترجمه دیتای ثبتی کاربر یا انتخاب ها به متغیرهایی در برنامه شما تشکیل می شود. اگر مؤلفه های وب را برنامه نویسی می کنید، این برنامه نویسی به درک چگونگی پردازش ورودی کاربر توسط برنامه های وب کمک می کند.

برنامه هایWeb Object مبتنی بر رویداد(event driven) هستند اما به جای پاسخ دهی به رویدادهای ماوس و کیبورد به درخواست هایHTML (پروتکل انتقال ها پیرتکست) پاسخ می دهند. برنامه درخواست عملHTML را دریافت می کند، به آن پاسخ می دهد و سپس منتظر درخواست بعدی می شود. پاسخ دهی برنامه به درخواست ها ادامه می‌یابد تا اینکه درخواست ها تمام شود. حلقه اصلی به کار گیرنده این درخواست ها حلقه درخواست- پاسخ،WebObject محتوای عناصر پویا را پر می کنند. اطلاعات انتشاری برنامه های شما در دیتابیس یا دیگر وسایل ذخیره سازی دیتا مقیم شده یا می‌توان آن را هنگام دسترسی به صفحه ایجاد کرد. صفحات هم بسیار محاوره ای و فعل و انفعالی هستند- شما می توانید کاملاً روش را مشخص کنید که کاربر از طریق آنها هدایت شده و دیتاهایی که آنها مشاهده و اصلاح می کنند.

شکل یک وب سایت مبتنی برWeb Object را نمایش می دهد. مجدداً درخواست (در قالبURL) از مرورگر وب به وجود می آید. مرور وب کشف می کند که درخواست باید توسط برنامه کاربردی Web Object به کار رفته و درخواست را به آداپتورHTTP بفرستد. آداپتور درخواست وارده را به شکلی پکیج می کند که برنامه Web Object بتواند آن را درک کرده و به برنامه کاربردی فوروارد کند. براساس مؤلفه های وب تعریف شما و دیتای مربوطه از انبار دیتا، برنامه وب پیجی را ایجاد می کند که از طریق آداپتور به سرور وب منتقل می شود. سرور وب صفحه را به مرورگر وب می فرستد که آن را ارائه می دهد.

به این نوع از برنامه کاربردی Web ObjectبرنامهWeb گفته می شود زیرا نتیجه آن ایجاد یک سری وب پیج هایHTML پویا می باشد.

حلقه درخواست- پاسخ
هر عمل اتخاذ شده از سوی کاربر از طریق سرور وب و آداپتور Web Objectبا برنامه کاربردی شما ارتباط برقرار می کند. همه جزئیات مربوط به عمل کاربر- محتوای فیلدهای تکست، وضعیت چک باکس ها و دکمه های رادیویی و انتخاب در منوهای pap-up همین طور اطلاعاتی پیرامونsession و دکمه یا لینک فعال شده در درخواست HTTP رمزگذاری می شود.

درخواست با عمل آداپتور Web Objectو رفتار پیش فرض برنامه رمزگشایی می شود. این فرآیند رمزگشایی، که در ایجاد صفحه پاسخ به حداکثر خود رسیده تا به مرورگر وب بازگشت داده شود- حلقه درخواست- پاسخ را می سازد. شکل2 ترتیب پیام های استنتاجی هنگام پردازش درخواست را نشان می دهد.
Web Objects دو مدل پردازش درخواست دارد، عمل هدایت و عمل مؤلفه.

– مدل عمل مؤلفه به شما اجازه می دهد وضعیت را در برنامه حفظ کنید؛ از این رو، به شیء های session نیاز داشته و از آن استفاده می کند. به طور پیش فرض، برنامه های وب از این مدل استفاده می کنند.
– مدل عمل مستقیم توسط برنامه هایی به کار می روند که به مدیریت وضعیت- به عنوان مثال، موتورهای جستجو، کاتالوگ های تولید، کتابخانه های پرونده و انتشار پویا- نیاز ندارد. برنامه های استفاده کننده این مدل به طور پیش فرض فاقد شیء هایsession هستند.

هنگام توسعه یک برنامه به یک مدل پردازش درخواست محدود نمی شوید برنامه ها مناسب ترین مدل را در پیاده سازی مشخصه های خاص به کار می گیرد. عمل های مولفه به طور کلی در برنامه های وب دارای مؤلفه های به هم پیوسته سودمند است. به هر حال، توانایی کنترل زیاد جریان برنامه را به کاربر ارائه نمی دهد. به عنوان مثال، کاربر نمی تواند مستقیماً متد تعریف شده در فایل سرس جاوای یک مؤلفه وب را اجرا کند. از طرف دیگر، عمل های هدایت (Directactim) در ارائه چنین دسترسی به کاربران بهترین است. به عنوان مثال، با به کارگیریURL مناسب کاربران می توانند شیوه های خاص یک برنامه را اجرا کنند.

URL های عمل مؤلفه
هنگامی که یک برنامه وب را آرایش داده و از طریق مرورگر وب به آن دسترسی دارید، URL نمایش مرورگر از فرمت خاصی برخوردار است که زمینه،session صفحه برنامه وب و حتی عنصر وب را مشخص می کند.
URL همه اطلاعات ضروری برنامه کاربردی را در بر گرفته تا وضعیت مؤلفه های وب و session ایجاد شده برای کلانیت مشخص را بازستازی کند. لیست1 مثالی ازURL عمل مؤلفه را نشان می دهد.
• شکل3- ص 13- ساختار یکURL عمل مؤلفه

پیام های حلقه درخواست- پاسخ
جدول 1 فازهای فرآیند درخواست- پاسخ را فهرست می کند. جدول2 ترتیبی را نشان می دهد که متدهای موجود در آن استنتاج می شود. فرآیند به طور تفضیلی در “پردازش درخواست” ص14 و “ایجاد پاسخ” ص16 توضیح داده می شود. شیء های اولیه دریافت کننده پیام ها از حلقه درخواست- پاسخ عبارتند از شی مؤلفه وب، session و برنامه شیء برنامه (application object) مثال برنامه ای است که زیر مجموعه WOApplication می باشد. یکsession object مثالی ازsession بوده که session زیر مجموعه ای از WOApplicationمی باشد. هنگامی مثال Applicationخلق می شود که برنامه شما آغاز می شود و مثالsession برای هر کاربر اولیه شکل می گیرد. توجه کنید که ممکن استsession ها تایم اوت شوند. می توانید زمان تایم اوت را هنگام آرایش یک برنامه پیکربندی کنید.

اگر یکی از قالب های برنامه های وب درXcode را هنگام ایجاد پروژه ای انتخاب کنید، کلاس هایApplication, session به طور اتوماتیک به پروژه شما اضافه می شود. در مورد چگونگی ایجاد پروژهWebobject Xcode قسمت “ایجاد پروژه ها” ص19 را بخوانید.
• جدول یک1- فاز پردازش درخواست- پاسخ
فاز متد شرح
بیدار ص13 شیء های مؤلفه،session و برنامه بیدار می شوند.
منطق معمولی قالب بندی را می‌توان به این فاز اضافه کرد.
سنکرون ص13 عناصرWebobject به دیتای قالب خوانده شده در متغیرهای مثال محدود می شود.
عمل ص13 عملی که کاربر با لینک یا دکمه تأیید شروع کرده انجام می شود. عمل می تواند صفحه جدیدی خلق کند.
پاسخ ص13 صفحه پاسخ ایجاد می شود. محتوای عناصر قالب به مقادیر ذخیره در متغیرهای مثال تنظیم شده که عناصرWebobject به آن محدود می شود. مقدار کلیدی کدگذار شیوه های دست یابی استنتاج می شود.

خواب ص14 شیء های مؤلفه،Application, session به خواب می‌روند. منطق بی اثر سازی معمولی را می توان به این فاز اضافه کرد.
• جدول2- تایم لاین پردازش درخواست- پاسخ ص14

پردازش درخواست
عمل پردازش درخواست در سه مرحله روی می دهد: بیداری، سنکرون، و عمل
– Awake (بیداری)- هنگامی این مرحله اجرا می شود کهWeb object پیام های awakwe را به چندین شیء می فرستد.
ضروری است که از منابع محدود در سیستم چند کاربری تا حد ممکن به طور سودمند استفاده می شود. برنامه ها صرفاً زمانی فعال هستند که کاری انجام دهند. یک سرور مجزا می تواند چندین برنامه یا نمونه های زیادی از همان برنامه را اجرا کند. نمونه های برنامه صرفاً حین پردازش درخواست ها فعال هستند برای کسب اطلاعات بیشتر قسمت “ایجاد پاسخ” را ببینید.

ابتدا شیوهawake شیء برنامه، سپس شیوهawake شیء session و متدawake مولفه وب برای درخواست های مبتنی بر عمل مؤلفه استنتاج می شود. شما می توانید متد را در هر یک از کلاس های متناظر متعارف (Custora) کنید تا بر منطقی بیافزایید که ضروری است قبل از پردازش درخواست انجام شود ولو آنکه پیاده سازی های پیش فرض این متدهایawake کاری انجام ندهند، باید پیاده سازی کلاس بالا را قبل از اجرای منطق معمول استنتاج کنید بدینگونه که:
سنکرون- در طی این مرحله متد take Values From Request استنتاج می شود که باعث شده مقادیر ثبتی در عناصر قالب توسط کاربر در متغیرهای نمونه متناظر کپی شود. در صورتی از این مرحله پرسش می شود که مؤلفه فاقد عناصر قالب باشد یا مقادیر عناصر قالب تغییر نکرده باشد.

Web Object متد take Values From Requestشیء برنامه را استنتاج می کند. سپس برنامه شیوه متناظر شیءsession را استنتاج می کند که در عوض، متد مولفه وب (برای درخواست های مبتنی بر عمل مؤلفه) را استنتاج می نماید. مؤلفه هر یک از متد take Values From Request عنصر پویا را استنتاج می کند که باعث می شود عناصر قالب مقادیر درخواست را در اتصالات مناسب مؤلفه کپی کند.web objects از کد گذاری مقدار کلید- پیاده سازی شده توسط رابطNSKeuValue Coding در(com-webobjects.foundation – استفاده کرده تا چگونگی تنظیم مقدار اتصال را مشخص کند.

– عمل- طی این مرحله، عمل انتخاب کاربر به وسیله استنتاج متدinvoke Action اجرا می شود.

Webobject مانند شیوه take Values From Request شیوه invoke Action برنامه را استنتاج می کند. سپس، برنامه متدsession را استنتاج کرده که در عوض متد مؤلفه مبتنی بر وب (برای درخواست های مبتنی بر عمل مؤلفه) را استنتاج می کند. سپس مؤلفه invoke Action را به هر یک از عناصر پویای خود می فرستد.
هنگامی که متد invoke Action عنصر پویای راه انداز درخواست- به عنوان مثال، یک دکمه تأیید- استنتاج می شود، عنصر پویا پیام محدود را به صفتaction خود می‌فرستد.

ایجاد پاسخ
بعد از اینکه مقادیر قالب جمع آوری شده و متد عمل استنتاج می شود، برنامه صفحه پاسخ را خلق می کند. این مؤلفه وب برگشت داده شده توسط متدaction است. فرآیند ایجاد پاسخ از دو فاز تشکیل می شود: پاسخ و خواب.
– پاسخ- صفحه پاسخ در طی این فاز به وجود می آید. همه متدهای appendtoReponse عنصر پویا استنتاج می شود بنابراین، محتوای خود را به وب پیج رندر و ارائه شده می افزاید.

Web object متد appendtoReponse برنامه را استنتاج می کند. سپس، برنامه متد session را استنتاج می کند که در عوض متد مؤلفه وب را استنتاج می کند. مؤلفه از طریق HTML خلق کننده محتوای صفحه خود پیش می رود. هنگامی که مؤلفه عنصر WEBOBJECT را می یابد، متد appendtoReponse خود را استنتاج می کند بنابراین مقادیر محدودیت های خود را به دست آورده و محتوای حاصل را به صفحه می افزاید. فرآیند به طور برگشتی ادامه می یابد تا اینکه کل صفحه پاسخ ایجاد شود.
مجدداً هنگامیWebobject از کدگذاری مقدار کلید استفاده می کند که ضروری بوده متغیر تنظیم یا قابل دسترس شود. هنگامی که مقدار کلیدی به نامkey درخواست شود، کدگذاری مقدار کلید ابتدا شیوهaccessor را جستجو می کند. اگر شیوه ای پیدا نشود، به خود متغیر نمونه دسترسی پیدا می کند. ترتیبی که کدگذاری مقادیر کلیدی سعی می‌کند مقدارkey را به دست آورد.

– sleep (خواب)- هنگامی که فرآیند پاسخ کامل شود، متدهایsleep شیء های برنامه session و مؤلفه وب استنتاج می شود (ترتیبی که متدsleep شیء در آن فراخوانی می شود متضاد ترتیبی است که متدهایawake در آن در فاز بیداری استنتاج می شود) هنگام لغو متدsleep باید پیاده سازی سوپر کلاس را در انتهای متد قرار دهید. که در لیست2 نشان داده می شود. بعد از آنکه همه شیء های استنتاجی در فرآیند درخواست پاسخ به خواب رفتند، صفحه جدید به آداپتورwebobject ارسال می شود.

بک تراک کش
webobject از استفاده دکمهBack مرورگر وب با نگهداری کش صفحات اخیراً مشاهده شده در سرور پشتیبانی می کند. این فرایندback tracking نامیده می شود. یک کش به طور پیش فرض پیکربندی می شود تا 30 صفحه در هر جلسه در برداشته باشد اما می‌توان آن را برای تأمین نیازهای شما بهبود بخشید. برای تغییر سایز پیش فرض کش، کد را به سازنده کلاس Application اضافه کنید. به عنوان مثال، برای تغییر اندازه کش صفحه به45 صفحه، این سطر کد را اضافه کنید:
هنگامی که صفحه پاسخ ایجاد می شود، صفحه پاسخ و اطلاعات وضعیت آن به کش اضافه می شود. به این طریق، هنگامی که کاربر دکمهBack مرورگر را کلیک می کند، webobject می تواند مؤلفه صحیح وب و وضعیت آن را نگهدارد.

برای کار صحیح بک تراک با دیتای پویا، کش خود مرورگر وب باید غیرفعال شود به طوری که همه درخواست های صفحه به سرور وب و بنابراین، برنامه شما می شود. شما می تواندید این را با افزودن این کد به متد سازنده کلاسApplication انجام دهید:
هنگامی که کش پر می شود، قدیمی ترین صفحه در آنdircard شده تا فضایی برای خود ذخیره سازی یک صفحه جدید ایجاد کند. هنگامی که بک تراک های کاربر از قدیمی ترین صفحه در کش می گذرد، webobject با صفحه خاص به کاربر هشدار می‌دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون بک تراک، قسمت “مدیریت کش و بک تراک” را مطالعه کنید.

ایجاد پروژه ها
یک پروژه webobjects همه فایل های مورد نیاز ساخت و اجرای کاربردی شما را در برمی گیرد. در ایجاد پروژه جدید webobjectsاز Xcode استفاده کنید. درXcode قالب مناسب پروژه webobjectsرا انتخاب نمایید و دستیاری از طریق فرآیند ایجاد پروژه شما را راهنمایی می کند. انواع فایل های اضافه شده به پروژه Xcode و سازمان دهی شما به الگو و قالب انتخابی شما بستگی دارد. اگر چه ممکن است چار چوب ها، مقصدها و پیکربندی های ساخت اندکی متفاوت باشند ولی سازمان دهی برنامه های وب- برنامه‌هایی که محتوای پویای HTML ایجاد می کند- خیلی به هم شبیه هستند.
این مقاله چگونگی استفاده Xcode در خلق برنامه های وب را توضیح می دهد. این مقاله قالب های مختلفی را تشریح می کند، دستور العمل مرحله به مرحله ایجاد پروژه شما را ارائه می دهد، سازماندهی فایل های موجود در پروژه را توضیح می دهد، مقاصد خاص برنامه وب را شرح می دهد، و ترفندهایی برای ساخت و نصب برنامه شما را در برمی گیرد.

انتخاب یک قالب
هنگامی که پروژه ای به زبان Xcode به وجود می آید، انتخاب قالب و الگوی مناسب webobjects در assistant ضروری است. قالب های خلق کننده یک برنامه کاربردی وب عبارتند از برنامهDirect to web، برنامهDisplay Group ، و برنامه webobject. همچنین می توانید از چارچوب webobjectsاستفاده کنید.
– اگر یک مدلEO دارید که قبلاً یا باEOModeler یا Xcodeایجاد شده و می خواهید یک نمونه سریعی بسازید، برنامهDirect to web را انتخاب کنید. این انتخاب خوبی برای برنامه نویسان جدید در webobjects به شمار می آید.
– اگر مدلEO دارید یا می خواهید یکی ایجاد کنید- یعنی می خواهید وب پیج های خود را با محتوایی از دیتابیسback-end (انتهای برگشتی) مشهور کنید- و می خواهید مؤلفه های متعارف وب را بسازید، برنامهDisplay Group را انتخاب کنید.
– اگر نمی خواهید از شیء های سازمانی استفاده کنید، برنامه webobjectsرا انتخاب کنید.

– اگر می خواهید چارچوبی ایجاد کنید، webobjects fromework را انتخاب کنید. به طور نمونه، این قالب را برای ایجاد چارچوب دارای منطق کاری خود- مدلEO و شیء های سازمانی خود- انتخاب کنید که می توان آن را دوباره در انواع دیگر برنامه ها نظیرwebservise به کار برد. همچنین می توانید چارچوبی از مؤلفه های قابل استفاده مجدد وب را ایجاد کنید.

ایجاد یک پروژه برنامه وب
هنگامی که پروژه ای را از قالبی خلق می کنید،Xcode Assistant با نمایش تعدادی از کادرها شما را از طریق فرآیند راهنمایی می کند. اولین کادرهای معدود برای همه گونه های برنامه های وب یکسان است. کادرهای بعدی می تواند بر اساس قالب انتخابی شما تغییر کند. تنظیمات پیش فرض Assistant در اکثریت برنامه ها کار می کند. به طور نمونه، صرفاً لازم است نام پروژه را وارد کرده و دکمهNext را کلیک کنید و در کادر نهایی، رویFinish کلیک کنید. این مراحل عمومی را برای خلق یک برنامه وب دنبال کنید. برای کسب جزئیاتی پیرامون استفاده الگویDirect to web Guide webobjects, Direct to web Application را مطالعه کنید.
1- Xcode واقع در/Developer/Application را شروع کنید.
2- منویFile> new peroject را انتخاب کنید.
پنلAssistant در حال نمایش کتبی از الگوها و قالب ها آشکار می شود.
3- یکی از قالب ها و الگوهایwebobjects را انتخاب کرده و Next را کلیک کنید.
اگر مطمئن نیستید از چه قالبی استفاده می کنید، قسمت“انتخاب قالب” را مطالعه کنید.
4- نظیر شکل2 نام پروژه و موقعیت را وارد کرده وNext را کلیک کنید. اگر الگوی webobject Famenework را کلیک کرده و به مراحل مانده پرش کنید.
5- اگر می خواهید برنامه وب خود را در کانتینر سرولت J2EE آرایش دهید، گزینهin “Deploy a servlet container” در کادر مجتمع سازیJ2EE را انتخاب کرده و سپس Next را کلیک کنید.
6- اگر برنامه شما یک سرویس وب است، گزینه “Add web service support” را در کادر web service support انتخاب کنید. اگر برنامه شما از سرویس وب استفاده می‌کند، بر روی “Add web service client support” را کلیک کنید. سپس نظیر شکل3 Next را کلیک کنید.
استفاده از سرویس های وب اختیاری است.
7- اگر از آداپتور JDBC استفاده می کنید، در کادرChoose EOAdaptor گزینهJava JDBCAdaptor. Framework را انتخاب کنید. اگر از آداپتورJNDI استفاده می کنید، Java JNDIAdaptor. Framework را انتخاب کنید.
آداپتور پیش فرض دیتابیسJDBC است زیرا اکثریت دیتابیس های مدرن ازJDBC پشتیبانی می کنند. اگر مطمئن نیستید از چه دیتابیسی استفاده می کنید، فقطNext را کلیک کنید.

8- اگر نیاز است چارچوب های اضافی را به پروژه خود- به عنوان مثال، چارچوب‌های دیتابیس دسته سوم- اضافه کنید، نظیر شکل4 در کادرChoose Franework رویAdd کلیک نمایید. در غیر این صورت، برای ادامهNext را کلیک کنید.
Assistant چار چوب های مناسب webobject و جاوا را به پروژه شما اضافه می کند که به الگوی انتخابی شما بستگی دارد. اگر افزودن چارچوب های بیشتری ضروری نیست، صرفاً Next را کلیک کنید.
9- سپس با کلیک Add در کادرEOModels، یک مدلEO را اضافه کنید.
اگر مدلEO موجودی دارید که یا با استفاده ازXcode یاEomodeler خلق کردید، حالا می توانید آن را به پروژه خود اضافه کنید. اگر الگوی Direct to web Application یا Display Group Application انتخاب کردید، سپس انتخاب مدلEO الزامی است.
10- اگر الگوی web Application را انتخاب کردید، Finish را کلیک کرده و به مراحل بعدی بروید.
11- اگر الگوی Direct to web Application را انتخاب کردید، سپس کادرهای معدود خاصی در Direct to web پدیدار می شود. برای چگونگی خلق یک برنامه‌
webobjects Direct to web Guide, Direct to web را مطالعه کنید.
12- اگر الگوی Direct to web Application را انتخاب کردید، بعداً کادرهای معدود خاص پیکربندی یک گروه نمایش پدیدا می شود.
13- مدخل اصلی در کادر Choose the main EOEntity را انتخاب کنید. مدخلی را انتخاب کنید که شیء های ریشه را نشان می دهد وNext را کلیک کنید.
14- در کادر Choose a layout طرح اولیه ای برای صفحه انتخاب کنید.
15- ویژگی هایی برای نمایش صفحه مشابه پیکربندی برنامهDirect to web را در کادرChoose Attributes to display را انتخاب کنید. سپس Finish را کلیک کنید.
هنگامی که دکمهFinish را کلیک کردید، پنلAsisstant بسته شده و پنجره پروژه شامل همه فایل های برنامه شما باز می شود. در مورد تشریح فایل های پروژه شما، قسمت“فایل ها و گروه های پروژه” را مطالعه کنید.

فایل ها و گروه های پروژه
فایل ها و گروه های نمایش درXcode متفاوت هستند که به نوع الگویwebobject انتخابی شما هنگام خلق پروژه Xcode بستگی دارد. این قسمت برخی از گروه هایی را تشریح می کند که هنگام خلق یک برنامه وب آشکار می شود.
کلاس ها
همانطور که در شکل5 نشان داده می شود گروهClases از کلاس های جاوایی تشکیل می گردد که با مؤلفه های وب تناظری ندارند. به طور نمونه، این گروهDirect Action. Java, Session. Java Application. Java را در برمی گیرد. کلاس های متناظر با مؤلفه های وب در گروه web Components قرار دارند. به عنوان مثال، Main. Java در web Components / main قرار دارد.
کلاس های پیش فرض در پروژهwebobject عبارتند از:
– Application. Java زیر مجموعه ای از WoApplication است. هنگامی شیء برنامه به طور اتوماتیک خلق می شود که برنامه شما آغاز شده و با نمونه برنامه متناظر است.

– Session. Java زیر مجموعه ای ازWo Session است. هنگامی شیء Session به طور اتوماتیک خلق می شود که کاربر ارتباطی با برنامه وب شما برقرار کند.
– Direct Action. Java زیر مجموعه ای ازWo Direct Action است.

مؤلفه های وب
همان طور که در شکل6 نشان داده می شود، گروه مؤلفه های وب همه فایل هایی را در بر می گیرد که به مولفه های وب متعلق است. یک مؤلفه وب، یک صفحه یا بخشی از یک صفحه را در برنامه شما نشان می دهد. یک برنامه می تواند از یک یا چندین مؤلفه وب برخوردار باشد.
به عنوان مثال، هر برنامهwebobject حداقل مؤلفه ای به نامMain دارد که در گروه Webxomponents وجود دارد. یک فولدر مؤلفه وب از چند فایلی تشکیل می شود که رفتار و ظاهر مؤلفه را مشخص می کند. هر فایلی از پیشوند مشابه اما با پسوندهای مختلفی برخوردار است. اینها فایل های موجود در یک فولدر مؤلفه وب هستند:
– مؤلفه وبی با پسوند.wo که طرح اولیه عناصرHTML و اتصال ها را در عناصر پویا ذخیره می کند.
– فایل کلاسی با پسوند.java که رفتار مؤلفه را پیاده سازی می کند. هر یک از مولفه ها زیر مجموعه ای ازWoxomponent است. به طور نمونه، کلاس شما متغیرها و متدهای محدود به عناصر پویا را پیاده سازی می کند.

– یک فایلAPI با پسوند.api که کلیدهای تعریف شده توسط مؤلفه ای که مؤلفه های دیگر به آن متصل شده و فرمان هایی برای اتصال کلیدها را دربرمی گیرد. webobjects Builder از این فایل ها استفاده کرده تا چک کند که آیا مؤلفه قابل استفاده مجدد به درستی به کار رفته است یا خیر.
به طور نمونه مؤلفه ای را با استفاده از webobjects Builder ویرایش کنید- فقط روی فولدری با پسوند.wo دوبله کلیک کنید تا آن را در webobjects Builder ویرایش نمایید. به هر حال، اگر فرمت را درک کنید، گاهی می توانید این فایل ها را مستقیماً ویرایش کنید. به عنوان مثال، این ها فایل های فولدرMain.wo هستند:
-main. Html الگویHTML برای مؤلفه است. این فایل درست مثل هر وب پیجی از تگ هایHTML برخوردار است. به علاوه می تواند تگ های عناصر پویا را دربرداشته باشد.
– main.wod فایل اعلام هایی است که ارتباطات بین عناصر پویا و متغیرها یا متدهای را در فایل جاوا شما مشخص می کند.
– mian.woo برای ذخیره سازی اطلاعات در مورد گروه های نمایشی- مثلاً، اگر پروژه شما به دیتابیسی دسترسی داشته باشد- و رمز گذاری برای الگوهای HTML به کار می‌رود. به ندرت این فایل را مستقیم ویرایش کنید.

منابع(Resources)
گروه Resources فایل هایی را در بر می گیرد که برنامه شما در زمان اجرا به آن نیاز دارد اما وجود آن در ریشه پرونده سرور وب ضروری نیست و از این رو، کاربران به آن دسترسی نخواهند داشت. فایل های Resources می تواند فایل های متفرقه پیکربندی، فایل های مدلEO و آیکون ها را در بر داشته باشد.

منابع سرور وب
گروهweb server Resources فایل هایی نظیر تصاویر و صوت را در بر می گیرد که باید تحت ریشهdocument سرور وب در زمان اجرا باشد. هنگام توسعه برنامه، این فایل‌ها را در دایرکتوری پروژه خود قرار داده و آنها را به گروهweb server Resources پروژه اضافه کنید. هنگامی که پروژه خود را می سازید، Xcode فایل های این گروه را در فولدر web server Resources پوشه برنامه خود کپی می کند.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود گزارش کارآموزی سیستم سردخانه و تصفیه خانه شرکت کشت و صنعت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود گزارش کارآموزی سیستم سردخانه و تصفیه‌ خانه شرکت کشت و صنعت گرگان (یک و یک) فایل ورد (word) دارای 67 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود گزارش کارآموزی سیستم سردخانه و تصفیه‌ خانه شرکت کشت و صنعت گرگان (یک و یک) فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود گزارش کارآموزی سیستم سردخانه و تصفیه‌ خانه شرکت کشت و صنعت گرگان (یک و یک) فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود گزارش کارآموزی سیستم سردخانه و تصفیه‌ خانه شرکت کشت و صنعت گرگان (یک و یک) فایل ورد (word) :

گزارش کارآموزی سیستم سردخانه و تصفیه‌ خانه شرکت کشت و صنعت گرگان (یک و یک )در 67 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه. 3

تاریخچه: 4

مشخصات کلی شرکت کشت و صنعت گرگان: 5

ساختار سازمانی شرکت کشت و صنعت گرگان: 5

طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام. 9

آمار کارکنان شرکت در سال‌های 77.78 به تفکیک... 11

نمودار تولید سالیانه شرکت از سال 1372 لغایت 1378. 12

خط تولید خلال نیمه سرخ و منجمد سیب‌زمینی (فرنج‌فرایز). 12

توضیحی مختصر درمورد سردخانه: 12

سیکل زیر صفر: 12

سیکل تبرید: 12

1) کمپرسور: 12

2) سپراتور: 12

3) کندانسور: 12

4) رسیبل: 12

5) اواپراتور: 12

6) شیرهای فشارشکن: 12

سیکل تونل انجماد: 12

سیکل بالای صفر: 12

اهداف کارآموزی.. 12

فصل اول.. 12

انواع محصولات و نحوه تولید آن در شرکت.. 12

فصل دوم. 12

تعاریف و آشنایی با اصطلاحات.. 12

فصل سوم. 12

سیستم تولید بخار (Steam Generation). 12

اجزاء مربوط به سیستم (System Components). 12

دیگ لوله آتشی (Fire tube): 12

دیگ بخار (Boilers): 12

بدنه اصلی دیگ: 12

وسایل جانبی: 12

محل و شرایط نصب دیگ: 12

سیستم هدایت سوخت: 12

آشنایی با آب و ناخالصی‌های آن (Introduction to water and to impurities): 12

مشکلات آب صنعتی (Industrial water problems): 12

منبع آب تغذیه: 12

شرایط آب تغذیه: 12

توضیح مختصری در مورد سختی‌گیرها: 12

خوردگی: 12

کنترل خوردگی: 12

1. انتخاب سوخت: 12

خوردگی ناشی از خاکستر سوخت مایع: 12

علل ایجاد عیوب در دیگ‌های بخار. 12

تشکیل رسوب: 12

لوله‌کشی عبور بخار: 12

دستورالعمل راه‌اندازی دیگ‌های بخار: 12

عملیاتی که باید در هر شیفت انجام گیرید (برنامه روزانه): 12

برنامه هفتگی دیگ‌های بخار: 12

برنامه ماهانه: 12

برنامه فصلی: 12

روش‌های تمیزکاری: 12

خاموش کردن دیگ برای مدتی کوتاه: 12

خاموش کردن دیگ برای مدتی طولانی: 12

عیوبی که ممکن است در سیتسم کار بوجود آید: 12

جدول شماره 1. 12

مقدمه

شرکت کشت و صنعت گرگان، یکی از واحدهای تولید گروه دشت مرغاب (یک و یک) می‌باشد. گروه تولیدی دشت مرغاب در واقع به عنوان بنیانگذار صنعت کنسروسازی با سابقه‌ای بر یک ربع قرن در ایران است که تولیدات آن با مارک (یک و یک) در داخل و خارج کشور توزیع می‌شد.

گروه تولیدی دشت مرغاب، با گستردگی در جنوب (شرکت دشت مرغاب) و شمال (شرکت کشت و صنعت گرگان) و غرب (شرکت ارومدشت ارومیه) به عنوان بزرگترین صنعت تبدیلی محصولات باغی و زراعی کشور مطرح می‌باشد و علاوه بر بخش صنعتی، موسسات و واحدهای کشاورزی نیز در زیرمجموعه آن مسئولیت تامین مواد اولیه مرا بر عهده دارند.
تاریخچه:

شرکت کشت و صنعت گرگان در تاریخ 21/12/1351 تاسیس و تحت شماره 340 در اداره ثبت اسناد گرگان به ثبت رسیده است و در تاریخ 7/12/1355 پروانه بهره‌برداری آن به شماره 395/40 به امضاء وزارت صنایع و کشاورزی وقت تحت عنوان کشت و صنعت صادر گردیده است و مرکز اصلی آن در گرگان و فعالیت اصلی آن بر اساس ماده 3 اساسنامه عبارت است از انجام کلیه عملیات مربوط به کشت و صنعت و انجام هرگونه فعالیت‌های مربوط به تولید، تبدیل و عرضه و فروش محصولات اصلی و فرعی و همچنین بهره‌برداری از سردخانه به ظرفیت سه هزار تن است.

این واحد در مجموعه گروه تولیدی دشت مرغاب (یک و یک) که قبل از انقلاب اسلامی متعلق به بخش خصوصی بود، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا سال 1366 در اختیار سازمان صنایع ملی قرار داشت و در حال حاضر سهامی عام می‌باشد.
مشخصات کلی شرکت کشت و صنعت گرگان:

موقعیت مکانی شرکت کشت و صنعت گرگان در مسیر جاده ارتباطی مازندران ، خراسان در شهرستان گرگان با مساحت 108265 متر مربع واقع شده است که کل مساحت زیر بنایی جهت ساختمان وتاسیسات تولید بالغ بر16700 متر مربع بوده که شامل بخشهای اداری، تولیدی، خدماتی، انبارهای سردخانه میباشد.

از جمله ویژگیهای منحصر به فرد شرکت کشت و صنعت گرگان در منطقه و حتی در سطح کشور وجود سردخانه هایی با ظرفیتی اسمی سه هزار تن است که در جوار سالنهایی تولیدی بوده و دارای 14 اطاق با ظرفیت 250و125 تن میباشد.

ظرفیت اسمی کشت و صنعت گرگان بالغ بر پانزده هزار تن در سال بوده که باتولید محصولات متنوع تا بیست و پنج نوع ‍را شامل می گردد،در فصول مختلف سال صورت می پذیرد.
ساختار سازمانی شرکت کشت و صنعت گرگان:

شرکت سهامی خاص کشت و صنعت گرگان از نظر سازطمانی از بخشهای زیر تشکیل شده است که در ادامه در خصوص هر بخش توضیحات مختصری به استحضار میرساند.

هیت مدیره:

تعداد اعضای هیت مدیره پنج نفر بوده که از میان اساتید دانشگاه، مدیران صنعتی و کارشناسان مالی و بانکی انتخواب شده اند.

مدیر عامل:

برابرقانون تجارت مدیریت اجرایی شرکت رابه عهده دارد و در حالی حاضر مدیر عامل وقت کارشناس ارشد صنایع غذایی میباشد واز نظر اجرایی مسولیت هماهنگی و راهبری سایر بخش ها را عهده دارد.

واحد داری:

این واحد امور مربوط به برنامه ریزی و ارائه خط منشی اجرایی امور ادارب و پر سنلی شرکت، نظارت بر اجرای قوانین و آئین نامه های پر سنلی و استخدام و غیزه ... را بعهده دارد.







واحد بازرگانی:

این واحد امور مربوط به برنامه ریزی ونظارت یر امور قسمتهای خرید های داخلی و خارجی و فروش محصولات، تدوین مقررات وروشهای کار در قسمت تحت سرپرستی و کنترل لازم جهت اجرای آنها بنحو مطلوب را بعهده دارد.

واحد امور مالی:

این احد علاوه برنامه برنامه ریزی و نظارت بر امور قسمتها به کنترل کلیه اسناد دریافتی و پرداختی و عملیات حسابداری مالی،تنظیم صورت حسابهای مالی وتنظیم بودجه را به عهده دارد.

واحد کشاورزی:

‍ شرکت کشت و صنعت گرگان در سطح حدود 147 هکتاراز ارضی کشاورزی منطقه گرگان و گنبد به صورت مستقیم اقدام به فعالیتهای کشاورزی با روش‌های مکانیزه و متد جدید کاشت، داشت و برداشت می‌نماید و از این طریق همه ساله مقداری از مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین می‌نماید.

واحد انبارها:

با توجه به ضرورت و اهمیت نقش نگهداری در صنایع تبدیلی واحد انبارهای شرکت کشت و صنعت گرگان با مساحتی بالغ بر 7450 متر مربع و فضای سردخانه این به مساحت 2244 مترمربع به ارائه خدمات و تغذیه خطوط تولید و عرضه و تحویل محصولات ساخته شده بر شبکه وسیع پخش اقدام می‌نماید.

واحد کنترل کیفی:

به دلیل حساسیت بسیار زیاد مواد غذایی تبدیلی و توجه ویژه به کیفیت ظاهری و باطنی محصولات تولیدی و همچنین به منظور تحقق اهداف از پیش تعیین شده، در خصوص تولید محصول، درجه یک شرکت کشت و صنعت با بکارگیری نیروی مجرب و کارآزموده در واحد کنترل کیفی کلیه مراحل قبل، در جریان و تولید را با روش‌ها و دستگاه‌های جدید آزمایشگاهی کنترل و آزمایش نموده و بدین منظور تعداد 6 کارشناس در رشته‌های مهندسی صنایع غذایی میکروبیولوژی و کشاورزثی را به خدمت گرفته است. شایان ذکر است یکی از رموز موفقیت محصولات یک و یک و رضایت مشتری از این محصولات، توجه بسیار زیاد به امر کیفیت می‌باشد.

واحد تعمیر و نگهداری

این واحد به منظور سرویس‌دهی به واحد تولید، بکارگیری، تکنولوژی جدید و تعمیرات منظم و دوره‌ای با انجام برنامه‌های بازسازی سالانه و آماده‌سازی خطوط تولید در جهت افزایش ظرفیت و بقای فعالیت‌های فصلی تولید محصولات فعالیت می‌نماید.







واحد تولید

این واحد امور مربوط به تنظیم و ارائه برنامه تولید و نظارت بر اجرای عملیات طرح‌های توسعه و اصلاح خط تولید هماهنگی با واحدهای دیگر و تولید محصولات بر اساس برنامه پیش‌بینی شده را بر عهده دارد.

واحد تحقیق

این واحد در سال 1371، به عنوان یکی از بخش‌های اصلی ساختار شرکت کشت و صنعت گرگان به تصویب رسید و آنچه در فرآیند شکل‌گیری و ایجاد بخش حائز اهمیت می‌باشد، این است که ابتدا، اعتقاد و باور ظهور و فعالیت این واحد در قالب احساس نیاز شکل گرفت و پس از نمود بخشیدن به برخی از فعالیت‌های تحقیق و توسعه از قبیل برنامه‌ریزی و اجرای برنامه بازسازی خطوط تولید، بنیه کارشناسی شرکت از طریق استخدام نیروهای متخصص، ارتقاء در سطح دانش فنی با استفاده لز تکنیک‌ها و روش‌های آموزشی و به فعل رساندن ایده‌های مربوط به محصول جدید، گنجاندن آن در برنامه پیش‌بینی تولید به ایجاد یا تاسیس این واحد اقدام گردید.



تعاریف و آشنایی با اصطلاحات

مواد اصلی تشکیل دهنده سوخت‌های مورد استفاده در دیگ‌ها چیست؟

مواد اصلی تشکیل دهنده کلیه سوخت‌های مورد استفاده برای دیگ‌ها، کربن، هیدروژن، اکسیژن، نیتروژن، گوگرد و در مورد زغال سنگ، عناصر غیرقابل احتراق به صورت خاکستر است.

BTU‌ چیست؟

BTU‌ مخفف یکای گرمای بریتانیا (british thermal unit‌) است. مقدار گرمایی که دمای یک پوند آب را به اندازه یک درجه فارنهایت بالا ببرد، یک BTU‌ است. مقدار گرمای لازم که دمای یک پوند آب را به یک درجه بالا می‌برد، در دماهای مختلف ممکن است کمی بیشتر یا کمتر باشد، ولی تغییر بسیار جزئی است و ما معمولاً آن را یک BTU می‌گیریم.

گرما چیست؟

شکلی از انرژی که از جنبش مولکولی ناشی می‌شود. فرض می‌شود مولکول‌های هر ماده به طور پیوسته در جنبش‌اند و شدت گرما (یا دما) به سرعت لرزش مولکولی بستگی مستقیم دارد. در صورتی که آهنگ لرزشی جسمی افزایش یابد، دمای آن افزایش و در صورتی که آهنگ لرزشی کاهش یابد.

تابش چیست؟

تابش پخش گرما از جسم گرم به وسیله امواج اثیری با ماهیتی مشابه امواج نوری است. گرما تابشی، همچنان که از هوا می‌گذرد، آن را گرم نمی‌کند، ولی اجسام جامد که مانع تابش‌اند، آن را جذب یا منحرف می‌کنند. در کوزه دیگ و کلیه قسمت‌هایی که در معرض آتش‌اند، تابش مسقیم گرما داریم.

رسانش چیست؟

تمامی مولکول‌های یک جسم با یکدیگر سبب عبور گرما از میان جسم می‌شود. برای مثال اگر یک سر میله‌ای آهنی در معرض آتش قرار گیرد، در زمان کوتاهی سر دیگر آن در دست ماست، به سبب رسانش گرما از سر میله که گرم و سرخ شده است، داغ می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را در دست نگه داشت. در این حالت گرما از طریق یک رشته برخورد منتقل می‌شود. مولکول‌های گرم و تندرو به مولکول‌های سرد و کندرو برخورد کرده، آنها را سرعت می‌بخشند. بدین طریق گرما از دیواره‌های لوله و شبکه‌های دیگر عبور کرده، به آب انتقال می‌یابد.

همرفت چیست؟

انتقال گرما به وسیله جریان یافت را همرفت می‌نامند. آب درون دیگ بخار نیز به کمک جریان‌های همرفتی ناشی از جریان رو به بالای آب گرم سبک و در تماس با سطح داغ و جریان‌ رو به پایین آب سرد سنگین که در بالا قرار دارد، گرم می‌شود.

منظور از انبساط یا تراکم تک‌دما (ایزوترمال) چیست؟

منظور، انبساط یا تراکم گازی در دمای ثابت است، یعنی دما حین انبساط یا تراکم ثابت می‌ماند. این حالت هنگامی پدید می‌آید که تغییرات بر حسب قانون بویل صورت گیرد (قانون بویل بیان می‌کند که چنانچه دمای گازی ثابت باقی بماند، فشار مطلق گاز نسبت به حجم به طور معکوس تغییر خواهد کرد). عملاً هیچگاه انبساط یا تراکم تک‌دما رخ نمی‌دهد، حتی سیلندر کمپرسوری که با آب سرد می‌شود، نمی‌تواند گرما را با سرعت کافی دفع کند و بنابراین دمای هوا به هنگام تراکم به سرعت افزایش می‌یابد.

انبساط یا تراکم آدیاباتیک (بی‌دررو) چیست؟

به وضعیتی می‌گویند که دما در حین تراکم افزایش و در حین انبساط کاهش می‌یابد، بدون آنکه گرما از طریق دیواره‌های سیلندر تلف یا جذب شود. شرایط مذکور هرگز عملاً به طور دقیق تحقق نمی‌یابد، اگرچه در بعضی موتورهای گازسوز یا کمپرسورهای هوا، حالتی نسبتاً نزدیک به این وضعیت اتفاق می‌افتد.



سیستم تولید بخار (Steam Generation)

نیاز روزافزون به انرژی، اهمیت بخار و نقش آن به عنوان یک واسطه انتقال انرژی را محرز ساخته است. افزایش اخیر قیمت مواد نفتی و تهدید همیشگی، سبب کمبود این مواد لزوماً به استفاده بهتر از بخار و بالا بردن عملکرد کارایی آن در هر زمان گردیده است و از این رو پیشرفت مستمر در طراحی دیگ‌های مولد بخار و بالا بردن عملکرد خوب وسایل و تجهیزات فرعی و کمکی آن مدنظر قرار گرفته است، بازیافت روزافزون از گرمای تلف شده و آب مقطر برگشتی مخصوصاً به عنوان گامی پیشتاز از تولید مدنظر بوده است.

بهبودسازی مواد اولیه بطور کامل و پاک و تمیز نگه داشتن آب مقطر و آب تغذیه به دیگ بخار هنگام استفاده از مواد شیمیایی موجب کارآیی و انعطاف‌پذیری بهتری می‌شود که دست‌یابی به موارد فوق تحقق پیدا می‌نماید. بخش‌های زیر مربوط به مراحلی است که اشاره به افزایش بازدهی و بهبودسازی داخلی سیستم به بهترین روش می‌نماید.


بخار (Boilers):

دیگ بخار (مولد بخار) محفظه‌ای است که با تغذیه آب به درون آن به کمک یک منبع گرمایی، به طور پیوسته بخار تولید می‌کند در طرح‌های اولیه دیگ بخار، پوسته‌ای ساده یا یک لوله تغذیه و یک خروجی بخار بود که روی آن با آجر پوشیده می‌شود. سوخت در داخل پوشش دیگ جوشانده می‌شد و گرمای آزاد شده قبل از اینکه بیشتر آن به بیرون برود و تلف شود، از روی سطح پایینی پوسته (شبیه کتری) عبور داده می‌شد.

طراحان بزودی متوجه شدند که گرم کردم یک منبع بزرگ آب بازده کمی دارد و در نتیجه محصولات داغ احتراق را از میان لوله‌هایی که در پوسته دیگ قرار داشتند و آب آنها را احاطه کرده بود، عبور دادند. طرح لوله دود نه تنها سطح تماس ‌آب با گرما را افزایش داد؛ بلکه کمک کرد تا تشکیل بخار از آب توزیع یکنواخت‌تری پیدا کند، سپس دیگ‌هایی طراحی شد که در آنها آب از درون

لوله‌ها و آتش از بیرون آنها عبور می‌کرد. لوله‌های بیشتر و کوچکتر بازده بیشتری داشتند. مشخصات یک دیگ بخار خوب عبارتند از:

1. ساختمان ساده و محکم؛
2. مواد و ساخت بر اساس استانداردهای بالا؛
3. طرحی که گردش دائمی آب در دیگ را تضمین کند، در نتیجه توزیع گرما به طور یکنواخت در سرتاسر حجم آب انجام شود و قسمت‌های مختلف سطوح گرمایی را تا حد امکان در دمای یکسان نگه دارد؛
4. سطح زیاد گرمایی حدالامکان انتقال گرمای گازهای کوره به درون آب درون دیگ تضمین شود؛
5. کلیه قسمت‌های دیگ جهت تعمیر، بازرسی و تمیزکاری به راحتی قابل دسترسی باشند؛
6. فضای کافی برای احتراق، به طور کلی که گازها قبل از اینکه به دودکش برسند، کاملاً بسوزند؛
7. جای بزرگ برای بخار، به گونه‌ای که بخار آزادانه توانایی برخواستن از سطح آب را داشته باشد.

دیگ‌های بخار ساخت ماشین‌سازی اراک به ظرفیت‌های:

2470.3520.4400.100000.14000.16000.18000.22500.25000.30000.35000 پوند بر ساعت با فشار 250psi, 200psi, 150psi‌ از نوع فایرتیوپ (شعله درون لوله) می‌باشد که طبق استاندارد BS2790 به صورت یکسوخته (oil) و دو سوخته (gas-oil) طراحی و ساخته می‌شود.

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله فن بیان تصویری، با تکیه بر دانش فنی، ابزاری کار آمد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله فن بیان تصویری، با تکیه بر دانش فنی، ابزاری کار آمد در دست مشاوران تبلیغاتی فایل ورد (word) دارای 134 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله فن بیان تصویری، با تکیه بر دانش فنی، ابزاری کار آمد در دست مشاوران تبلیغاتی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود مقاله فن بیان تصویری، با تکیه بر دانش فنی، ابزاری کار آمد در دست مشاوران تبلیغاتی فایل ورد (word)

فهرست
فصل اول
مقدمه 
معنای هنر 
هنر در فرهنگ ایران
معنای هنر 
تعریف هنر از زبان اندیشمندان 
تولستوی و هنر
تعریف بندیتو کروچه
تعریف اقبال لاهوری
نگاهی به تعریف تولستوی از هنر
سخن نهایی در تعریف هنر
گرافیک چیست ؟
حضور گرافیک در تحولات سیاسی و اجتماعی معاصر
گرافیک حسی
تاملی در رهیافت هنر گرافیک ایران 
نقش گرافیک در تحولات سیاسی و اجتماعی معاصر
گرافیست کیست ؟  
بـــازار کار ؟ 
کوبیسم cubism
عکاسی کوبیستی
نمونه ای عکسهای Tim Thompson عکاس کوبیست
اختراع چاپ،انقلاب فرهنگی بشر
ورود صنعت چاپ به ایران
ورود صنعت چاپ به استان قزوین
پیدایش طرای گرافیک 
ادوار مانه 
سال‌های آغازین زندگی
زندگی خصوصی
مرگ مانه
گرافیک نوین در غرب و تاریخچه آن
پیشکسوتان طراحی گرافیک نوین ایران
آثار استاد صادق بریرانی
معرفی استاد مرتضی ممیز پدر گرافیک نوین ایران بهمراه برخی از آثار استاد 
فصل دوم
تعریف پوستر
بسته بندی
اهداف بسته بندی و برچسب زنی بسته‌ها
بسته بندی
خاطره ای در باب  ارزش یک بسته بندی 
کارنامه  پوستر جشنواره ها
هنر پوستر
گرافیک محیطی و تاثیر آن در زندگی امروزی 
گرافیک محیطی فضای بسته
گرافیک محیطی و تاثیر آن بر جامعه
هدف از گرافیک محیطی این است که 
نتیجه گیری 

مقدمه

هنر، یکی از بارزترین جلوه‌های اسرار‌آمیز فرهنگ و تمدن انسانی است که همواره بر حیات انسانی سایه افکنده است. هر جا کاوش‌های تاریخ تمدن و باستان‌شناسی، نشانی از تمدن و فرهنگ بشری و تجلی آن کشف می‌کند، در هر سرزمینی که تمدنی به عرصه ظهور می‌رسد، آثار و مظاهر گوناگون هنری، اعجاب پژوهشگران تاریخ تمدن و هنر را برانگیخته است و رموز ناپیدای آن، حکیمان را به اندیشه و تأمل فرو برده است. یک محقق تاریخ هنر، با مطالعه آثار هنری و جلوه‌های آن، سیمای روشنی از تمدن و فرهنگ بشری در سرزمین‌های پیشین به نمایش می‌گذارد. هنر، از اسرار آفرینش و حیات فرهنگی انسان است که اندیشمندان علوم انسانی را به پژوهش بیشتر فرا می‌خواند

معنای هنر

در تاریخ فرهنگ و هنر انسانی، معنای هنر با نوعی الهام و اشراق همراه بوده است که گاهی عقل و ادراک انسانی از درک سرّ آن عاجز است. این موضوع نمایان‌گر این نکته است که هنر بیشتر با جان پاک هنرمند و یا سبک بیان او پیوند دارد، نه با صورت‌های ذهنی و خیالی وی

هنر در فرهنگ ایران

کالبد هنر و ادبیات به خاطر انس با فرهنگ الهی و سنتی، جلوه و نمود معنوی و انسانی یافته است. این دریافت از هنر در ادبیات فارسی[1] و عرفانی، به ویژه در زبان حافظ و مولانا، تجلی بارزتری از خود به نمایش گذارده است، چنان‌که از این غزل حافظ، نوع بینش وی از هنر را می‌توان درک کرد

قلندران طریقت به نیم جو نخرند

قبای اطلس آن‌ کس که از هنر عاری است

نگاه مولانا در مورد هنر نیز در این شعر عیان است

خود هنر دادن، دیدن آتش عیان

نی گپ دل علی النار دخان

از دیدگاه حافظ و مولانا، عرفان نوعی علم ذوقی و هنری است و هنر نیز نوعی الهام و اشراق است و هنرمند هم از ذوق اشراقی بی‌بهره نیست. اکثر اندیشمندانی که درباره تعریف هنر به تأمل پرداخته و یا اظهار نظر نموده‌اند، از حل رموز آن فرو مانده‌اند. در واقع، غالب سخنان زیبا و دلنشین درباره هنر که گوش آدمی را نوازش می‌دهد، به غیر از ابهام و ادراک‌ناپذیری آن، از حیث اندیشه در فضای محدودی سیر می‌کنند؛ چرا که این تعاریف، هر کدام از زاویه‌ای خاص، هنر را توصیف کرده و نوعی بینش خاص را تداعی می‌کنند که گاهی، معنای کلی و روشنی از نفس هنر نمی‌انجامند.[2] هگل در این باره می‌گوید: تعریف هنر اگر غیرممکن نباشد بسیار دشوار است

معنای هنر

البته برای هنر، نمی‌توان مانند اشیا و عناصر طبیعی، فرمول یا ضابطه خاص تعیین نمود، و از نظر منطقی، جنس، فصل و حد آن را ترسیم نموده و تعریف علمی از آن ارائه داد؛ چرا که هنر، امری معنوی است و در دل آن نوعی اشراق و شهود نهفته است
توضیح این‌که، در جهان هستی امور معنوی قابل تعریف منطقی نیستند البته برای درک امور ذوقی و روحی به ارائه تعریف روشن از آن‌ها نیاز نیست. درک و کشف ذوقی و وجدانی هنر و یا دریافت بی واسطه از آن مهم است، نه تعریف انتزاعی و منطقی. این موضوع تنها به هنر و زیبایی محدود نمی‌شود بلکه بسیاری از معانی بسیط و مجرد مانند وجود، حکمت، علم، عرفان، ادب، محبت، عدالت را نیز در بر می‌گیرد. از این امور نمی‌توان تعریف حقیقی ارائه نمود زیرا این تعاریف در محدوده و قالب علوم می‌گنجد و امور شهودی و ذوقی را شامل نمی‌شود. به همین علت است که ذات هنر در دنیای امروز، هنوز به عنوان پدیده‌ای اسرار‌آمیز در ابهام باقی مانده و تعریف جامع و گویایی از آن ارائه نشده است. گویی هنر چونان قله‌ای دست نیافتنی است که انسان هرچه برای سلوک به آن تلاش به عمل می‌آورد، کمتر به کشف و شهود آن دسترسی پیدا می‌کند.[3]

اکنون به ارزیابی پاره‌ای از تعاریف درباره هنر می‌پردازیم، هر چند در نگاه ابتدایی، این جمله‌ها، جذاب و دلنشین به نظر می‌رسند اما با نظر دقیق‌تر ملاحظه می‌شود که در میان این تعاریف، هیچگونه انسجام و هماهنگی وجود ندارد

تعریف هنر از زبان اندیشمندان

الف. هنر، انعکاس تخیل و تصور هنرمند است.[4]

ب. هنر، آفرینش زیبایی است به نیروی دانایی. [5]

پ. هنر، گزارش و ترجمه‌ای است از روح هنرمند.[6]

ث. هنر دعوتی است به سوی سعادت. (شیلر)[7]

ج. عنوان هنر را بایستی به چیزهایی اعطا نمود که با آزادی به وجود آمده‌اند. (امانوئل کانت)[8]

چ. هنر، گل زندگی است و هنرمند دوستدار واقعی بشر.[9]

ح. هنر، فعالیتی است طبیعی در قلمرو حیوانیت و از امیال جنسی سرچشمه گرفته است. (اسپنسر انگلیسی)[10]

خ. هنر، لذت و شوری است که عینیت یافته است.[11]

د. هنر، تشبیهی از جهان است که ما از آن لذت می‌بریم.[12]

ذ. هنر، بیان آرمانی است که هنرمند توانسته در قلمرو آن، به اشیاء صورت تجسمی بخشد. [13]
ر. هنر، کوششی است برای ایجاد زیبایی و عالم ایده‌آل. [14]

ز.هنر، شکل دادن به تجارب انسان است که ما بدان می‌نگریم و از آن لذت می‌بریم.[15]

ژ. هنر، نوعی شهود خداست در ظهور جمال. (کروچه)[16]

ذکر این نکته مهم است که لزومی ندارد برای درک و دریافت یک شی، از آن تعریف دقیقی ارائه دهیم، زیرا ما بسیاری از احوال و وسایل روانی خود را از طریق وجدان درونی درک می‌کنیم، در حالی‌که قادر نیستیم از آن توصیف مشخصی ارائه دهیم. امروزه این مسأله در فلسفه غرب نیز مطرح است که دریافت حقیقت و گوهر یک شی، از طریق جان میسر است نه از طریق تصور و مفاهیم ذهنی. در واقع، برای پی بردن به نفس هستی هر شی، به نوعی درک شهودی و تجربه درونی لازم است. لئوناردو داوینچی نقاش و معمار برجسته ایتالیایی می‌گوید که هنرمند باید جانش را پاک و زلال نماید تا درونش زیبا شود و جان شفاف و زیبا جز زیبایی نمی‌بیند و جز زیبا نمی‌آفریند، هنر نیز در ذات خویش بی‌نیاز از جان هنرمند نیست.[17] به قول غزالی: «علم از عالم جدا نیست”

تولستوی و هنر

به نظر می‌رسد تولستوی (متفکر روسی) بیش از دیگران در معنای هنر به تأمل و دقت نظر پرداخته و نظریه‌ای به طور نسبی دقیق در این باره ارائه نموده است
از نظر وی، هنر فعالیت انسانی است که انسان آگاهانه و به یاری علایم ظاهری، احساسات تجربه شده خود را به دیگران انتقال دهد، به طوری که آن‌ها نیز آن احساسات را تجربه نمایند و از مسیر حسی و خیالی که هنرمند از آن گذشته است بگذرند. هنر وسیله کسب لذت نیست بلکه وسیله ارتباط با انسان‌ها جهت سیر به سوی سعادت فرد و جامعه انسانی است.[18]

در تعریف تولستوی از هنر به سه نکته اساسی اشاره شده است

الف. عامل خودآگاهی؛ ب. عامل انسانیت و ج. عامل هدفمند بودن. زمانی که این سه عامل را با یکدیگر در نظر بگیریم، جلوه نازل یک هنر سنتی را عرضه می‌کند که می‌توان آن را هنر انسانی به شمار آورد. از مجموعه اندیشه‌های تولستوی درباره هنر، این گونه به دست می‌آید که وی نفس هنر حقیقی را الهی و انسانی می‌داند، هر چند توصیف وی از هنر، صورت متعالی و قدسی از آن ترسیم نمی‌کند

تعریف بندیتو کروچه

در میان تعریف‌های هنر از زبان متفکران غربی، تعریف بندیتو کروچه، پژوهشگر ایتالیایی به نفس هنر نزدیک‌تر است. وی، ماهیت هنر را نوعی شهود می‌داند که در واقع، تجربه‌ای درونی جهت کشف جمال الهی است

عشق به حسن و جمال از فطرت الهی انسان سرچشمه می‌گیرد که روان‌شناسان، امروزه از آن به نام حس زیبایی و جمال دوستی در روح انسان یاد می‌کنند. این حس، زیبایی ذاتی است و این نمود زیبا که برای انسان زیبا جلوه می‌کند، بازتاب حس درونی است. به قول مولانا

آوازه جمالت از جان خود شنیدم

چون باد و آب و آتش در عشق تو دویدم

اندر جمال یوسف گر دست‌ها بریدند

دستی به جام ما بر، بنگر چه‌ها بریدم.[19]

در این تعریف رشته‌های هنری مانند آبی شفاف و زلال هستند که از شهود سرچشمه می‌گیرند و به صورت خوش آهنگی در دشت‌های حسن، صوت، خط، رنگ، اصوات و یا اشکال هندسی جاری می‌شوند، همان‌طور که مولانا می‌فرماید: «تشنگان را آب حیات بخشند و جسم‌ها را جان»؛ در چنین حالی است که هنر انعکاس زیبایی از آفرینندگی شراب و شهود است

تعریف اقبال لاهوری

از مهم‌ترین تعاریف در مورد هنر در میان متفکران شرقی، سخن علامه اقبال لاهوری است که به قول شکیب ارسلان وی از بزرگ‌ترین متفکرانی است که فرهنگ اسلامی در طی چند قرن به خود دیده است. اقبال در تعریف هنر می گوید

مقصود از هنر، اکتساب حرارت و نشاط ابدی است. ملت‌ها نمی‌توانند بدون معجزه قیام کنند. هنری که خاصیت عصای موسی(ع) و یا دم عیسی(ع) در آن نباشد چه فایده‌ای بر آن مترتب خواهد بود

این سخن وی از آنجا نشأت می‌گیرد که او فلسفه حیات را در شور و نشاط و سیر حرکت به جانب لقای الهی می‌داند.[20]

اقبال همچنین می‌گوید: «مقصود از علم و فلسفه، کشف حقیقت است و هدف از هنر، تجلی و تمثل حقیقت است.»

به هر حال، توصیف اقبال از هنر، تداعی‌کننده هنر دینی و سنتی است و با پژوهش‌های جدید در مورد هنر دینی سازگاری دارد

نگاهی به تعریف تولستوی از هنر

توصیف تولستوی متفکر برجسته روسی در بین تمام تعریف‌های هنر، از ظرافت و عمق و دقت خاصی برخوردار است. نکته مهم این تعریف این است که تولستوی به زبان و طرز بیان در هنر نیز توجه نموده است. همچنین وی از تجربه در وجدان هنرمند یاد می‌کند که نوعی دریافت شهودی و ذوقی را به خاطر می‌آورد و شرقی‌ها در هنر از آن به «سلوک باطنی« و غربی‌ها به «تجربه درونی» یاد می‌کند.[21] نکته مهمی در این‌جا وجود دارد و آن این‌که نوعی همدلی میان هنر و عرفان مشاهده می‌شود. نظریه محی‌الدین عربی در عرفان این است که

عرفا نمی‌توانند احساسات و تجارب خویش را مستقیماً به دیگران انتقال دهند و تنها از طریق زبان راز و رمز، تجربه‌ها، و احساسات خویش را منتقل می نمایند
اگر سخن محی‌الدین عربی را با سخن تولستوی در کنار هم قرار دهیم، پیوند میان هنر و عرفان و نیز هم‌زبانی در میان آن‌دو را مشاهده می‌کنیم، و این‌که زبان هنر و عرفان زبان رمز‌گونه است.[22]

سخن نهایی در تعریف هنر

به نظر ما، نفس و ذات هنر مانند علم، ادب، هنر، حکمت و اخلاق از آن جهت که امری ذوقی و وجدانی یا شهودی است و با جان هنرمند پیوند دارد. از آنجا که هنر به قطب درون‌ذاتی انسان باز می‌گردد، بازگشت به علم حضوری دارد نه علم حصولی؛ از این رو قابل تعریف علمی نیست. اگر مسایل تجربه حسی علم‌گرایی، حس‌گرایی، پوزیتویسم، که پس از رنسانس و در قرن جدید در جهان غرب ارائه شد و بر اندیشه شرقی‌ها نیز اثر گذاشت، بشر را در دام خویش افسون نمی‌کرد، امروزه انسان به قطب ذاتی و درونی معرفت توجه دقیق‌تری می‌کرد و اسرار بیشتری را در جهان هستی کشف می‌نمود. اصولاً مسایل هنری و زیبایی، تنها یک پدیده عینی و خارجی نیست بلکه احساس و درک زیبایی در فطرت درونی و جمال‌دوستی آدمی نهفته است و تنها به جهان بیرونی باز نمی‌گردد، یعنی به قطب درون‌ذاتی زیبایی ارتباط پیدا می‌کند، بدین معنا که اصل هنر و زیبایی در درون ماست، نه در صورت فیزیکی و ساختمان خارجی هنر

هنر، مبتنی بر نوعی علم و معرفت باطنی است که سرچشمه‌ای آسمانی دارد. هنر که زیبایی و آفرینندگی است، با نوعی خودآگاهی عرفانی و شهود درونی پیوند خورده است. انسان هنرمند با درک این شهود تمام عالم را شهود می‌نماید. در درون هنرمند، پنجره‌ای به سوی جمال و کمال بی‌انتهای حق و روزنه‌ای برای دیدن نفس زیبایی هستی، باز شده است به صورتی که ذات حق را می‌بیند. هنرمند آنچه را در جمال هستی شهود می‌نماید، به زبان و قالب هنر، بیان می‌دارد. از این رو هنر، تجلی و تمثیل نفس زیبایی و جمال حق است و به بیان دیگر گوهر هنر، تجلی شیدایی و مظهر زیبایی جان هنرمند نسبت به جمال حق است. الهام، زیبایی و خیال باطنی، جان‌مایه هنر است. هنر، ظهور و جلوه جان پاک و زیبای هنرمند است که در آثار و سبک هنری او انعکاس یافته است و زبان هنری مانند زبان عرفان جنبه نمادین دارد. هنر، لطیف‌ترین و ظریف‌ترین تجلی ادراک هنرمند و جلوه و تجلی صورت جهان هستی است که از عوالم برتر هستی و خیال[23] برتر هنرمند سرچشمه گرفته است. لذا نفس هنر در عالی‌ترین جلوه و ظهور خویش، نوعی تجلی نشأت گرفته از تجلی جمال و صورت زیبای حق در جان و خیال هنرمند است. انسان نیز آینه شفاف و جلوه زیبای تمام‌نمای حق است و به صورتی خدا‌گونه آفریده شده است.[24] از این رو هنر، هدیه‌ای الهی و آسمانی در باطن انسان است و از جایگاه خاص برخوردار است. احساس و مرتبه خیال هنرمند بر اساس مبنای معرفتی، حکمت ذوقی، عرفان و نظام زیبای هستی استوار می‌باشد. حافظ در این باب می‌گوید

ساقی به نور باده برافروز جام ما

مطرب بگو که کار جهان شد به کام ما

ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم

ای بی خبر ز لذت شرب مدام ما

با عنایع به حفظ جانب حرمت و قدر و بهای هنر و توجه به مبانی حکمت اشراقی و متعالیه هنر، حضرت حق از ظهور جان‌مایه هنر در تمام جلوه‌های آفرینش خبر می‌دهد؛ لذا هر گونه آسان‌گیری در معنای هنر، و هبوط آن از عالم پاک به عالم خاک، گناهی نابخشودنی است و این گوهر هنر، امانت الهی نزد انسان است که بایستی به حضرت حق بازگردد

این جان عاریه[25] که به حافظ سپرده دوست

روزی رخش ببینم و تسلیم وی کنم

گرافیک چیست ؟

در کش‌مکش پرسابقه‌ای که هم‌واره میان طراح و سفارش‌دهنده بوده است آن‌چه می‌تواند رضایت اولی و دومی را با هم تأمین کند میزان تسلط اولی بر طراحی و میزان وسعت نظر و ایده‌ی اوست. نسبت تنوع ایده و خلاقیت گرافیست و اشراف او بر ابزار کار، می‌تواند کش‌مکش میان این‌دو را به حداقل برساند. البته معمول است که طرف مقابل را هم باید به سواد بصری و شناخت مبانی تصویر ملزم کنیم، اما به اعتقاد من این نسخه‌‌ی مؤثری نیست. علاوه بر‌ این‌که تحقق آن امری قریب به محال است، وظیفه‌ی گرافیست را برای انتقال پیام از طریق تصویر، زیر سؤال می‌برد. تفهیم پیام به مخاطب، وظیفه‌ی طراح است و قرار نیست سفارش‌دهنده‌گان و یا مخاطبان برای فهم پیام طراح، آموزش ببینند. البته در فرهنگ‌های مختلف و به نسبت پیوند میان مردم و هنر، سطح درک ایشان از آثار طراحان و هنرمندان متفاوت است و حتا می‌توان یک سیر رو به رشد را مشاهده کرد اما این سیرورت، چیزی نیست که بشود آن‌ را سامان داد و آموخت. نمی‌توان با تبیین و انتقال و آموزش، سرعت و میزان این رشد را تغییر داد و یا از مردم متوقع باشیم که به اصطلاح نگاه هنری پیدا کنند. گاهی هست که هنرمندان ناتوانی خویش را در خلاقیت و تسلط بر بیان، به ناتوانی درک و شعور بصری و هنری مردم نسبت می‌دهند و نارسایی آثارشان را توجیه می‌کنند. شاید این نگاهی که بر بسیاری از هنرمندان حاکم شده، یعنی توقع بالابردن ادراک هنری از مردم و موظف شمردن ایشان بر این ارتقا، در واقع از ضعف هنرمندان نشأت گرفته است

 به هر روی، سفارش یکی از ویژه‌گی‌هایی است که گرافیک را از دیگر هنرها متمایز می‌کند. شاید صحیح‌تر این باشد که بگوییم تبلیغات، متعهد و سفارش‌پذیر است اما پیوسته‌گی و امتزاج گرافیک با مقوله‌ی تبلیغات باعث می‌شود ویژه‌گی‌های این‌دو شبیه و نزدیک به هم باشد و شاید بشود گفت: گرافیک، شاخه‌ی تصویری و تجسمی تبلیغات است، تا آن‌جا که جا داشت به‌جای گرافیک، تبلیغات را یک قالب هنری بنامیم. اما اگر کسی سفارش نگرفت و طراحی گرافیکی انجام داد آیا اثر او از حوزه‌ی آثار گرافیکی خارج می‌شود؟ خیر؛ اگر کسی بر اساس احساسات درونی خود یا پیام فردی اقدام به طراحی نمود در آن صورت خود اوست که سفارش‌دهنده می‌باشد؛ اما این، وضعیت نادری است. در این‌جا تفاوت گرافیک با نقاشی، عکاسی و; در این است که این هنرها مبتنی بر درونیـات هنرمند هستند اما سفارش هم می‌پذیرند در صورتی که گرافیک، مبتنی بر سفارش است اما از درونیات هنرمند هم بی‌بهره نیست

در چارچوب نقاشی و عکاسی و دیگر هنرهای تجسمی می‌شود اثری کاملاً آبستره و عاری از پیام آفرید؛ اما اگر بخواهیم اثر گرافیکی بدون پیام بیافرینیم نغض غرض است. چنین اثری را می‌توانیم تصویرسازی نام دهیم اما اثر گرافیک نیست؛ چرا که اثر گرافیک از نیاز یک پیام به ارسال و انتقال پدید می‌آید. اول پیام هست، دوم ضرورت انتقال و سوم پدید آمدن اثر گرافیک.اما سفارش‌پذیر بودن گرافیک هم باعث می‌شود که برخی این هنر را بازاری بدانند و ارزش و اعتبار هنری برایش قائل نباشند و برخی نیز اساساً از ترسبی‌اعتبار شدن، اصل سفارش‌پذیری گرافیک را قبول نداشته باشند. قبول دارم که لفظ بازاری برای یک هنر، کلمه‌ی سبکی به نظر می‌رسد! اما نباید باعث شود که به طور مطلق آن را صفتی مذموم به حساب آوریم. چنین نگرشی بیش‌تر از سر تعصب و تعلق است تا منطق. بازاری بودن، به معنای حضور در تعاملات اقتصادی، یا به معنای حرفه‌ای برای کسب درآمد، و یا به عنوان هنری در خدمت عامه‌ی مردم و درگیر با تعاملات و مناسبات مردم و جامعه، هیچ‌کدام نمی‌تواند فی‌نفسه کسر شأن هنرمندان گرافیست باشد. مسائل مذمومی که در این موضوع مشاهده می‌شود به حواشی و آفت‌های دامن‌گیر این قواعد که اغلب از فهم اشتباه انسان‌ها منتج شده به وجود می‌آید نه از اصل موضوع. این‌که عده‌ای هرجا پای خواست و توقع مخاطب یا سفارش‌دهنده‌ها به میان آمده کارهایی سطحی و از سر رفع تکلیف انجام داده‌اند نمی‌تواند ثابت کند که کار مردمی یعنی کار سطحی.[26]

حضور گرافیک در تحولات سیاسی و اجتماعی معاصر

 با توجه به تنوع گسترده فرهنگی و اقتصادی کشورهای اروپایی و همچنین جمعیت قابل توجه مهاجران و پناهندگان آسیایی و آفریقایی، ظهور پدیده‌هایی نظیر نژادپرستی، فاشیسم و عرض‌اندام گروه‌های راست افراطی چندان دور از ذهن نیست. ظهور این پدیده‌ها غالباً با اعتراضات مدنی جامعه همراه است و طراحان گرافیک و گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر همکاری‌های نزدیکی در این زمینه با یکدیگر دارند. مبارزات سیاسی و اجتماعی برای دستیابی به آرمان‌های جامعه آزاد، دغدغه اصلی برخی از طراحان است. از این‌رو نام طراحانی نظیر؛ سندی کی(1)، دیوید تارتاکوور(2)، هاویان دیویس(3)،‌ و; با اعتراضات مدنی جوامع‌شان در دو دهه اخیر گره خورده است

نام سندی کی اولین بار در جنبش‌های سال 1982 برلین در اعتراضات آوارگان پناهنده به آلمان شنیده شد. در این سال سندی‌کی درباره قانونی که اعتراض پناهندگان به دولت آلمان را ممنوع اعلام کرده بود، اقدام به طراحی مجموعه پوسترهایی با عنوان «اعتراض، حق ماست» کرد. سندی کی در این پوسترها از تصاویر ترام شده که از کیفیت مستندگونه‌ای برخوردارند استفاده کرد که این تصاویر قسمت اعظم پوستر را در بر می‌گرفت

یکی دیگر از آثار شاخص سندی کی پوستری است که از تصویر ترام یک گوش قرمز بر روی زمینه سفید تشکیل شده و برای مجموعه کنسرت‌های گروه‌های آنتی فاشیسم(4) طراحی شده است. این پوسترها فاقد اطلاعات و نوشته بود و اطلاعات مربوط به هر کنسرت بر روی کاغذهای زرد رنگ کپی می‌شد و بر روی نقاط مختلف پوستر چسبانده می‌شد. بنابراین با استفاده از یک طراحی و یک چاپ تک رنگ از این پوستر برای تعداد زیادی کنسرت استفاده شد

سندی کی در برلین اقامت دارد و همواره در طول دو دهه گذشته در صف اول اعتراضات مدنی جامعه آلمان آثارش را می‌توان مشاهده کرد. بیشتر سفارش دهندگان او را گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر تشکیل می‌دهند
از دیگر طراحان آلمانی که در عرصه مسائل اجتماعی فعال هستند، می‌توان از اووه‌لوش(5) نام برد. طراح معروف آلمانی تاکنون پوسترها و بیل‌بردهای شاخصی در زمینه‌های ضد نژادپرستی و ضد گروه‌های نئونازی ارائه کرده است. یکی از آثار معروف اووه لوش پرتره آدولف هیتلر است که با کله‌ای تاس به شیوه نئونازی‌ها نشان داده شده است و به جای سبیل معروف هیتلر عبارت www.shit.de قرار گرفته است. این پوستر در سال 2000 طراحی شد و به منظور مقابله با افزایش سایت‌های اینترنتی نئونازی‌ها مورد استفاده قرار گرفت

دروینسکی(6)‌ از دیگر طراحان آلمانی است که در دهه نود آثار قابل توجهی را در این زمینه ارائه داده است. آثار دروینسکی دارای گرافیکی محکم و استوار است. رنگ‌های تخت، ترکیب‌بندی‌های ساده و ایده‌های به یادماندنی از ویژگی‌های آثار او هستند. آثار او از این جهات، شاخصه‌های مشترکی با پوسترهای لوبالوکووا(7) طراح مجارستانی مقیم آمریکا دارد

آثار هر دو ساده و تأثیرگذارند. از رنگ بسیار محدود استفاده می‌کنند. سادگی و ایده مناسب، قدرت تأثیرگذاری آثارشان را تشدید می‌کند. در پوستر «نوستالژیا»(8) اثر دروینسکی و پوستر «مهاجر»(9)‌ اثر لوکووا این شاخصه‌ها کاملاً مشهود است

یکی دیگر از اعتراضات مدنی مرتبط با موضوع نژادپرستی، اعتراض مردم فرانسه به روی کارآمدن حزب راست افراطی به رهبری ژان ماری لوپن(10)‌ بود

حزب لوپن گرایشات نژادپرستی داشت و درصدد بود تا قوانینی را برعلیه مهاجرین وضع کند. لوپن در دور اول انتخابات با آرای بالا به دور دوم راه یافت و جامعه فرانسه با احساس خطر روی کارآمدن لوپن اعتراضات بسیار وسیعی را تدارک دیدند. پوسترهای زیادی نیز برعلیه لوپن طراحی شد

در یکی از این پوسترها تصویر پرتره تمام رخ لوپن با نیم‌رخ هیتلر مونتاژ شد و در دستان تظاهرکنندگان قرار گرفت

پوستر دیگر تصویر یک کودک سیاهپوست در تنالیته‌های رنگی مختلف بود که بر روی آن نوشته شده بود: «فرانسه‌ی تمام کشورها»(11)‌ مضمون این پوستر بر این نکته تأکید داشت که بسیاری از کودکان امروز فرانسه دورگه‌های فرانسوی- الجزایری، فرانسوی- مراکشی و; هستند که در واقع شهروندان فرانسه به شمار می‌آیند

طراح این پوسترها ونیسنت پروتت(12) از اعضای انجمن گرافیک فرانسه بود. با گسترش اعتراضات مردمی نسبت به لوپن، وی در دور دوم انتخابات شکست خورد

در پایان این جنبش آن‌چه که برجای ماند، تصاویر تظاهرکنندگانی است که این پوسترها را در دست دارند و این پوسترها بازتاب همه آن چیزی است که آن‌ها به دنبالش هستند.[27]

گرافیک حسی

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود کارورزی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان گلستان فا

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود کارورزی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان گلستان فایل ورد (word) دارای 118 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود کارورزی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان گلستان فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود کارورزی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان گلستان فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود کارورزی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان گلستان فایل ورد (word) :

دانلود کارورزی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان گلستان فایل ورد (word)
فهرست

عنوان

صفحه

مقدمه

1

ذرت دانه ای و علوفه ای

2

مقدمه

3

خصوصیات گیاهشناسی

5

تهیه زمین

5

کود مورد نیاز

6

کنترل علف هرز

6

تاریخ کاشت

7

ارقام

7

میزان بذر

8

فاصله ردیف

8

عمق کاشت

9

آبیاری

9

آفات

9

بیماری

10

برداشت

10

روش های اصلاحی

11

روش بوته به ردیف

11

گزینش دوره ای

11

تولید ارقام مصنوعی

12

اهداف اصلاحی

12

طرح های اجرایی در ایستگاه تحقیقات گرگان

13

سورگم ( ذرت خوشه ای )

14

مقدمه

15

خصوصیات گیاهشناسی

16

تهیه زمین

16

کود مورد نیاز

16

کنترل علف هرز

17

تاریخ کاشت

17

ارقام

18

میزان بذر

18

فاصله ردیف

18

عمق کاشت

18

آبیاری

18

آفات

19

بیماری

19

برداشت

20

روش های اصلاحی

21

سورگم هیبرید

21

اهداف اصلاحی

22

طرح های اجرایی در ایستگاه تحقیقاتی گرگان

23

سویا

24

مقدمه

25

خصوصیات گیاهشناسی

26

تهیه زمین

27

کود مورد نیاز

27

کنترل علف هرز

28

تاریخ کاشت

29

ارقام

30

میزان بذر

30

فاصله ردیف

31

عمق کاشت

31

آبیاری

31

آفات

32

بیماری

32

برداشت

33

روشهای اصلاحی

35

دورگ گیری سویا

35

اهداف اصلاحی

37

طرح های اجرایی در ایستگاه تحقیقات گرگان

38

گندم

39

مقدمه

40

خصوصیات گیاهشناسی

41

تهیه زمین

42

کود مورد نیاز

43

کنترل علف هرز

45

تاریخ کاشت

45

ارقام

46

میزان بذر

48

فاصله ردیف

49

عمق کاشت

49

آبیاری

50

آفات

50

بیماری

51

برداشت

51

روشهای اصلاحی

53

گندم هیبرید

54

اهداف اصلاحی

55

بیماریهای غلات

57

زنگ زرد گندم

58

مقدمه

58

علائم بیماری

58

عامل بیماری

59

چرخه بیماری

59

مبارزه

60

زنگ قهوه ای گندم

61

مقدمه

61

علائم بیماری

61

عامل بیماری

61

چرخه بیماری

62

مبارزه

62

سیاهک پنهان گندم

63

مقدمه

63

علائم بیماری

63

عامل بیماری

64

چرخه بیماری

64

مبارزه

65

سیاهک آشکار گندم و جو

66

مقدمه

66

علائم بیماری

66

عامل بیماری

66

چرخه بیماری

67

مبارزه

67

سیاهک سخت جو

69

مقدمه

69

علائم بیماری

69

عامل بیماری

69

چرخه بیماری

70

مبارزه

70

سپتوریوز خوشه گندم

71

مقدمه

71

علائم بیماری

71

عامل بیماری

71

چرخه بیماری

72

مبارزه

72

فوزاریوز سنبله گندم

73

مقدمه

73

علائم بیماری

73

عامل بیماری

73

چرخه بیماری

74

مبارزه

74

سفیدک سطحی گندم و جو

75

مقدمه

75

علائم بیماری

75

عامل بیماری

76

چرخه بیماری

76

مبارزه

76

طرح های اجرایی در ایستگاه تحقیقاتی گرگان

78

نخود

79

مقدمه

80

خصوصیات گیاهشناسی

81

تهیه زمین

81

کود مورد نیاز

81

کنترل علف هرز

82

تاریخ کاشت

82

ارقام

82

میزان بذر

83

فاصله ردیف

83

عمق کاشت

83

آبیاری

83

آفات

84

بیماری

84

برداشت

86

روش های اصلاحی

87

اهداف اصلاحی

87

باقلا

88

مقدمه

89

خصوصیلت گیاهشناسی

90

تهیه زمین

90

کود مورد نیاز

90

کنترل علف هرز

91

تاریخ کاشت

91

ارقام

91

میزان بذر

91

فاصله ردیف

92

عمق کاشت

92

آبیاری

92

آفات

93

بیماری

93

برداشت

93

روش های اصلاحی

95

اهداف اصلاحی

95

گوجه

96

مقدمه

97

خصوصیات گیاهشناسی

98

تهیه زمین

98

کود مورد نیاز

98

کنترل علف هرز

99

تارخ کاشت

99

ارقام

99

میزان بذر

99

فاصله ردیف

99

عمق کاشت

100

آبیاری

100

آفات

100

بیماری

100

 

مقدمه:

کارآموزی دو واحد دانشگاهی برای دانشجویان رشته کشاورزی می باشد. که دراین درس هر دانشجو باید در یکی از ادارات وابسته به اداره کشاورزی به مدت 45 روز فعالیت داشته باشد.

از این رو اینجانب به مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان گلستان معرفی شده وسپس از آنجا به ایستگاه تحقیقات گرگان معرفی شدم .

ایستگاه تحقیقات گرگان درسال 1337 در کیلومتر 5 جاده گرگان ـ آق قلا در زمینی به مساحت 37 هکتار افتتاح شد .

بارندگی سالیانه دراین ایتگاه 450-400 میلیمتر است.

ارتفاع آن از سطح دریا 5.5 متر می باشد.

باطول جغرافیائی 54 درجه و 25 دقیقه شرقی وعرض جغرافیائی 36 درجه و45 دقیقه شرقی.

در این ایستگاه پروژه های مختلف تحقیقاتی وجود دارد که شامل : پروژه ذرت وگیاهان علوفه ای ، غلات ، حبوبات ودانه های روغنی میباشد.

درهر یک از این پروژه ها دو بخش به نام بهزراعی و بهنژادی وجود دارد. که دربخش بهزراعی درمورد زراعت گیاهان تحقیق وپژوهش انجام شده ودر بخش بهنژادی در مورد اصلاح گیاهان تحقیق وپژوهش انجام می شود.

همچنین در این ایستگاه بخش آفات وبیماریها نیز وجود دارد . که در کنار تحقیقات خود ، به دیگر پروژه ها یاری میرسانند.

 

ذرت دانه ای وعلوفه ای

 

مقدمه:

یکی از مهمترین گیاهان زراعی دنیا می باشد که به صورت مستقیم وغیر مستقیم درتغذیه انسان مورد استفاده قرار می گیرد. از دانه آن در بعضی نقاط هندوستان وامریکای جنوبی نوعی نان تهیه شده بعلاوه از دانه ذرت در صنایع نشاسته سازی استفاده می شود . 15% کل تولید دانه ذرت صرف تولید نشاسته میشود . گلوکز، گلوتن و روغن مایع از مواد جنبی کارخانجات نشاسته سازی است . بعلاوه از دانه ذرت در صنایع تخمیری و در تولید ا لکل اتیلیک، استالدهیدواستوننیز استفاده می شود. بعلاوه از علوفه تازه ذرت بصورت ذرت علوفه ای و همچنین به عنوان ذرت سیلویی برای تغذیه دام استفاده می شود . بعلاوه از برخی تولیدات جانبی ذرت در تولید ورنی وبرخی محصولات آرایشی استفاده می شود .از شاخ وبرگ خشک شده ذرت در تولید کاغذ استفده می شود . مبدا اولیه ذرت آمریکای جنوبی، بخصوص کشورهای پرو و بولیوی می باشد . بعلاوه ذرت را می توان در مناطق وسیع امریکای جنوبی تا قسمتهایی از مکزیک مشاهده نمود . بنظر میرسد اولین بار حدود 3500 سال قبل از میلاد ،ذرت در این مناطق اهلی شده باشد . نوعی ذرت به نامAndern که بسیاری از خصوصیات ذرت وحشی را دارا است ، دراین مناطق کشت می شده است .

اولین بار درسال 1492 ذرت توسط کریستوفکلومپ از امریکا وارد پرتقال شد وسپس تدریجا به سایر نقاط اروپا ، چین ، امریکا وآسیا گسترش پیدا کرد .

به ذرت در اوایل ، Marisi ، نام قبیله سرخپوستی گفته می شد. بعد ها در قرن 18 میلادی که لینه اسم علمی ذرت رابه Zea mays تغییر داد. بزرگترین کشورهای تولید کننده ذرت دردنیا ایالات متحده است . که بیش از 40% ذرت دنیا را درناحیه ای به نام کمربند ذرت تولید می کند. چین ،آرژانتین ، برزیل وکشورهای مشترک المنافع از بزرگترین تولید کننده ها هستند. کل سطح زیر کشت آن 130 میلیون هکتار است که از آن سالانه حدود 480 میلیون تن دانه بدست می آید . میانگین تولید دانه ذرت در دنیا 3600 کیلو گرم در هکتار است؛میانگین تولید علوفه ذرت در دنیا 36000 کیلوگرم درهکتار می باشد .

به نظر میرسد اولین بار ذرت توسط پرتقالیها درزمان صفویه از سواحل جنوبی کشور وارد ایران شده باشد . برخ دیکر معتقدند ذرت اولین بار توسط حجاج از طریق عربستان وارد کشور شده .

کل سطح زیر کشت ذرت در ایران حدود 290000 هکتار است و میانگین تولید دانه ذرت درایران حدود 5 تن در هکتار است . بزرگترین تولید کننده ذرت کشور استان فارس وبعد خوزستان است . در استان گلستان ذرت را هم بصورت بهاره و هم تابستانه یعنی پس از برداشت گندم نیز می توان کشت نمود .

 

آمارمتوسط تولید وسطح زیر کشت ( سال زراعی 80- 1379 ) .

 

جهان

ایران

استان گلستان دانه ای

استان گلستان علوفه ای

سطح زیرکشت ( هکتار )

139659470

160000

1320

1500

عملکرد ( کیلوگرم در هکتار )

4296

5000

5500

37500

 

خصوصیات گیاهشناسی ذرت :

ذرت گیاهی است یکساله متعلق به تیره poacea زیرتیره Ponicoidea گروه Mydea وجنس Zea وگونه زراعی Zea mays .

گونه های زراعی ذرت دیپلوئید و 20=n2 می باشد . وبوته ذرت ازچهار قسمت اساسی ، ریشه ، ساقه ، برگ وگل آذین تشکیل شده است . ذرت دارای چهار نوع ریشه می باشد .

1- ریشه اولیه: که معمولا از ریشه چه منشا می گیرد وفاقد انشعاب است که پس از چند روز یا هفته ازبین میرود .

2- ریشه ثانویه : که اصلی ترین ریشه گیاه است . ریشه تاجی نیز نامیده می شود.

3- ریشه هوایی : از چند گره اولیه بالای گره انشعاب که ممکن است بالاتر از سطح خاک نیز قرار گیرد، ریشه های نسبتا ضخیمی خارج می شود که گاهی ممکن است انتهای آن به خاک وارد نشود .

4- ریشه عمیق : این ریشه حدود 3-2 متر عمق نفوذ دارد.

تقسیم بندی ذرت ازلحاظ خصوصیات ظاهری :

1- ذرت دندان اسبی Zea mays . var. Indentata

2- ذرت سخت یا چخماقیZea mays . var. Indurta

3- ذرت شکفته Zea mays . var . Everta

4- ذرت غلاف دار Zea mays . var. Tunicata

5- ذرت مومی Zea mays .var. Ceratina

6- ذرت آردی یا نرمZea mays .var . Amylacea

7- ذرت شیرین Zea mays .var. Sacharata

 

تهیه زمین :

عملیات تهیه زمین در زراعت ذرت اگر بخوبی صورت پذیرد باعث نرم شدن خاک در عمق مورد نیاز ذخیره آب ، وایجاد رژیم آب وهوایی مطلوب رشد ریشه ها ، فعالیت میکروارگانیسم ها ، دفع علف های هرز و زیر خاک فرو رفتن باقی مانده های گیاهان پیش کشت می گردد . خرد شدن لایه های سطحی خاک شرایط مطلوبی را برای جوانه زدن وسبز کردن ذرت فراهم می آورد. در نواحی معتدله عملیات تهیه زمین بسته به زمان برداشت گیاهان پیش کشت در پاییز یا تابستان سال قبل انجام می گیرد . فقط در اراضی سبک بطور استثنائی می توان عملیات تهیه زمین را دربهار انجام داد . شخم پاییزه بسته به بافت خاک به عمق 30- 20 سلنتیمتر انجام میگیرد .

زمان انجام عملیات تهیه زمین بسیار مهم ونقش ویژه ای در نگهداری کیفیت های فیزیکی و شیمیایی خاک و صرفه جویی سوخت دارد . زمانی که رطوبت خاک در حد مطلوب باشد اجرای عملیات تهیه زمین باعث کاهش کوبیدگی ایجاد شده از چرخهای تراکتور خواهد گردید .

 

کود مورد نیاز :

برای مصرف بهتر کود بهتر است نسبت به تجزیه خاک مزرعه اقدام نمود . در صورت عدم دسترسی دریک توصیه کلی 300 کیلوگرم کود فسفات آمونیوم و200 - 100 کیلوگرم پتاس قبل از کاشت و 400 کیلوگرم اوره (200 کیلوگرم قبل از کاشت + 200 کیلوگرم در دو مرحله آبیاری بصورت سرک ) داده شود . البته میزان کود مصرفی به میزان حاصلخیزی خاک و محصول قبلی بستگی دارد.

 

کنترل علف های هرز :

برای کنترل علف های هرز در سه مرحله می توان اقدام کرد :

1- (Preplant ) از سم ارادیکان به میزان 5 لیتر در هکتار چند ساعت قبل از کاشت مصرف و با دیسک ، با خاک مخلوط نمائید . البته قابل ذکر است که وقتی که خاک به اندازه کافی مرطوب باشد ، اثرپذیری علف کش بیشتر است .

2- (Preemergence )از سموم آترازین به مقدار یک کیلوگرم در هکتار و آلاکلر ( لاسو ) 5- 3 لیتر در هکتار بعد از کاشت تا قبل از سبز شدن ذرت بصورت محلول پاشی در سطح مزرعه میتوان استفاده نمود .

3- ( Post emergence ) از سم توفوردی (D –4-2 ) به میزان 1.5- 1 لیتر در هکتار بعد از کاشت وپس از سبز شدن ذرت زمانیکه ارتفاع گیاه 20- 15 سانتیمتر باشد ، بصورت محلول پاشی در سطح مزرعه میتوان استفاده کرد .

 

تاریخ کاشت:

با توجه به صفر فیزیولژیک ذرت که 12- 10 درجه می باشد ، در استان گلستان در کشت بهاره از اواسط فروردین ماه تا اواسط اردیبهشت ودر کشت تابستانه از اول تا پانزدهم تیر ماه می توان به کشت این گیاه اقدام کرد .

ترجیحا برای جلوگیری از خسارت گرما در مرحله گرده افشانی از کاشت ذرت دانه ای SC704 در زمانیکه گرده افشانی در مرداد ماه صورت می گیرد اجتناب شود ( فاصله زمانی کاشت تا گرده افشانی حدودا 60 روز است ).

قابل ذکر است که برای دسترسی به سبز یکنواخت حتما قبل از کاشت ، مزرعه را آب تخت نمایید .

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود پروپزال مقایسه کیفیت زندگی، رضایت زندگی و خود کارآمدی شغل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروپزال مقایسه کیفیت زندگی، رضایت زندگی و خود کارآمدی شغلیِ معلمان مراکز استثنایی با معلمان مراکز عادی مقطع ابتدایی شهرستان فایل ورد (word) دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروپزال مقایسه کیفیت زندگی، رضایت زندگی و خود کارآمدی شغلیِ معلمان مراکز استثنایی با معلمان مراکز عادی مقطع ابتدایی شهرستان فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروپزال مقایسه کیفیت زندگی، رضایت زندگی و خود کارآمدی شغلیِ معلمان مراکز استثنایی با معلمان مراکز عادی مقطع ابتدایی شهرستان فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروپزال مقایسه کیفیت زندگی، رضایت زندگی و خود کارآمدی شغلیِ معلمان مراکز استثنایی با معلمان مراکز عادی مقطع ابتدایی شهرستان فایل ورد (word) :

مقایسه کیفیت زندگی، رضایت زندگی و خود کارآمدی شغلیِ معلمان مراکز استثنایی با معلمان مراکز عادی مقطع ابتدایی شهرستان

 

 

(تشریح ابعاد، حدود مسأله، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه‌های مجهول و مبهم و متغیرهای مربوط به پرسش‌های تحقیق، منظور تحقیق)

 

در آموزش و پرورش استثنایی، معلمی شغلی تخصصی و مشکل به شمار می آید عواملی مانند نیازهای متعدد دانش آموزان، تفاوت های فردی و محدودیت های آنان، لزوم پاسخگویی به والدین و مربیان، تغییر های سریع عقاید و انتظارات در مورد نقش معلمی، آموزش را بسیار پیچیده و مشکل ساخته است و آموزگاران آموزش و پرورش استثنایی دارای شرایط کاری پرفشاری هستند. سطح و ماهیت فشار روانی تجربه شده بر حسب ویژگی های جمعیت شناختی آموزگاران مانند سن، جنس، وضعیت تحصیلی، طول تجربه در تدریس بر وضعیت موجود در مدرسه فرق می کند(حجتی نیا، پور شافعی، و دستجردی، 1392). بنابراین لازم است تا موضوع سلامت را از دیدگاه مثبت نگر مورد توجه قرار داد و به مقوله هایی همچون کیفیت زندگی[1]، رضایت از زندگی[2] و خودکارآمدی[3] که می توانند تعیین کننده سلامت روان شناختی باشند توجه کرد.

 

کیفیت زندگی به تامین سلامتی و شادکامی در افراد و بهرمندی آنها از یک زندگی سالم کمک می کند. (هاگرتی[4] و همکاران، 2001). کیفیت زندگی مفهومی چند بعدی، ذهنی و پویا است(برزو و همکاران، 1389). که در برگیرنده حیطه های سلامت و عملکرد فیزیکی، سلامت ذهنی، عملکرد اجتماعی، رضایت از درمان، نگرانی درباره آینده و حس خوب بودن است(اکهوب[5]، نیجاری[6]، چیکری[7] و لویسی[8]، 2008). هر بعد از کیفیت زندگی آثار چشمگیری بر دیگر ابعاد زندگی می گذارد. به بیانی دیگر، کیفیت زندگی بیانگر تاثیرات عملکردی عدم سلامتی و برآیندهای آن بر درک فرد از جنبه های جسمانی، روان شناختی و اجتماعی زندگی فردی است (نیووا چک[9] و تایلور[10]، 1992).

 

براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی[11] (WHO) (2011) کیفیت زندگی، درک افراد از موقعیت خود در زندگی از نظر فرهنگ، سیستم ارزشی که در آن زندگی می‌کنند، اهداف انتظارات، استانداردها و اولویت‌هایشان است، پس موضوعی کاملا ذهنی بوده و توسط دیگران قابل مشاهده نیست و بر درک افراد از جنبه‌های مختلف زندگی استوار است (ایزدی، سپهوند، نادری فر و محمدی پور، 1393).

 

کیفیت زندگی از طرف دیگر به جنبه هایی از زندگی اشاره دارد که زندگی را خوشایند و ارزشمند می سازد، بنابراین حوزه کیفیت زندگی فراتر از نشانه های معمول است و در بر گیرنده رضایت از زندگی فرد و کارکرد ها و کمبودهاست (مانسینی[12] و همکاران، 2003).

 

رضایت از زندگی به عنوان یک قضاوت شناختی آگاهانه از میزان رضایتی که فرد در زندگی خود دارد تعریف شده است (پاوت[13] و داینر[14]، 1993)؛ که نشان دهنده میزان رضایت کلی و شادکامی فرد است (فریش[15]، 1998). در این تعریف، رضایت از زندگی ابعاد شناختی و بهزیستی روانی فرد را مشخص و احساس شادکامی از دیدگاه پاسخ دهندگان را نشان می دهد(داینر، 1984). در واقع رضایت از زندگی یکی از پیش بینی کننده های سلامت روانی است که امروزه توجه محققان را به خود جلب نموده و یکی از مولفه های بهزیستی درونی شامل نگرش فرد، ارزیابی عمومی وی نسبت به کلیت زندگی خود و یا برخی از جنبه های زندگی، همچون زندگی خانوادگی و تجربه آموزشی است (پاوت، داینر و سو[16]، 1998).

 

همچنین می توان گفت تفاوت رضایت زندگی در افراد به خاطر توانمندی و احساس خودکارآمدی است. و خودکارآمدی با تعدیل اثرات استرس زا در محیط کار بر افراد موجب افرایش شادی و به طور غیر مستقیم موجب بالابردن رضایت از زندگی افراد می شود (گنجی ارجنگی، و فراهانی، 1387).

 

 


 

[1] quality of life

 

[2] life satisfaction

 

[3] self-efficacy

 

[4] Hagerty, M. R

 

[5] Achhab, W. E

 

[6] Nejjari, C

 

[7] Chikri, M

 

[8]Lyoussi, B

 

[9] Newa chek, P.W

 

[10]Taylor, W.R

 

[11]world health organizatio

 

[12] Mancini, C

 

[13] Pavot, W

 

[14]Diener, E

 

[15] Frisch, M, B

 

[16] Suh, E

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >