سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود تحقیق عفونتهای مجاری ادراری فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق عفونتهای مجاری ادراری فایل ورد (word) دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق عفونتهای مجاری ادراری فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق عفونتهای مجاری ادراری فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق عفونتهای مجاری ادراری فایل ورد (word) :

عفونت های مجاری اداری یکی از مشکلات و معضلات بهداشت عمومی همه کشورها بخصوص جهان سوم می باشد. ارگانیسم های متعدد مانند ویروس ها ،‌باکتری ها ، قارچ ها و انگل ها عفونت مجاری اداری ایجاد می نمایند و باکتری ها شایع ترین آن هستند (1، 2 ،‌3 ، 4) تصویر بر این بود که با کشف داروهای ضد باکتریایی مشکل درمان بیماریهای عفونی بشر حل شود ولی بعد از گذشت نه چنان طولانی، ظهور گونه های مقاوم به داروها و افزایش آن این امید به ناامیدی بدل شد ولی با تداوم کوشش و تلاش به کشف داروهای جدید مانند کوتریموکسازول و جنتامایسین ، سفالوتین و سفالوسپورین با نسل های جدید منجر شد. باکتری هایی ماند آنترویاکتریاسه آ ، استافیلوکک ها، سالمونلاها، شیگلاها ، کلیسئلا، اتتروباکتر، سیتروباکتر، ادوارد سیئلا، سراتیا،‌پسودوموناس ها ، کلامیدیاها و مایکوپلاسماها عامل عفونت مجاری ادراری هستند که E.Coli مهمترین عامل بخصوص در خانم ها می باشد (3 ، 5).
عوارض ناشی از عدم درمان یا بد درمان عفونت مجاری ادراری منجر به از کارافتادگی کلیه و در خانم های حامل منجر به تولد نوزادان کم وزن،‌نارس و یا سقط می شود؛ لذا تشخیص و درمان مناسب و به موقع آن از اهمیت خاص برخوردار می باشد (6، 7، 8) . هدف این تحقیق بررسی میزان فراوانی عامل عفونت های مجاری ادراری، مقاومت و حساسیت آنها با آنتی بیوتیک های مورد تجویز جامعه پزشکی و نقش سن و جنس در فراوانی این بیماری می باشد.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل فایل ورد (word) دارای 45 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل فایل ورد (word) :

ماده 1

تاسیس

شرکت سهامی خاص فیمابین متعهدین سهام های صادره یا سهام هائی که قرار است صادر شود تشکیل یافته و تحت قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران به نحوی که در سال 1347 ( برابر با 1969 میلادی) اصلاح شده و مفاد شرایط و مواد این اساسنامه فعالیت خواهد نمود.

ماده 2

نام شرکت

نام شرکت، شرکت خدمات ارتباطی ایران سل خواهد بود ( و از این پس شرکت نامیده خواهد شد).

ماده 3

دفتر مرکزی و شعبات

دفتر مرکزی شرکت در تهران، ایران و محلی که توسط هیات مدیره تعیین می گردد قرار خواهد داشت. هیات مدیره در صورت لزوم می تواند نشانی شرکت در ایران را تغییر داده و دفاتر نمایندگی در داخل کشور یا خارج از جمهوری اسلامی ایران دایر نماید.

ماده 4

مدت

شرکت برای مدت نامحدودی تاسیس شده است.

ماده 5

هدف و نوع فعالیت شرکت

شرکت مقدمتاً برای ارائه خدمات زیر بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و همچنین برای ارائه خدماتی که در مقررات ناظر بر دعوت به مناقصه های بین المللی و عمومی توسط و به امضاء وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مقرر گردیده تشکیل شده است:

– تامین خدمات عمده و جزئی ارتباطات.

– فروش ظرفیت تردد شبکه به کاربردهای بین المللی یا موسسات.

– اجاره وسایل و امکانات زیر بنائی شبکه به کاربردهای بین المللی یا موسسات.

– تامین اینترنت و اطلاعات و پایگاه دیجیتال و محصولات و خدمات مربوطه.

– تامین سایر منابع دیگری که در زمینه خدمات ارزش افزوده هم اکنون موجود بوده و یا برای آتیه پیش بینی شده اند.

– امور مربوط به تجارت الکترونیک و فعالیتهای تجاری شبکه های مخابراتی فوق در زمینه تلفن همراه.

– ارائه خدمات به مشتریان از جمله و نه محدود به مدیریت روابط مشتریان و خدمات مرکزی ارتباطات.

شرکت برای تحقق مقاصد فوق و همچنین اجرای اهداف شرکت می تواند به کلیه اقدامات مالی، بازرگانی و اقتصادی و همچنین اقدامات مفید .، لازم و ضروری در جهت تحقق بخشیدن به هدف و موضوع شرکت مبادرت ورزد.

بنابراین شرکت می تواند بدون اعمال هیچ گونه محدودیتی به اقدامات مشروحه ذیل مبادرت ورزد:

الف) ورود در توافقات و انعقاد موافقنامه در زمینه ارائه خدمات، نمایندگی، عاملیت،
حق العمل کاری، و قبول تعهدات و هر نوع توافق دیگری که در محدوده موضوع و اهداف شرکت قرار داشته باشد، و همچنین کسب اعتبارات و وام های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و صدور و قبول و ظهر نویسی اسناد تجاری در محدوده موضوع و اهداف شرکت.

ب) همکاری، ایجاد مشارکتها یا شرکتها یا موسسات جدید با افراد یا اشخاص حقوقی داخلی یا خارجی که هم اکنون وجود دارند یا در آینده بوجود می آیند، تحصیل و تملک جزئی یا کلی شرکتها یا موسسات داخلی یا خارجی، مشارکت در سرمایه سهمی شرکتها و موسسات مذکور، تاسیس شعبه یا دفاتر نمایندگی در ایران و در خارج از کشور.

پ) صدور، تحصیل، فروش و ایجاد اسناد مالی و وثیقه و اعمال سایر اقدامات قانونی ناظر بر اوراق و اسناد بهادار، اسناد تجاری، اسناد تضمینی و تضمینات قابل تبدیل بنا به تشخیص و صلاحدید هیات مدیره بشرطی که چنین اعمالی از زمره فعالیتهای واسطه گری خارج باشد.

ت) انعقاد موافقتنامه برای کسب مجوز، امتیاز، علامت تجاری، دانش کاربردی و مهارت فنی و همکاری فنی و سایر موافقتنامه های حقوق مالکیت معنوی و تحصیل و کسب و ثبت اینگونه حقوق.

ث) تحصیل، اجاره، کرایه و فروش اموال منقول و غیر منقول، ساخت کارخانه ساختمان، ورود در و انعقاد موافقتنامه های مالی استیجاری، تحصیل حقوق عینی یا مالکیتی نسبت به اموال منقول و غیر منقول از جمله و نه محدود به انعقاد قولنامه فروش، گرو، رهن و وثیقه تجاری؛ تعیین و ایجاد حق بنفع اشخاص ثالث و ثبت سند مالکیت آن. قبول وثیقه از یا انتقال به اشخاص ثالث؛ فک وثیقه و رهنی که بنفع شرکت ایجاد شده؛ ایجاد تضمین نسبت به اموال منقول و غیر منقول متعلق به شرکت منجمله ایجاد وثیقه و رهن و وثیقه های موسسات تجاری از طرف خود یا از طرف اشخاص ثالث در محدوده ای که به موجب هدف و موضوع شرکت انجام این اقدامات ضروری باشد.

چ) ثبت حقوق مالکیت معنوی منجمله علامت و نشان تجارتی، فروش، اجاره، خرید و فروش مجدد، و اعطای امتیاز و اعطای فرعی همان امتیاز و انجام و اجرای اقدامات مربوطه.

علاوه بر موضوعات فوق، چنانچه شرکت لازم بداند می تواند هر گونه معاملات دیگری را، بشرط آنکه در صورت لزوم تاییدات مقرر در زمینه موارد مزبور کسب شده باشند، به انجام رساند.

ماده 6

سرمایه شرکت

سرمایه تعهد شده شرکت مبلغ 000،000،000،578،1 ریال است.

سرمایه شرکت منقسم به 000، 800، 157 سهم با نام و هر سهم به ارزش اسمی 000،10 ریال است. سهام با نام شرکت به دو گروه یا به عبارتی سهام گروه الف و سهام گروه ب تقسیم گردیده است.

ساختار تعلق سهام شرکت به شرح ذیل است:

(الف) سهام گروه الف که 60 (شصت) درصد از کل سهام شرکت را با ارزش اسمی 000،000،800،946 ریال تشکیل می دهد.

(ب) سهام گروه ب که 40 (چهل) درصد از کل سهام شرکت را با ارزش اسمی 000و000و200و631 ریال تشکیل می دهد.

هویت سهامداران گروه الف ( سهامدار گروه الف) و سهامداران گروه ب (سهامدار گروه ب) بشرحی است که در اظهار نامه ثبت شرکت سهامی نزد اداره ثبت شرکتهای تهران و به موجب قوانین ایران به ثبت رسیده است.

ماده7

گواهینامه سهم، دفتر ثبت سهام

1-7 تمامی گواهینامه های سهام باید متحدالشکل و چاپی و دارای ته سوش و شماره ترتیب بوده و به امضای رئیس هیات مدیره و یک مدیر که توسط هیات مدیره برای این منظور تعیین می شود رسیده و ممهور به مهر شرکت باشد. هیات مدیره می تواند گواهینامه های سهام را بنحوی منتشر نماید که معرف هر تعداد سهم از سهام شرکت باشد.

2-7 تا زمانی که گواهینامه سهام صادر نشده باشد شرکت می تواند ظرف مدت ده روز از تاریخ تاسیس شرکت گواهینامه های موقت سهم را که معرف شماره، نوع و مبلغ پرداخت شده سهام مزبور باشد صادر نماید. هیات مدیره گواهینامه موقت سهام را بلافاصله پس از صدور به سهامداران تحویل خواهد داد. شرکت ظرف مدت یک سال از تاریخ پرداخت ارزش اسمی سهام گواهینامه سهام مزبور را صادر کرده و به سهامداران تحویل داده و گواهینامه های موقت سهام را باطل خواهد کرد.

3-7 شرکت دفتری را برای ثبت سهام اختصاص خواهد داد که در آن نام، نشانی و تعداد سهام بانام متعلق به هر یک از سهامداران را ثبت خواهد کرد. دفتر ثبت سهام در دفتر مرکزی شرکت نگهداری خواهد شد. انتقال سهام در موقعی محقق می شود که انتقال مزبور به موجب تصمیم هیات مدیره و با رعایت مفاد ماده 8 این اساسنامه در دفتر ثبت سهام به ثبت رسیده باشد، مشروط بر آنکه تمامی موافقت ها و یا مجوزهای لازم از مقامات ایرانی تحصیل شده باشند. هر گونه تغییرات بعدی در نشانی سهامداران بایستی به شرکت اعلام شده و در دفتر ثبت سهام به ثبت برسد.

4-7 گواهینامه موقت سهم یا گواهینامه سهم بایستی حاوی نکات ذیل باشد:

انتقال و یا ایجاد هر گونه تعهد به هر نحو نسبت به سهام معرفی شده در این گواهینامه سهم منوط به رعایت مفاد ماده 8 اساسنامه این شرکت بوده که یک نسخه از آن همواره در طی ساعات اداری در محل دفتر مرکزی شرکت قابل بررسی است. هر گونه انتقالی که بدون رعایت مقررات مندرج در این اساسنامه صورت پذیرد در قبال سهامداران، شرکت و اشخاص ثالث فاقد اعتبار و باطل است.

5-7 یک سهم شرکت قابل تقسیم نمی باشد. دارندگان سهام مشترک موظفند یک نفر نماینده از میان خود را کتباً به شرکت معرفی نمایند که این نماینده از نظر شرکت حق خواهد داشت که کلیه حقوق مربوطه سهام را از جانب دارندگان سهام مشترک اعمال نماید.

ماده8

انتقال سهام

الف) هر گونه نقل وانتقال سهام فقط با رعایت مفاد این اساسنامه و با رعایت الزامات مقرر در قوانین ایران صورت خواهد پذیرفت. هر انتقال دیگری بر خلاف روال فوق باطل و بلااثر خواهد بود. هیچ سهامداری حق نخواهد داشت که بطور مستقیم یا غیر مستقیم بدون رعایت مقررات مندرج در این اساسنامه و شرکتنامه سهامداران، مبادرت به فروش، واگذاری، توثیق، انتقال نموده یا به هر نحو تغییری در حقوق مربوط به سهام داده یا پیشنهاد آن را ارائه نماید.

ب) هر گونه نقل و انتقال که ناظر بر 5% سهام و یا حق رای مربوطه در شرکت گردد، مستلزم ابلاغ موضوع به مرجع نظارتی (کمیسیونی که در ارجای مفاد آئین نامه ماده 124 برنامه پنج ساله سوم توسعه مورخ 16/2/1379 تشکیل گردیده) تا 2 ماه قبل از انجام انتقال بوده و در صورتی که انتقال توسط سهامداران گروه الف یا سهامداران ایرانی به اشخاص خارجی مطرح باشد، انتقال منوط به اخذ موافقت و یا تاییدات لازم از سوی مقامات ایرانی خواهد بود.

پ) هر گونه انتقال سهام به شرکتهای فرعی وابسته به گروه الف از سهامداران یا شرکتهای فرعی وابسته به گروه ب از سهامداران می تواند بدون لزوم رعایت مفاد مقرر در بند (ث) ماده 8 این اساسنامه آزادانه صورت پذیرد مشروط به آنکه مجوزهای لازم مربوطه از مقامات ایرانی کسب شده باشد. برغم مفاد پیش گفته، چنانچه شرکتهای فرعی وابسته به سهامداران در مدتی که صاحب سهام می باشند به نحوی دستخوش تغییر قرار گیرند که شرکتهای مذکور دیگر به منزله شرکتهای فرعی وابسته به سهامدار انتقال دهنده سهام مورد بحث تلقی نگردند، بدین وسیله انتقال دهنده تعهد می نماید که حسب مورد، شرکتهای فرعی وابسته یا سهامدار، قبل از آنکه وضعیت ایشان حسب مورد به عنوان سهامدار یا شرکتهای فرعی وابسته یا سهامدار دستخوش تحول گردد، اقدامات لازم را برای انتقال سهامی که در اختیار چنین شرکتی می باشد بنام انتقال دهنده بعمل آورده و هر مدیری که حسب مورد از سوی شرکت فرعی وابسته یا سهامدار منصوب شده، مستعفی گردیده و سمت مذکور توسط انتقال دهنده که سهام بنام وی منتقل گردیده جایگزین گردد. از نقطه نظر مفاد این مقررات، شرکت فرعی وابسته یعنی، (الف) هر شرکتی که حداقل پنجاه درصد سرمایه آن مستقیماً یا غیر مستقیم تحت تملک یا کنترل سهامداران گروه الف یا سهامداران گروه ب بوده، یا (ب) هر شرکتی که مستقیماً یا غیر مستقیم تلمک یا کنترل حداقل پنجاه درصد سرمایه سهامداران گروه الف یا گروه ب را بر عده داشته باشد، و (پ) هر شرکتی که حداقل پنجاه درصد (50%) سرمایه آن مستقیماً یا غیر مستقیم تحت تملک یا کنترل شرکتی است که آن شرکت مستقیماً یا غیر مستقیم تملک یا کنترل حداقل پنجاه درصد سرمایه سهامداران گروه الف یا سهامداران گروه ب را بر عهده داشته باشد.

ت) هر گونه نقل و انتقال سهام توسط سهامدارن گروه الف یا گروه ب به سهامدار دیگری از گروه الف یا گروه ب بطور آزادانه و بدون محدودیت های قید شده در بند (ث) ذیل امکان پذیر است.

ث) حق انتقال سهام یا منافع مربوط به آن توسط سهامداران گروه الف یا سهامداران گروه ب منوط به رعایت شرایط زیر خواهد بود:

 

1- قبل از انتقال سهام یا منافع مربوط به آن سهامداری که انتقال را پیشنهاد می کند (پیشنهاد دهنده) باید یک فقره اخطار کتبی ( اخطار انتقال) به سایر سهامداران (سهامدار پیشنهاد گیرنده) مبنی بر قصد خود به انتقال سهام مذکور در اخطار ( سهام پیشنهادی )به شخص ثالث باحسن نیتی که خریدار غیر محاباتی سهام مزبور است ابلاغ نماید. اخطار انتقال بایستی حاوی نکات ذیل باشد:

– نام شخص.

– تعداد سهام پیشنهادی.

– بها هر سهم از سهام پیشنهادی ( قیمت تعیین شده).

– نسخه ای از موافقتنامه خرید سهام (به همراه ترجمه رسمی آن ) و سایر قیود و شرایط اساسی در انتقال پشنهادی سهام.

2- اخطار انتقال در حکم پیشنهاد غیر قابل برگشت به سهامدار پیشنهاد گیرنده از سوی پیشنهاد دهنده مبنی بر فروش سهام پیشنهادی (به همراه تمامی حقوق متعلقه بدان سهام) به قیمت تعیین شده برای مدت 30 روز (مدت تعیین شده) خواهد بود. مدت تعیین شده از تاریخی که اخطار انتقال به سهامدار پیشنهاد گیرنده ابلاغ می گردد آغاز شده و در طی مدت تعیین شده، قابل برگشت نخواهد بود مگر در موردیکه رضایت کتبی سهامدار پیشنهاد گیرنده کسب شده باشد. قبول چنین پیشنهادی در کلیت آن، فقط به موجب ابلاغ اخطار کتبی از سوی هر یک از سهامداران پیشنهاد گیرنده به پیشنهاد دهنده در طی مدت تعیین شده صورت خواهد پذیرفت (اخطار قبول).

3- ابلاغ اخطار قبول توسط هر یک ا سهامداران پیشنهاد گیرنده به منزله توافق غیر قابل برگشت جهت خرید سهام پیشنهادی مذکور در اخطار قبول به قیمت تعیین شده خواهد بود.

4- چنانچه همگی سهامداران پیشنهاد گیرنده اخطار قبول را برای خرید سهام پیشنهادی ارسال و ابلاغ نمایند، در این صورت سهامداران پیشنهاد گیرنده مذکور حق خرید سهام پیشنهاد شده را به نسبت سهام خود در شرکت دارا می باشند.

5- چنانچه ظرف مدت تعیین شده پیشنهاد دهنده اخطار قبول را در مورد خرید سهام پیشنهادی از سوی سهامدار پیشنهاد گیرنده (خریدار) دریافت نماید، پیشنهاد دهنده به محض دریافت مبلغ تعیین شده ملزم خواهد بود که تعداد سهام پیشنهادی مذکور در اخطار قبول را کلاً به خریدار منتقل نماید. اخطار قبول غیر قابل برگشت بوده و پیشنهاد گیرنده را ملزم به خرید سهام پیشنهادی به مبلغ تعیین شده می نماید.

6- فرایند انتقال سهام از سوی پیشنهاد دهنده بر اساس این ماده ظرف مدت معقولی که طی آن سهامدار پیشنهاد گیرنده بایستی ارزش تعیین شده را برطبق شرایط مذکور در اخطار انتقال به سهامدار پیشنهاد دهنده بپردازد تکمیل و محقق خواهد شد.

7- چنانچه هیچ یک از پیشنهاد گیرندگان، اخطار قبول نسبت به تمامیت و کل سهام پیشنهادی ارسال نکنند، پیشنهاد دهنده می تواند در طی 14 (چهارده) روز بعد از مدت تعیین شده تمامی سهام پیشنهادی را به خریدار ثالث با حسن نیت به قیمت تعیین شده در اخطار انتقال منتقل نماید. چنانچه در طی این مدت انتقالی صورت نپذیرد، هر گونه اقدام بعدی برای انتقال سهام منوط به رعایت روش فوق خواهد بود.

8- سهامدار(ان) پیشنهاد گیرنده می توانند اطلاعات و اسنادی را که بر انجام معامله مبتنی بر حسن نیت دلالت نماید درخواست نمایند.

9- اگر سهامدار پیشنهاد دهنده تمام سهام خود در شرکت را منتقل نماید، در این صورت سهامی که در اختیار مدیران نماینده سهامدار پیشنهاد دهنده در هیات مدیره قرار دارد نیز منتقل گردیده، و مدیران مزبور بایستی استعفاء دهند.

ج) جز در مواردی که برای تحقق اهداف شرکت ضرورت داشته باشد، هیچ یک ازسهامداران نمی تواند بدون رضایت قبلی و کتبی سایر سهامداران مبادرت به ایجاد و تحمیل حق یا تعهد یا تجویز اعمال هر گونه وثیقه نسبت به سهام خود نماید. از نظر مفاد مقررات حاضر، اعمال وثیقه به معنی ایجاد رهن، گرو. منفعت تضمینی، تعهد، وثیقه یا تحمیل هر گونه هزینه از هر قبیل و از جمله هر نوع توافق در تجویز اقدامات فوق، فروش مشروط یا توافق در حبس مالکیت یا هر نوع اجاره از این نوع می باشد.

ماده9

افزایش سرمایه

1-9 تا زمانی که سرمایه تعهد شده شرکت کاملاً پرداخت نشده است، شرکت سرمایه خود را افزایش نخواهد داد.

2-9 مجمع عمومی فوق العاده می تواند طبق تشریفات مقرر در این اساسنامه نسبت به افزایش سرمایه شرکت اتخاذ تصمیم نماید. مجمع مذکور پس از استماع پیشنهاد هیات مدیره و گزارش بازرس در مورد افزایش سرمایه تصمیم گیری خواهد کرد. پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش سرمایه پیشنهادی مبتنی بر نیازهای تجاری شرکت بوده و بایستی متضمن توجیه لزوم افزایش سرمایه پیشنهادی و نیز شامل گزارشی درباره امور شرکت از ابتدای سال مالی جاری بوده و در صورتی که هنوز مجمع عمومی نسبت به حسابهای سال مالی قبل تصمیم نگرفته باشد شامل گزارشی از وضع شرکت از ابتدای سال مالی قبل باشد. گزارش بازرس بایستی حاوی نقطه نظرات راجع به توصیه هیات مدیره نیز باشد. مجمع عمومی فوق العاده که در مورد افزایش سرمایه تصمیم اتخاذ
می کند، شرایط صدور سهام جدید را در صورت وجود، و فروش و تادیه قیمت آن را تعیین یا اختیار تعیین آن را به هیات مدیره واگذار خواهد کرد.

3-9 تصمیم مجمع عمومی فوق العاده درباره افزایش سرمایه و شرایط صدور و ارائه سهام جدید در روزنامه کثیر الانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر
می گردد، آگهی می شود.

4-9 در خرید سهام جدید صاحبان سهام شرکت به نسبت سهامی که مالکند حق تقدم دارند و گواهی حق تقدم بایستی توسط پست سفارشی برای تمامی سهامداران ارسال گردد و در صورتی که سهامداری مقیم خارج باشد این گواهی توسط پست سفارشی هوایی ارسال خواهد شد. گواهی حق تقدم ظرف 20 (بیست) روز از تاریخ تشکیل مجمع عمومی فوق العاده ای که افزایش سرمایه را تصویب نموده توسط هیات مدیره از طریق پست سفارشی و در صورتی که سهامدار مقیم خارج باشد از طریق شرکتهای پستی بین المللی از قبیل DHL برای تمامی سهامداران ارسال خواهد شد.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود تحقیق در مورد بررسی قوانین کیفری ایران در امر پوشش مردم ف

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق در مورد بررسی قوانین کیفری ایران در امر پوشش مردم فایل ورد (word) دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق در مورد بررسی قوانین کیفری ایران در امر پوشش مردم فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق در مورد بررسی قوانین کیفری ایران در امر پوشش مردم فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق در مورد بررسی قوانین کیفری ایران در امر پوشش مردم فایل ورد (word) :

اهداف مقنن از اجرای محکومیت های کیفری

دکتر حسن فرهودی نیا
چکیده : کیفر شناسی به عنوان بخشی از علم اداره زندانها درصدد پاسخ یابی به اهدافی است که قانون گذار از اجرای کیفری درباره محکومین درصدد نیل به آنها هستند در این مقاله تلاش شده است تا از این دیدگاه اهدافی را که مقنن جمهوری اسلامی ایران از اجرای محکومیت های کیفری در آخرین قانون لازم الاجرای کشور، یعنی قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب و آیین دادرسی کیفری آن ، تعقیب میکند مورد شناسایی قرار گرفته و توضیح داده شود که آیا مقنن فی الواقع از اجرای انواع محکومیتهای کیفری به دنبال اصلاح و باز اجتماعی کردن مجرمین است و یا اهداف دیگری ار مدنظر دارد.

قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب که دگرگونی کلی در تشکیلات اجرایی نظام قضایی کشور ایجاد نموده است ، به رغم مخالفتهای صاحب نظران در 38 ماده و 21 تبصره در جلسه علنی مورخ 15/4/73 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و شورای نگهبان نیز در جلسه 22/4/73 بر آن مصوبه مهر تایید نهاد است .
مطابق ماده 37 این قانون ، وزارت دادگستری موظف بوده است که ظرف سه ماه آیین نامه آن را تهیه و به تصویب رئیس قوه قضاییه برساند. بر این اساس وزارت مزبور در فاصله زمانی اندک از تاریخ تصویب قانونی ، یعنی در 25/4/73 آیین نامه مشتمل بر 34 ماده و 12 تبصره تهیه کرد و رئیس وقت قوه قضاییه آن را تصویب نمود.
پیرامون این قانون مخالفین و منتقدین از یک سو و موافقین آن از طرف دیگر ( که عمدتاً مسئولین قوه قضاییه بودند ) هر کدام مطابق ذوق در ذم و ی

ا مدح آن بحث های فراوانی را انجام داده اند .

این مقاله به دور از جبهه گیری های فوق الذکر با بررسی تحلیلی از منظر کیفر شناسی ، درصدد پاسخ یابی به نحوه اجرای محکومیتهای کیفری در قانون مزبور و آیین نامه دادرسی کیفری آن است تا مشخص سازد که مقنن برابر قانون یاد شده از اعمال مجازاتها ، کدام هدف یا اهدافی را تعقیب میکند.

1 ـ انواع محکومیتها
قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 دگرگونی های عمده ای را درنظام قضایی کشور ایجاد نموده است. از جمله این قانون تقسیم جرایم و به اعتبار آن تقسیم مجازات ها به خلاف و جنحه و جنایت را از بین برده و مجازات ها را بر چهار دسته عنوان قرارداده است که عبارتند از تعزیرات ، مجازاتهای بازدارنده ، حدود ، قصاص و دیات . با عنایت به این امر ، محکومیت های پیش بینی شده در قانون تشکیل دادگاههای عمومی انقلاب و آیین دادرسی کیفری مربوط به آن را تحت عناوین ذیل می تواند طبقه بندی کرد:
الف ـ محکومیتهای ترهیبی یا بدنی.

ب ـ محکومیتهای مالی.
ج ـ محکومیتهای سالب آزادی .
الف ـ محکومیت های بدنی
مقصود از این نوع محکومیت ها، مجازاتهایی است که ناظر به جسم و تن محکوم علیه می باشد و عبارتند از :
اعدام ، پیش بینی شده در بند 1 ماده 19 و بند 1 ماده 21 ق . ت . د . ع . 1 . قصاص نفس و اطراف و قطع عضو ، پیش بینی شده در بند 2 ماده 21 و بند 23 ماده19 ق . ت . د . ع .1 .
رجم ، پیش بینی شده در بند1 ماده 19 و بند 1 ماده 21 ق . ت . د . ع . 1 .
شلاق حدی و تعزیری ، پیش بینی شده در بند 2 و 5 ماده 19 ق . ت . د . ع . 1
ب ـ محکومیتهای مالی
مقصود از این قبیل محکومیتها ، محکومیتهایی است که متعلق آنها دارایی محکوم علیه است و عبارتند از :
1 ـ مصادره اموال ، پیش بینی شده در بند 3 ماده 21 و بند 3 ماده 19 ق . ت . د . ع . 1
2 ـ دیات ، پیش بینی شده در بند 4 ماده 19 ق . ت . د . ع . 1
3 ـ جزای نقدی ، پیش بینی شده در بند 5 4 ماده 19 ق . ت . د . ع . 1
ج ـ محکومیت های سالب آزادی

مقصود مجازتهایی است که نتیجه اعمال آنها ، ایجاد محدودیت در رفت آمد محکوم علیه و اجبار او به اقامت در محل معینی ست . مانند تبعید و یا سلب آزادی محکوم علیه و بازداشت و زندانی شدن او گاهی این مجازات ، عنوان مجازات اصلی و اولیه را دارد ، مانند مجازاتهای پیش بینی شده در بسیاری از مواد قانون تعزیرات و سایر مواد قانونی و گاهی این مجازات نقش بدلی و جایگزینی را ایفاء میکند . مثلاً در صورت عجز محکوم علیه از پرداخت جزای نقدی آن گونه که در ماده اول نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب 1377 مقرر گردیده است ، محکوم علیه به ازای هر پنجاه هزار ریال یک روز بازداشت میشود و یا برابر ماده 2 قانون موصوف در صورت عجز محکوم علیه از پرداخت دیه ، بر حسب تقاضای محکوم له یا اولیای دم ، مادامی که اعسار او از پرداخت دیه ثابت نشده زندانی خواهد شد.

2 ـ اشخاص و نهادهای مسئول اجرای محکومیت ها
آیین دادرسی کیفری مطابق آنچه که در قانون اصول محاکمات پیش بینی شده بودپنج مرحله را در بر می گرفت؛ به این شرح که وقتی جرمی اتفاق می افتد قبل از همه « مرحله کشف» است : انجام این مرحله از وظایف مامورین انتظامی و ضابطین دادگستری بوده است که تحت تعلیمات دادستان و یا بازپرس اقدام به کشف جرم می نمایند ، در حال حاضر نیز چنین است ( ماده 123 4 ق . ت . د . ع . 1)

مرحله تعقیب
این امر از وظایف انحصاری دادستانها بوده که فعلاً به محاکم تفویض شده است.
مرحله تحقیق
از وظایف قضات تحقیق و بازپرسان بود ، که فعلاً به روسای دادگاهها و حسب مورد ، به قضات تحقیق محول گردیده است.
مرحله صدور حکم

این مرحله در صلاحیت انحصاری دادگاهها قرار داشت که مطابق قانون ایجاد شده بودند، درحال حاضر هم از وظایف و اختیارات دادگاهها است.
مرحله اجرای حکم
این مرحله طبق ماده 477 ق . ت . د . ع . 1بر عهده دادستان ها بود که شخصاً و یابه کمک معاونین خود (دادیاران اجرای احکام ) دستور اجراء حکم را به مامورین ذی صلاحیت می دادند.
با تصویب قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب ، که یکی از نتایج آن ، حذف نهاد دادسرا و مالاً حذف عناوین دادستان و دادیار و بازپرس از نظام قضایی کشور بوده است؛ نهادها و اشخاص مسئول اجرای محکومیت های کیفری عبارتند از :
2 ـ 1 ـ واحد اجرای احکام در ماده 10 ق . ت . د . ع . 1برای هر حوزه قضایی واحد اجرای احکام ، پیش بینی شده است و همچنین ماده 15 آیین نامه اجرایی این قانون هر حوزه قضایی را به دو بخش تقسیم و در بخش قضایی یکی از واحدها را اجرای احکام معرفی کرده است.
در ماده 26 و 27 آیین نامه یاد شده نیز از واحد اجرای احکام صحبت شده است.
2 ـ 2 ـ رئیس دادگستری استان و شهرستان

مطابق تبصره ماده 12 ق . ت . د . ع . 1 امور حسبیه و کلیه اختیاراتی را که در سایر قوانین به عهده دادستان عمومی بوده به جز اختیاراتی که به موجب این قانون به روسای محاکم تفویض شده است به رئیس دادگستری شهرستان و استان محول می شود چون یکی از وظایف دادستانها اجرای احکام کیفری بوده است، بنابراین یکی از مقامات مسئول اجرای محکومیت های کیفری در حال حاضر ، حسب مورد رئیس دادگستری استان و یا شهرستان خواهد بود.
ماده 14 آیین نامه قانون مزبور نیز متضمن تفویض اختیاراتی از این قبیل است و مقرر می دارد : کلیه اختیارات و وظایف دادستان و دادیار ناظر زندان که در قوانین و محاکم تفویض شده است به رئیس حوزه قضایی و یا معاونین وی محول میگردد.

نکته ای که در رابطه با مفاد مواد 12 و 14 آیین نامه آن قابل توجه و عنایت میباشد، این است که مطابق مقررات لازم الاجرای قبل از تصویب این قانون یکی از اختیارات داستانها و دادیاران اجرای احکام که معاونین او تلقی می شدند اعتراض به احکام بوده است، از مجموعه مواد اشعاری به نظر می رسد که در حال حاضر رئیس حوزه قضایی یا معاونین او عنداللزوم بتواند نسبت به برخی از احکام دادگاهها در خصوص برائت متهمین و یا آنجایی که حقوق عمومی در معرض تهدید و خطر قرار می گیرد و قانون زیر پاگذاشته میشود
اعتراض نمایند و حال آنکه مقنن در بند 2 ماده 26 قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب در خصوص احکام کیفری تنها دو شخص را دارای حق اعتراض شناخته است : محکوم علیه یا نماینده قانونی او، شاکی خصوصی یا نماینده قانونی او.

2 ـ 3 ـ معاونین رئیس حوزه قضایی
در ماده 26 آیین نامه ق . ت . د . ع . 1 مقرر شده است که رئیس واحد اجرای احکام ، معاون رئیس حوزه قضایی خواهد بود که خود وی حسب مورد می تواند به تعداد لازم معاون و کارمند و مامور در اختیار داشته باشد.

در ماده 14 آیین نامه موصوف هم پیش بینی شده است که اختیارات و وظایف دادستان ، به رئیس حوزه قضایی یا معاونین او تفویض میشود و چون یکی از اختیارات و وظایف دادستانها اجرای احکام بوده است ، بنابراین روسای واحدهای اجرای احکام در حال حاضر متصدی امر اجرای محکومیت های کیفری به شمار
می آیند.

2 ـ 4 ـ قاضی صادر کننده حکم
ماده 281 آیین دادرسی کیفر ق . ت . د . ع . 1 مقرر می دارد «اجرای حکم در هر حال با دادگاه صادر کننده رای یا قائم مقام آن میباشد»
ماده 28 آیین نامه قانون مزبور هم مقدور می دارد که قاضی صادر کننده حکم یا اجراییه، میتواند در اجرای احکام خود، حضور و نظارت داشته باشد لکن در خصوص اجرای حکم رجم، حضور قاضی صادر کننده حکم الزامی است.

2 ـ 5 ـ ضابطین دادگستری
ماده 284 آیین دادرسی کیفری ق . ت . د . ع . 1 مقرر می دارد «کلیه ضابطین دادگستر و نیروهای انتظامی و نظامی و روسای سازمانهای دولتی و وابسته به دولت و یا موسسات عمومی در حدود وظایف خود مکلفند دستورات مراجع قضایی را در مقام اجرای احکام رعایت کنند…»
تبصره 2 ماده 27 آیین نامه قانون مزبور مقرر میدارد : « اجرای احکام دادگاههای عمومی و انقلاب به تشخیص قاضی صادرکننده حکم یا اجراییه در صورت لزوم توسط ضابطین دادگستری ، انجام میشود و میتواند از طریق مسئولین ادارات و سازمانهای دولتی و عمومی در محدوده وظایفشان انجام شود».

اما رویه ای که در نظام دادگستری کنونی بعد از حاکمیت قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب در رابطه با اجرای محکومیتهای کیفری ، وجود دارد این است که امر اجرای احکام، در حوزه های قضایی بزرگ به معاونت قضایی رئیس حوزه ، تفویض گردیده است و این معاونت به منظور تسهیل کار و مثلاً بر مبنای شماره های فرد یا زوج دادگاهها ازمیان دارندگان پایه های قضایی معاون یا معاونین را انتخاب و آنان را مامور اجرای احکام کیفری دادگاهها ساخته است .عمدتاً کلیه مجازاتهای تعیین شده که وجه غالب آنها شلاق و حبس میباشد در زندان و محوطه زندان به مرحله اجرا گذاشته میشوند.
3 ـ نحوه اجرای محکومیت های کیفری
اجمالاً اشاره کردیم که محکومیت های پیش بینی شده در ق . ت . د . ع . 1 و آیین دادرسی کیفری به آن ، عبارتند از اعدام ، قصاص ، قطع اعضا بدن ، حبس ، شلاق و کیفرهای مالی ، اینک به نحوه اجرای آنها اشاره می کنیم.
3 ـ 1 ـ اعدام
کیفر اعدام در کلیه ادوار تاریخی وجود داشته و نحوه اجرای آن نیز متفاوت و گوناگون بوده است؛ البته با پیشرفت تمدن و تحولات اجتماعی ،بعضی از دانشمندان با مجازات اعدام مخالف و برخی موافق آن بوده اند و اکنون نیز این جبهه گیری وجود دارد. با وصف اینکه کفه ترازوی مخالفین اعدام، نسبت به کفه موافقین سنگینی می کند و تعداد زیادی از کشورها یا قانوناً و یا عملاً مجازات اعدام را از نظام مجازاتهای خود حذف کرده اند، کماکان این مجازات نقس خود را از دست نداده است در ایران این مجازات نه تنها حذف نشده بلکه بعد از انقلاب اسلامی با تصویب جرایمی که کیفر آنها مالاً منجر به حذف فیزیکی مرتکبین میگردد ، بیشتر هم شده است.

ماده 293 آیین دادرسی کیفری مقرر می دارد : قبل از اجرای حکم اعدام… مراسم مذهبی توسط اشخاصی که صلاحیت دارند نسبت به محکوم علیه انجام می گیرد و هنگام اجرای حکم اعدام باید رئیس زندان، پزشک قانونی یا پزشک معتمد محل و منشی دادگاه حاضر باشند . وکیل محکوم علیه نیز می تواند حضور یابد پس از حاضر کردن محکوم علیه در محل رئیس دادگاه یا نماینده او دستور اجرای حکم را صادر و منشی دادگاه حکم را با صدای رسا قرائت مینماید، سپس حکم اجرا و صورت مجلس تنظیمی به امضای حاضران میرسد.
در تبصره این ماده مقرر گردیده است که آیین نامه آن توسط وزیر دادگستری تهیه و به تصویب رئیس قوه قضاییه خواهد رسید بنابراین در حال حاضر اجرای حکم اعدام مطابق ماده 293 آ . د . ک و نظامنامه مصوب 1370 و سایر مقررات مربوطه به عمل می آید . مطابق مصوبه 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام ممکن است حکم اعدام ، در محل زندگی محکوم و در ملاء عام انجام گیرد.

برابر ماده 91 قانون مجازات اسلامی، محکومین زنی که در ایام بارداری و نفاس باشند ، اعدم نمی شوند. همچنین بعد از وضع حمل اگر نوزاد کفیل نداشته و بیمتلف نوزاد برود حد جاری نخواهد نشد.

به طوری که از متن ماده 293 بر می آید و نیز مطابق نظام نامه های معمول ، قبل از اجرای حکم اعدام ، محکوم ، توسط پزشک قانونی مورد معاینه قرار می گیرد ، اگر محکوم علیه بخواهد با اشخاصی ملاقات نماید ، دستور احضار آنان داده میشود.

محکوم حق دارد هر مطلبی را که مایل باشد شفاهاً و یا کتباً بگوید. زمان اجرای حکم هنگام طلوع آفتاب است و با حضور رئیس دادگاه یا نماینده او و سایر اشخاص مذکور در ماده 293 خواهد بود با محکوم با کمال آرامش و بدون خشونت رفتار میشود هرگاه محکوم بایستی به دار آویخته شود چوبه دار و طناب و سایر آلات ادوات بررسی میشود تا از استحکام آنها اطمینان حاصل شود بعد از اجرای نعش یکساعت بالای دار می ماند، بعداً مراسم کفن و دفن انجام می یابد. اگرکسان محکوم تحویل جسد را نخواهند کلیه هزینه ها به عهده دولت خواهد بود از مراسم اجرای حکم ، عکس برداری و عکس ها در پرونده محکوم مضبوط میگردد.

3 ـ 2 ـ طرز اجرای رجم
به طوری که قبلاً مطرح نمودیم از آنجایی که در صدر اسلام مرحله اجرای حکم از مراحل قبلی منفک نبوده است ، مقررات مربوط به اجرا که از قواعد شکلی و صوری هستند در کنار قواعد ماهوی ذکر شده اند مقنن فعلی هم با وصف اعتقاد به جدایی دو دسته از قواعد مذکور، قواعد شکلی مربوط به اجرای رجم را در کنار مقررات ماهوی ذکر کرده است از این روی مواد 99 ، 101 ، 102 ، 104 قانون مجازات اسلامی نحوه اجرای «رجم» را متذکر شده اند براساس مواد مزبور :

مرد را هنگام رجم : تا نزدیکی کمر و زن را تا نزدیکی سینه در گودال می کنند . اول حاکم سنگ می زند بعداً دیگران و اگر زنای او به شهادت شهود ثابت شده باشد اول شهود شنگ می زنند بعداً دیگران ، سنگ باید نه چندان بزرگ باشد که با اصابت یک یا دو عدد محکوم بمیرد و نه چندان کوچک که نام سنگ بدان صدق نکند.
3 ـ 3 ـ طرز مصلوب کردن
مطابق ماده 95 قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 مصلوب کردن مفسد و محارب به صورت زیر انجام میگیرد:
ـ نحوه بستن موجب مرگ او نگردد.
ـ بیش از سه روز بر صلیب نماند.
ـ اگر بعد از سه روز زنده بماند ، نباید او را کشت.
3 ـ 4 ـ کیفر قطع یا نقص اعضا بدن

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی با استفاده از تکنولو

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی با استفاده از تکنولوژی نوین فایل ورد (word) دارای 51 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی با استفاده از تکنولوژی نوین فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی با استفاده از تکنولوژی نوین فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی با استفاده از تکنولوژی نوین فایل ورد (word) :

علیرغم جایگاه خاص صنعت گسترده چایکاری و چایسازی در اقتصاد ملی و رژیم غذایی مردم ایران که مصرف سران بالایی را در جهان به خود اختصاص داده است ، در اثر عوامل مختلف ( فنی – اجتماعی – اقتصادی ) آسیب های شدیدی به اقتصاد ملی به ویژه اقتصاد منطق گیلان وارد آمده است . به طوری که صنعت چایسازی ایران تقریباً به مرحل رکود و افت رشد رسیده است . به علاوه به علت عدم خودکفایی در تأمین چای ، سالانه مقدار زیادی چای از طرق مختلف ( قسمت عمده به صورت قاچاق ) وارد کشور شده و با توجه به واردات کنترل نشد چای ، بیش از 120 میلیون دلار ارز از کشور خارج شده که معضل بیکاری و مهاجرت و فقر را در منطقه افزایش داده است .
از طرفی جایگاه چای در افق برنام سال 1400 با هدف رسیدن به خودکفایی و با تولید 130 هزار تن در سال در نظر گرفته شده است تا نه تنها در این زمینه به خودکفایی نایل شویم بلکه حتی مقدار قابل توجهی اشتغال ایجاد شود . بریا رسیدن به این هدف می باید از نرخ رشد کنونی 13 درصد به سطح 20 درصد برسیم . افزایش نرخ تا 20 درصد و افزایش تولید ، نیاز به اجرای یک برنام مدون و همه جانبه دارد که شامل افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش سطح زیر کشت می باشد .
به این منظور یک برنام تولیدی مشخص و دقیق و قابل اجرا برای افزایش سطح زیر کشت و واکاری ، ریشه کن کردن ، پر کردن جای خالی و غیره باید در نظر گرفته شود .
ابتدا برای تولید این مقدار انبوه ( حدود 200 میلیون اصله ) نهال های مرغوب و سالم ( diseode free ) و یکنواخت به ناچار نیاز به استفاده از روش های ریز ازدیادی و تکنیک های پیشرفت امروزی است . همچنین برای اصلاح باغهای قدیمی و مخروبه لازم است که ارقام جدید مناسب از لحاظ رشد رویشی – اندازه و شکل ظاهری – کمیت و کیفیت عملکرد و مقاومت در برابر آفات و امراض و تنش های محیطی به ویژه ارقامی که به آب کمتری نیاز دارند باید از روش های نوین بیوتکنولوژی استفاده و جایگزین نمود . تکثیر از طریق روش های سنتی پر هزینه وقت گیر و نامطلوب مانند کاشت بذر – قلم زدن و پیوند زدن مورد تأیید نیست زیرا در تکثیر جنسی معایب زیادی از جمله تفرق صفحات در نتایج به وجود می آید . در تکثیر از طریق قلمه زدن بعضی از قلمه ها ریشه دار نمی شوند و یا مدت طولانی تا حدود 2 سال در خزانه باقی می مانند و از طرفی برگهای قلمه خزان کرده و باعث خشک شدن و از بین رفتن قلمه ها می گردد . همچنین تکثیر از طریق پیوند بسیار وقت گیر و پرهزینه می باشد . به علاوه نهال های پیوندی دارای رشد اولیه کندی می باشد .

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله زندگی نامه محمد علی جمال زاده فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله زندگی نامه محمد علی جمال زاده فایل ورد (word) دارای 23 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله زندگی نامه محمد علی جمال زاده فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله زندگی نامه محمد علی جمال زاده فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله زندگی نامه محمد علی جمال زاده فایل ورد (word) :

زندگی نامه محمد علی جمال زاده

سید محمد علی جمال زاده در سال 1309 هـ . ق. برابر با سال 1270 هـ . ش. در شهر اصفهان به دنیا آمد. پدر او سید جمال الدین واعظ همدانی معروف به (اصفهانی) از خاندان بزرگ صدر در لبنان و مادر او مریم فرزند میرزا حسن باقرخان از اعیان شهر اصفهان بود.

پدر جمال زاده روحانی ای مبارز و از خطیبان و بزرگان مشروطه خواه و موسسان آزادی سیاسی در عهد مشروطه به شمار می رفت و چون همیشه در حال سخنرانی علیه شاه بود، از طرف ظل السلطان (پسر ناصرالدین شاه) حاکم وقت اصفهان، مورد آزار و اذیت قرار می گرفت و او مجبور بود در شهرهای دیگری غیر از اصفهان، به سخنرانی و بیداری مردم بپردازد و همین آوارگی ها زندگی را برای خانواده ی او دشوار کرده بود.

خانه ی جمال زاده در آن وقت ها در اصفهان در محله ی بیدآباد و نزدیک به چهار سوی علیقلی آقا بود. جمال زاده در چهار سالگی نزد زن دایی اش (آمنه بیگم) که زن باسواید بود، البا را یاد می گرفت و پس از آن به چند مکتب از جمله مکتب پسر (ملا علی اصغر) که به گفته ی خودش از حیث صورت و سیرت به (ازرق شامی) می مانست، می رود و چون از همام جلسه اول فلکه می شود خیلی زود آن جا را ترک می کند.

او دوباره به چند مکتب دیگر جهت تحصیل مراجعت می کند، اما هیچد کدام با طبع لطیف و مذاق وی خوش نمی آید. تا این که مادرش او را در (راستا بازار) بیدآباد نزد میرزاحسن صحاف می گذارد تا هم شاگردی کند و هم از او درس بیاموزد. جمال زاده بعدها در خاطرات خود می گوید: «تازه آن جا معنی خواندن و نوشتن را فهمیدم و کم و بیش دستگیرم شد که منظور از یاد گرفتن این علامت های مج معوج که به نام حروف و حرکات چون کرم های زیان کاری از اولین دوره ی کودکی به مغز و ریشه ی عمر اطفال معصوم می افتد و تا دم مرگ شیره ی جان شان را می مکند، چیست.»

دهنه ی همان بازار بیدآباد در کنتار نهر معروف به (ماری بابا حسن) واقع بود، رفتم. عمامه به سرم گذاشتند و با همه ی صغر سن به صورت طلاب علوم دینیه درآمدم. در آن زمان بیش تر از ده سال نداشتم و با وجود این اسمم را (رُجیل) که مُصَغّر رَجُل (مرد کوچک) است، گذاشته بودند.»
داستان نویسی تا قبل از جمال زاده انسجام خاصی نداشت و نویسندگان از سبک خاصی پیروی نمی کردند، به همین دلیل گاهی اوقات میان سبک های نگارشی آن ها تداخل به وجود می آمد و باید کسی پیدا می شد تا به این نا به سامانی سامان بخشیده و برایش به طور غیرمستقیم قوانینی ایجاد نموده و سکوت چندهزارساله را می شکست. البته این کار قدری جسارت می خواست، چرا که هرگونه تغییری ممکن بود خشم سنت گرایان ناآگاه و یا مغرضان آگاه را برانگیزاند.

بالاخره جمال زاده که در غرب تحصیل کرده بود و با ادبیات آن جا به خوبی آشنایی داشت، پا به میدان گذاشت. او با انتشار مجموعه داستان «یکی بود، یکی نبود» گام به عرصه ی جدیدی گذاشت.
آری، انتشار این کتب در سال 1300 هـ . ش در برلن ع8لی رغم شور و شرش، توانست نام محمدعلی جمال زاده را به عنوان پیشوای نوول یا پدر داستان نویسی برای همیشه در تاریخ ثبت نماید.
تا قبل از آن «داستان کوتاه یا به اصطلاح فرانسه (nouvelle) بسیار دیتر از رمان در ایران به وجود آمد، زیرا ترجمه ی نمونه های اروپایی این گونه آثار نیز دیرتر از رمان در ایران منتشر شده بود. شاید نخستین بار در «مجله ی بهار» بود که بعضی از نوول های اروپایی ترجمه و نشر یافت. بعد در «مجله ی دانشکده» آثار نوول نویسان فرانسوی مانند: الفونس دوده، موپاسان، توسط سعید نفیسی و رضا هنری و دیگران ترجمه شد و سپس ترجمه ی انواع آن انتشار یافت.»
«چایگین»، خاورشناس روس، در مورد جمال زاده و اثر معروف او «یکی بود، یکی نبود» چنین اورده است: «تنها با یکی بود، یکی نبود است که مکتب و سبک رئالیستی در ایران آغاز یافت و همین سبک و مکتب است که در واقع شالوده ی جدید ادبیات داستانی در ایران گردید و فقط از آن روز به بعد می توان از پیدایش نوول و قصه و رمان در ادبیات هزارساله ی ایران سخن راند;»
جمال زاده، به خصوص به عنوان نویسنده دی «یکی بود، یکی نبود» نه تنها از لحاظ تقدم تاریخی، بلکه از حیث وضوح و وزن و معنی مقام اول را دارد; باید گفت که جمال زاده نویسنده ای است که با بهترین نوول نویس های اروپا در یک ردیف است».
یکی از عواملی که سبب شد تا سبک نگارشی جمال زاده در ایران به عنوان طلیعه ای در ادب فارسی مطرح شود، توجه به ساده نویسی به شیوه ی غرب بود. این در حالی بود که در کشور ما تا آن زمان غامض نویسی حسن محسوب می شد و آن را نشانه ی فضل و فضل فروش می دانستند.
«مجموعه داستان یکی بود، یکی نبود را که عنوان خود را از فاتحه ی کلام قصه سرایان ایرانی گرفته و اولین کتابی بود که بر خلاف عادت به زبان محاوره یا معمولی نوشته شده بود، ولوله و غوغایی در ایران برپا کرد. گروهی نویسنده را به بی ذوقی و بی سلیقگی متهم کردند که فن نویسندگی را تا حد قبول و پسند عامه تنزل داده و نیز به جامعه و آداب ایرانی اهانت کرده است.»

«اهمیت جمال زاده در تاریخ ادبیات ایران بیش تر از نظر پیشروی و رهبری ادبی در داستان نویسی جدید است و این خود کار بزرگی است. مقدمه ی معروفئ او بر کتاب «یکی بود، یکی نبود» به منزله «مانیفست»، یعنی بیانه ای ادبی است که به مکتب جدید نویندگی در ایران رسمیت بخشیده است.»
البته باید به این نکته توجه داشت که «تحول نثر فارسی» در ایران باری نبود که حمل آن فقط و فقطی بر دوش جمال زاده سنگینی کرده باشد، بلکهد دیگران در حمل این بار سهمی به سزا داشته اند. دکتر خانلری در این خصوص چنین اهار می دارد: «در این شیوه جمال زاده، مبتکر نیست. اگر از ترجمه ی تمثیلات آخون

د زاده و ترجمه ی «حاجی بابا» چشم بپوشیم افتخار این سبک با داستان نویسی دهخدا است که در روزنامه ی صور اسرافیل مقالات نیش دار دارد. هجو و انقاد اجتماعی به امضای «دخو» نوشت و اولین بار الفاظ و تعبیرات عامیانه را در آثار ادبی اجازه ی ورود داد. اما جمال زاده اصول و قواعد این شیوه را نوشت و آن را به عنوان یکی از ملکیت های ادب فارسی اعلام کرده است.»

نکته یا که تمام صاحب نظران در مورد جمال زاده به آن اذعان دارند، اشنا بودن او به اصول داستان نویسی به شیوه ی غربی و اعلام رسمیت بخشیدن آن از طرذف او می باشد: «جمال زاده نه تنها داستان کوتاه اروپایی را به ایران آورده بلکه نخستین مولف یک کتاب علمی جدید «گنج شایگان یا اوضاع اقتصادی ایران» به روش غربی به زبان فارسی ; نیز هست.»

البته در موفقیت جمال زاده نباید این مطلب را از نظر دور داشت که «تقی زاده، جمال زاده را به کار روزنامه نگاری و مقاله نویسی کشاند و بیش از هر کسی قزوینی او را به حرفه ی نویسندگی و داستان نویسی تشویق کرد.»

ویژگی های سبکی جمال زاده
داستان های جمال زاده عموماً رنگ و بوی خاطره و خاطره نویسی را دارد. خاطراتی که از دوران کودکی در ذهن نویسنده مانده و از نزدیک با آن ها دم خور بوده است. لذا «نظرگاه یا زاویه ی دید جمال زاده در داستان هیا کوتاه و زمان هایش غالباً اول شخص مفرد است. «من» یکی آدم اصلی که معمولاً نماینده ی نویسنده است، داستان ها را روایت می کند. کسی که در مرکز رویدادها و ماجراها قرار دارد یا به ترتیبی در معرض حوادث قرار می گیرد. گزینش نظرگاه اول

شخص مفرد، نشانه ی علاقه ی نویسنده به گونه ای خاطره نویسی و حدیث نوفس است و چنان مهئ خود جمال زاده بارها گفته است، او بسیایر از داستان هایش را بر اساس خاطرات خود و اغلب خاطرات دوره ی جوانی اش نوشته است.»

یکی از ویژگیهای بارز نثر جمال زاده، مردمی و عامه پسند بودن آن است. جمال زاده نثر را از انحصار افراد تحصیل کرده و خودمدار بیرون کشد و آن را در اختیار همگان قرار داد.
«حد اعلاید برخورد هنرمندانه ی تو دست یافتن به مفهوم کلی «دموکراسی ادبی» است، یعنی گنجاندن انبوهی اصطلاحات و تعابیر عامیانه و ضرب المثل در یک داستان با این هدف که زبان اصلاح و تکمیل شود و ادبیات در دسترس همگان قرار گیرد.»

تأکید جمال زاده بر نزدیک کردن زبان و نوشتار به زبان گفتار و استفاده از لغات و ترکیبات جایر در میان مردم به عنوان مصالح و ابزار ادبی، به نثر یا سبک نگارش او جلوه ای ساختگی اغراقذ آمیز داده است.»

«تقریباً در همه ی داستان های جمال زاده نقش مطلق خیر و شر و عواملی نظیر سرنوشت و بخت و اقبال، برجسته و تعیین کننده است. این نقش برجسته و تعیین کننده را می توان در آغاز و میان و پایان خوش داستان ها دید.»

«برای جمال زاده آن چه اهمیت دارد، سبک انشا یا به تعبیر خود او «انشای حکایتی» است و در همه ی داستان های او، حتی آثاری که ترجمه کرده است، این سبک انشا کمابیش ثابت و یک پارچه است. اصولاً سبک در نظر جمال زاده، در نوشتن متناسب با اقتضای موضوع پدیدار نمی شود، از پیش می آید نه از پی.
آدم های داستان های جمال زاده با وجود تفاوت های شان از لحاظ شغل و مقام و جنس و سن، کمابیش به یک زبان، به همان زبان عوامانه ی «کوچه بازاری» سخن می گویند.»

«استاد جمال زاده گویا با فعل «کردن» میانه یا ندارد و همه جا به جای آن «نمودن» به کار می برند و از کلمه ی «خیلی» خیلی بهره جسته اند به جای بسیار، بسیاری و بسا»
«جمال زاده تأکید بسیار داشت که زبان نو شتار را به زبان گفتار نزدیک کند. نثر جمال زاده ساده و عامیانه است و با واژگانی متنوع و گسترده، بدون این که بیانگر لحن، لفظ، لهجه های گوناگون، افراد جامعه یا قشر خاصی باشد. زبان او گزارشی و شوخی آمیز است و وابسته به سنت حکایت پردازی و اندرزگویی کلاسیک ایرانی است.»

«طنز جمال زاده برخلاف طنز هدایت پیچیده و تاریک و ژرف نیست، صریح و روشن و دلنشین است. آثار این طنز را به صورت گزنده و نیش دارش می توان به سادگی در بیش تر داستان های «یکی بود، یکی نبود» یافت.»

«نثر جمال زاده نثر میانه است. میانه از این که نه مثل زبان ادیبانه و رسمی درباری قاجار است و نه مانند زبان گفتاری هدایت و آل احمد و دیگران. بلکه آمیزه ای از هر دو.»

«با همه ی زیبایی ها و شیرینی هایی که در نثر جمال زاده وجود دارد، از دیدگاه روح الله مهدی پور چند عیب همواره زبان و نثر جمال زاده را آسوده نگذاشته که اهم آن از این قرار است.»
1-دل نکندن از نثر مقاله ای، 2 بسامد واژه های هم معنی و زیاده روی در به کار بردن مترادف، 3 استفاده از آرایه های ادبی و صنایع لفظی، 4 استفاده از لغات عربی و اروپایی، 5 به کارگیری صفت های پیاپی و هم سنگ برای یک نفر، 6 بزرجگ نمایی در مانندگی کسی که به چیزی یا کسی، 7 میل به سبک و سیاق گذشتگان و نوشته های باستانی.

زکریا مهرور در این خصوص تحقیق جامع و ارزنده یا دارد که با اندکی الخیص در این جا آورده می شود.
سبک جمال زاده
الف- توصیف های پراطناب و نیش آلود
«ویلان الدوله از آن گیاه های است که فقط در خاک ایران سبز می شود و میوه ای بار می آورد که نخود هر آش می نامند.» «دارالمجانین»
ب-عنصر طنز و شوخ مآبی
«شاهزاده تویسرکانی که از بس پر فیس و افاده بود، تف می انداخت و سبحان الله تحویل می داد، اسمش را «»شاهزاده اخ تف سبحان الله» گذاشته بود.» (از مجموعه یکی بود، یکی نبود)
پ-ویژگی های سبک واژگانی و بافت صرفی و نحوی
1-نکات صرفی:
-به کار بردن واژه های کوتاه شده ی گفتاری با بسامد کم، مثلا «ماسها» به جای ماست ها، «بلات» به جای بلایت، «بش» به جای بهش.
-به کار گرفتن فعل ها و کلمات ساده به جای فعل های مرکب و پیشوندی:
«به فراش های چنانی» به جای «آن چنانی» (فارسی شکر است).
-به کار بردن فعل ها به جای یک دیگر در زمان مختلف:

«از یک طرف بوی کباب تازه به دماغشان رسیده است (به جای رسیده بود) و ابدا بی میل نیستند (به جای نبودند). (کباب غاز).
-به کارگیری صفات شمارشی ناآشنا و غیرمتعارف:
«ده رأس حمال»، «هشت رأس انگشت»، «مبلغی سرخ و سفید شد»، «یک شکم کتک».
-آوردن ترکیبات اتباعی که یکی از آن دو مهمل است:

«هارت و هورت»، «باد و بروت»، «سیت و سوت»، «هاج و واج». (فارسی شکر است).
-داشتن واژه های نامانوس عربی که در روزگار نویسنده رواج داشته است:
واحد یموت، ما به النزاع، عنق منکسر و منحوس، طرفه العین، کما هو حقه، تحت الحنک، سلس القول (فارسی شکر است).
-به کار گرفتن تعابیر و اصطلاحات و لغات عامیانه:

«عادت هم حقیقتا مثل گدای سامری و گربه ی خانگی و یهودی طلب کار و کوت کش (یا به قول تهرانی کناس) اصفهاین است که هزار بار از این در بیرونش کنی، از در دیگر می آید.» (یکی بود، یکی نبود)
2-نکات نحوی:
-به کار گرفتن «را» نشانه ی مفعولی بعد از مضاف الیه جزء نخستین فعل مرکب یا انداختن آن:
«چیزی جلب نظرم را کرد.»، «قلبم با کمال شدت بنای زدن را گذاشت.» (یکی بود، یکی نبود).
-به کارگیری جمله های پیچیده و مرکب:
«قلتشن دیوان اسم بامسمایی بود و صاحبش چنان که لابد خودتان حدس می زنید، مرد سیاه توه ی چاق و بلند و سیبیلوی آبله رویی بود با یک دنیا هارت و پورت و یک خروار اخم و تخم و یک عالم فیس و افاده.» (قلتشن دیوان).

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >