سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود بررسی سیستم انبار فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود بررسی سیستم انبار فایل ورد (word) دارای 75 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسی سیستم انبار فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

سیستم انبار

سیستم انبار

در این فصل شما عملیات قابل انجام در زیر سیستم انبار را مطالعه می کنید در زیر سیستم انبار می توانید عملیات ورود کالا خروج کالا انتقال بین انبار ها و همین طور فرآیند تولید را مدیریت نمایید. این بخش شامل موارد زیر می باشد:
1_ تعریفات اولیه
2_ عملیات کالا
3_ عملیات تولید
4_ گزارشهای مقداری
5_ گزارشات
تعاریف اولیه

در این بخش عملیات اولیه مربوط به سیستم انبار را فرا می گیریم که شامل موارد زیر می باشد:
1-معرفی واحد های اندازه گیری
2_ معرفی کالا
3_معرفی انبار
4_عملیات کالا در انبار
معرفی واحد های اندازه گیری

رجوع شود به مبحث خرید و فروش
معرفی کالا

رجوع شود به مبحث خرید وفروش
معرفی انبار

کلیه عملیات ایجاد اصلاح و حذف انبار و نیز جستجو و فیلتر انبارهای ایجاد شده از طریق فرم معرفی انبار انجام می شود. وهمچنین امکان کنترل موجودی ریالی انبارها از طریق این فرم در اختیار کاربران قرار می گیرد.
ایجاد انبار

برای ایجاد انبار جدید می توانید دکمه جدید را فشار دهید یا از کلید ترکیبیAlt+N استفاده کنید. با انجام این عمل فرم ایجاد/ اصلاح اطلاعات انبار ظاهر می شود.
در فرم ایجاد/اصلاح اطلاعات انباردر فرم ایجاد/اصلاح اطلاعات انبار مشخصات انبار (شاملکد انبار نام انبار نام مسئول انبار جدیدیبا مشخصات داده شده ایجاد می شود.
در سیستم ثبت دائمی موجودی کالا (و همچنین در سیستم ثبت ادواری) با ایجاد هر انبار باید یک سر فصل معین جدید ذیل سر فصل کل موجودی کالا به صورت خودکار یا غیر خودکار ایجاد شود زیرا برای هر یک از عملیات کالا در انبار نظیر ورود خروج انتقال بین انبارها خرید و فروش باید ثبت مالی مربوط به عملیات در سند مالی ایجاد شود. این نکته قابل ذکر است که در حالت دائمی ثبت موجودی کالا حساب موجودی کالا دارای گردش لحظه ای متناسب با عملیات انجام شده انبار می باشد و بدین ترتیب در هر لحظه اطلاعات کاملا صحیحی از عملکرد این سر فصل و مقدار واقعی موجودی ریالی انبار در آن لحظه قابل مشاهده و برسی است. بیان این نکته نیز ضروری است که مانده این سر فصل معادل ارزش ریالی موجودی کالا در انبار متناظر می باشد.
در سیستم حسابداری تدبیر به دو روش می توان یک انبار را با سر فصل حسابداری مربوط به آن مرتبط نمود.
خودکار
غیر خودکار
خودکار

در این حالت با ایجاد یک انبار جدید به صورت خودکار سر فصل حسابداری معادلی برای آن ایجاد می شود.این سر فصل به صورت سرفصل معین همنام با نام انبار ایجاد می شود که سر فصل کل آن موجودی کالا می باشد. البته باید این نکته را به یاد داشت که سیستم سر فصل کل موجودی کالا می باشد. البته باید این نکته را به یاد داشت که سیستم سر فصل موجودی کالا به صورت پیش فرض مرتبط با حساب کل موجودی کالا می باشد.
به عبارت دیگر اگر کد ویژه موجودی کالا با یک سر فصل حسابداری مرتبط شود سیستم برای هر انبار جدید یک سر فصل حسابداری به عنوان معین (سر فصل زیرین) آن حساب ایجاد می نماید. بنابراین اجباری در تعریف حساب موجودی کالا در سطح کل نیست و می توان ان را به صورت یک حساب معین تعریف نمود و کد ویژه موجودی کالا را به آن مرتبط نمود و بدین ترتیب با ایجاد هر انبار یک حساب تفصیلی همنام با نام انبار (برای معین موجودی کالا)تعریف می شود.
نکته مهم:در حالت خودکار یک سر فصل معین جدید ذیل سر فصل کل موجودی به صورت خودکار ایجاد می شود.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود پاورپوینت کشش سطحس آب فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت کشش سطحس آب فایل ورد (word) دارای 64 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت کشش سطحس آب فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پاورپوینت کشش سطحس آب فایل ورد (word)

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پاورپوینت کشش سطحس آب فایل ورد (word)

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پاورپوینت کشش سطحس آب فایل ورد (word) :

اسلاید 1 :

آب مایعیست که حیات بدون آن میسر نیست و محور اصلی علم هیدرولوژی (آبشناسی) را تشکیل می دهد. مولکولهای آب از اتمهای اکسیژن وهیدروژن تشکیل شده و توسط پیوند هیدورژنی به هم متصل می شوند .اتمهای مذکور خود توسط نیروی کووالانس به هم متصل شده اند و فرمول شیمیایی مولکول آب H2O است . اتمهای هیدروژن دارای بار مثبت با زاویه ای نزدیک به 105 درجه دور اتم اکسیژن با بار منفی را گرفته اند و این وضعیت حالتی قطبی به این پیوند می دهد. دیمانسیون بالک آب در دمای 20 درجه سانتیگراد برابر 2100000000 نیوتن بر متر مربع است.
 آب  ماده ای است بی رنگ ، بی بو، بی طعم ، در حالت خالص دارای PH تقریباً 7 ، چگالی تقریباً 1g/cm ( در دمای 25 درجه سانتیگراد و فشار 1 اتمسفر) ، در 100 درجه سانتیگراد به جوش می آید و در 4 درجه کاهش چگالی می دهد و در صفر درجه یخ می بندد.

اسلاید 2 :

  • آب ماده منحصربفردیست زیرا
  • آب تنها ماده طبیعی است که به سه حالت جامد، مایع و گاز(بخار) بطور طبیعی در کره زمین پیدا می شود. در حالتی که تبدیل به یخ می شود یخ چگالی کمتری نسبت به آب سرد دارد بنابراین یخها ر وی آب شناور می شوند. از طرفی نوعی عایق در سطح تشکیل می شود و دمای آب در مناطق میانی تعدیل می شود. آب کشش سطحی بسیار بالایی دارد. به عبارت دیگر آب چسبنده و الاستیک است و تمایل دارد که بجای پخش شدن، بصورت فشرده و قطره‌ای باشد.

اسلاید 3 :

  • کشش سطحی یکی از دلایل خاصیت مؤینگی آب است و باعث می‌شود تا آب و مواد محلول موجود در آن در داخل ریشه گیاهان و مویرگهای بدن انسان و آوندهای گیاهی حرکت کند. مسئله تغییر حجم هنگام تبدیل به یخ شدن در طبیعت بسیار مهم است بعنوان مثال پدیده هائی چون تخریب فیزیکی، هوازدگی سنگها و متلاشی شدن لوله های انتقال آب از اثرات این پدیده است. آب خالص تقریباً بو، مزه و رنگ ندارد.

اسلاید 4 :

  • جرم مخصوص یا دانسیته آب
  • جرم مخصوص که بصورت جرم در واحد حجم تعریف می شود برای آب 1000 کیلوگرم بر متر مکعب در نظر گرفته می باشد.
  • وزن مخصوص
  • نیروئی که  جاذبه زمین بر واحد حجم وارد می کند و با دیمانسیون ML-2T2 نمایش داده می شود برای آب برابر 9810 نیوتن بر متر مکعب است.

اسلاید 5 :

  • چگالی آب
  • چگالی یک جسم نسبت بین دانسیته یا جرم مخصوص یک جسم به دانسیته آب در دمای استاندارد 4 درجه سانتیگراد و فشار یک اتمسفر است، بنابراین چگالی آب یک است. چگالی بدون دیمانسیون می باشد.

اسلاید 6 :

  • لزجت یا ویسکوزیته
  • لزجت خاصیتی از سیال است که به موجب مقاومت در مقابل تغییر شکل زاویه ای پدید می آید. این ویژگی متاًثر از نیروی پیوستگی (رابطه بین مولکولهای همجنس) و چسبندگی (ارتباط بین مولکولهای همجنس) مولکولهاست. آب یک سیال نیوتونی محسوب می شود زیرا رابطه میان تنش برشی و تغییر شکل آن تقریباً خطی است. دیمانسیون لزجت ML-1T2  می باشد. آب بواسطه اثر موئینگی در مقابل نیروهای کشش سطحی که در سطح مشترک آب و هوا وجود دارد مقاومت می کند. کشش سطحی باعث می شود تافشار داخل قطر مایع بیش از خارج آن باشد.

اسلاید 7 :

  • کشش سطحی آب: که با سیگما مشخص می شود در دمای 20 درجه برابر 0073 نیوتن بر متر است.
  • لزجت دینامیک : این پارامتر که به لزجت مطلق هم شناخته می شود، در دمای 20 درجه برای آب 20N.S/m2 است.
  • لزجت سینماتیک: مترادف نسبت لزجت دینامیک به  دانسیته آب است و در دمای 20درجه 10-6m2/s خواهد بود.

اسلاید 8 :

  • فشار بخار
  • در دمای 20 درجه فشار بخار آب 2100000000 نیوتن بر متر مربع است.
  • گرمای نهان
  • مقدار گرمائی که در تبدیل حالات آب گرفته یا آزاد می شود را گرمای نهان می گویند که انواع مختلف آن در جدول زیر آمده است:
  • نوع گرمای نهانحالت جدیدتغییرات دما محاسبه برحسب cal/grگرمای نهان تبخیربخار+Le=597.3-0.57T گرمای نهان تقطیرمایع-Lc=-Le گرمای نهان تصعیدبخار+Ls=677-0.07T گرمای نهان ذوبمایع+Lm=79.7 گرمای نهان انجمادیخ-Lf=-79.7

اسلاید 9 :

  • توجه داشته باشید که اگر عمل تصعید صورت گیرد انرژی لازم برابر مجموع گرمای نهان تبخیر و نهان ذوب خواهد بود(تقریباً 677 کالری بر گرم). عکس این حالت یعنی تبدیل هر گرم بخار به یخ نیز همین میزان انرژی آزاد می کند.
  • رطوبت مطلق
  • میزان جرم بخار در حجم معینی از هوار رطوبت مطلق می گویند که برحسب گرم بر متر مکعب بیان می شود. این ویژگی متناسب با میزان درجه حرارت و فشار هواست.

اسلاید 10 :

  • درجه حرارت
    به سانتیگرادرطوبت مطلق اشباع
    به گرم بر متر مکعب
  • 0485568210941151278201731252333030435393405124565650830
  • رطوبت مطلق (ha) را برحسب کشش سطحی (e) و درجه حرارت هوا (t) میتوان بدست آورد:
  • ha=217*e/t+2.73.3

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود تحقیق در مورد تراشکاری فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق در مورد تراشکاری فایل ورد (word) دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق در مورد تراشکاری فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق در مورد تراشکاری فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق در مورد تراشکاری فایل ورد (word) :

تراشکاری

میل لنگ
ریشه لغوی
میل لنگ یک کلمه فارسی است و بیانگر میله‌ای است که از حالت ضخیم خارج شده است. معنای کاربردی میل لنگ عبارتست از یکی از قطعات موتور که باعث می شود قدرت چرخشی تولید شود.
مقدمه
برای آنکه تصوری از شکل فضایی میل لنگ داشته باشید. یک فیلتر دستی را تصور کنید. که قسمت دستگیره آن همان لنگ و طرفین آن (که در یک راستا قرار داند) تکیه گاههای میل لنگ می‌باشند. تعداد لنگ‌های میل لنگ متناسب با تعداد سیلندرهای یک موتور است. بدین شکل که پیستون قرار گرفته در داخل هر سیلندر به یکی از لنگهای میل لنگ متصل

می‌گردد. البته این حالت در موتورهای پیستونی که سیلندرهای آنها به شکل ردیفی قرار گرفته‌اند صادق است. <br><br>در موتورهای پیستونی V شکل (موتورهای خورجینی) تعداد لنگ‌های میل لنگ معمولا 2/1 تعداد سیلندرهای موتور است. و به هر لنگ دو پیستون متصل می‌گردد. هدف از استفاده از میل لنگ در موتور اینست که حرکت دورانی تولید گردد. برای مثال همان فیلتر دستی را در نظر بگیرید. در حالیکه که دستگیره فیلتر با استفاده از دست چرخانده می‌شود. در این حالت دستگیره یک مسیر دایره‌ای شکل طی می‌کند. در حالیکه

نوک‌ متر در سر جایش در محل ایجاد سوراخ باقی مانده است و تنها در آنجا چرخش می‌کند (دستگیره بر روی محیط دایره سیر می‌کند و نوک متر در مرکز دایره قرار دارد.). <br><br>در موتورهای پیستونی می‌توان نیروی پیستون را به نیروی دست تشبیه کرد که باعث به حرکت در آوردن قسمت لنگ می‌شود (البته اینکار به کمک شاتون انجام می‌پذیرد). هر چند که حرکت پیستون به شکل رفت و برگشتی است، لیکن به علت چرخش قسمت لنگ در میان سر بزرگ شاتون این حرکت به شکل چرخشی در می‌آید و در نهایت ما چرخش مطلوب خوبی را از سر میل لنگ می‌گیریم که می‌توان آنرا به نوک فیلتر تشبیه کرد.

ساختمان میل لنگ
اغلب میل لنگ‌ها از جنس فولاد با کربن متوسط یا آلیاژ فولاد در ترکیب با فلزات کروم و نیکل و به رویش آهنگری ساخته می‌شود. البته در تعداد معدودی از موتورهای چند سیلندره که با دورهای بالا کار می‌کند میل لنگ را با استفاده از روش ریخته گری می‌سازند که در مواد آن نسبتا مقادیر زیادی از کربن و مس را بکار می‌برند. اجزای میل لنگ از محورهای اصلی ، لنگ‌ها یا محورهای اصلی لنگ ، بازوهای لنگ ، و وزنه‌های تعادل تشکیل شده است.

لنگ‌ها
لنگ‌ها قسمت‌هایی از میل لنگ می‌باشند که بر روی خط محور اصلی میل لنگ قرار نگرفته‌اند (مثل دستگیره چتر) و انتهای بزگ شاتون به آنها متصل می‌گردد. تعداد لنگ‌ها در موتورهای ردیفی برابر با تعداد سیلندرهای و در موتورهای V شکل نصف تعداد سیلندرها است.
محورهای اصلی
محورهایی از میل لنگ می‌باشد که با خط محوری اصلی میل لنگ هم مرکز می‌باشند این محورها در محفظه میل لنگ درون یا تاقانون‌های ثابت قرار گرفته و با اتکا به آنها می‌چرخند هر یاتاقان ثابت از دو نیمه یا تاقان تشکیل شده است. که نیمه بالایی آن که نیمه ثابت نامیده می‌شود. با بدنه موتور و در محفظه میل لنگ بصورت یکپارچه ریخته گری شده است و نیمه پایینی بوسیله دو عدد پیچ و مهره در نیمه بالایی متصل می‌گردد. غالبا تعداد محورهای اصلی میل لنگ در موتورهای مختلف (حتی با تعداد سیلندرهای برابر) فرق می‌کند.
بازوهای لنگ
قسمت‌هایی از میل لنگ می‌باشند که محورهای اصلی میل لنگ را به لنگ‌ها وصل می‌کنند البته بازوهای لنگ با وزنه‌های تعادل (که در پی خواهد آمد) بصورت یکپارچه هستند.
وزنه‌های تعادل
در وزنه‌های تعادل به منظور ایجاد تعادل در برابر نیروهای پیستون و شاتون استفاده می‌شود وزنه‌های تعادل در مقابل لنگ‌ها قرار می‌گیرند.
انواع میل لنگ
میل لنگ‌ها را می‌توان براساس تعداد لنگهایشان یا محورهای اصلی و غیره طبقه بندی کرد اما اصولا برای میل لنگ‌ها طبقه بندی خاصی وجود ندارد و تفاوت‌های آنان و به نحوه استفاده و هدف از ساخت آنها بر می‌گردد آنچنانکه اندازه میل لنگ ، تعداد محورهای اصلی، تعدا لنگها و طرز قرار گرفتن لنگ‌ها بر روی میل لنگ همگی به نوع ، اندازه و دور موتور ، موتور مورد نظر بستگی دارد.
سایر متعلقات
به قسمت جلو میل لنگ چرخ دنده‌ای متصل است که معمولا چرخ دنده ، میل بادامک و یا سایر چرخ دنده‌های مورد لزوم را به حرکت در می‌آورد. در جلو این چرخ دنده یک پولی قرار می‌گیرد که برای به حرکت در آوردن ژنراتور (یا آلترناتور) و پمپ آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. و در انتهای پشتی میل لنگ صفحه‌ای وجود دارد که فلایویل را بوسیله پیچ بر روی آن نصب می‌کنند.

شاتون

میل لنگ چیست؟
میل لنگ میله است که به تعداد سیلندر دارای لنگ میباشد که حرکت خطی به دورانی و دورانی به خطی تبدیل می کند
در موتور خودروها یا در پمپ‌های پیستونی به میله‌ای که پیستون را به میل‌لنگ متصل می‌کند شاتون می‌گویند.
میان شاتون و میل‌لنگ یک یاتاقان قرار دارد تا حرکت عمودی پیستون را به حرکت دورانی میل‌لنگ تبدیل کند.
در بیشتر خودروهای درونسوز شاتون را از جنس فولاد می سازند.

ساختمان یاتاقان
شاتون قطعه‌ای است که پیستون را به میل لنگ متصل می‌کند. این قطعه تا حد امکان سبک ساخته می‌شود. ولی در عین حال به اندازه لازم سخت و محکم می‌باشد. برای تامین شرایط فوق معمولا شاتون را از جنس فولاد می‌سازند این استحکام برای شاتون ضروری است چرا که می‌بایست ضربات ناشی از احتراق را تحمل کند (نیرویی که در زمان قدرت روی پیستون وارد می‌شود،) بوسیله شاتون به میل لنگ منتقل می‌گردد.

اجزای شاتون
شاتون دارای دو سر و یک ساقه می‌باشد. چنانچه مقطع عرضی ساقه شاتون را در نظر بگیریم به شکل حرف (I) در زبان انگلیسی می‌باشد. یعنی در میان فرو رفته و در کناره‌ها برجسته می‌باشد (اگر از روبرو به یک تیر آهن که به حالت افقی قرار گرفته است نگاه کنید، می‌توانید بصورت تقریبی سطح مقطع ساقه شاتون را ببینید.).

سرهای شاتون با یکدیگر اختلاف اندازه دارند، بدین شکل که شاتون دارای یک سر کوچک در بالا (جایی که به پیستون متصل می‌شود) و یک سر بزرگ در پایین (محل اتصال شاتون به میل سنگ) می‌باشد. سر کوچک شاتون به صورت یکپارچه است. لیکن سر بزرگ آن بصورت دو تکه ساخته می‌شود که با کمک پیچ و مهره به هم متصل می‌شوند.

سر کوچک شاتون تشکیل یک یاتاقان را می‌دهد که انگشتی پیستون از داخل آن می‌گذرد در داخل این یاتاقان معمولا یک (بوش به آستریهای قابل تعویض گفته می‌شود که در سطوح داخلی در معرض سایش نصب می‌شوند) از جنس مس یا برنج قرار می‌دهند که در تماس با پین پیستون می‌باشد.

سر بزرگ شاتون به شکل یک یاتاقان دو تکه است که متحرک نیز می‌باشد (یعنی لنگ میل لنگ در داخل این یاتاقان دارای چرخش می‌باشد) و لنگ میل لنگ را در بر می‌گیرد. نیمه بالایی این یاتاقان با ساقه شاتون به شکل یکپارچه ریخته گری می‌شود. و نیمه پایینی آن که کپه یاتاقان خوانده می‌شود بوسیله دو عدد پیچ و مهره به نیمه بالایی متصل می‌گردد.
در داخل سر بزرگ شاتون نیز می‌بایست بوش قرار داده می‌شود لیکن چون خود یاتاقان شاتون دو تکه است این بوش نیز به صورت دو عدد نیم بوش در داخل نیمه بالایی و نیمه پایینی سر بزرگ شاتون جاگذاری می‌شوند. این بوش بین لنگ میل لنگ و انتهای بزرگ شاتون قرار می‌گیرد. و هدف از استفاده از آن کاهش سایش و فرسودگی بر اثر اصطکاک است.

بررسی نقش میل لنگ ها در موتورهای دیزلی چند زمانه

محاسبه تنش مکانیکی اجزاء شاهین در پاتیل حمل مذاب مس، به کمک روش اجزای محدود

طرزکار
همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم – انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند.

ماشین های صفحه تراش
ساختمان ، انواع ، طریقه تنظیم و عملیات مختلف
ماشین صفحه تراش یکی از ماشینهایی است که آنرا جزء ماشینهای ابزار می نامند . این نوع ماشین برخلاف ماشین تراش دارای حرکت اصلی رفت و برگشت خطی است . با حرکت رفت و برگشت متوالی که رنده را حمل می کند قطعه کارتراشیده می شود . در ماشینهای ابزار مشابه مثل ماشین صفحه تراش دروازه ای اختلاف آنها در حرکت ابزار می باشد . زیرا حرکت ابزار در ماشین صفحه تراش معمولی فقط طولی ولی در ماشین صفحه تراش دروازه ای حرکت ابزار عمودی یا عرضی است . در ماشین تراش معمولی قطعه کار را که روی میز ماشین می بندند دارای حرکت عرضی است که در این صورت بار برداشته شده بارنده بوسیله حرکت عرضی میز ماشین انجام میگیرد . بطور کلی عمل برش ماشینهای صفحه تراش معمولی و دروازه ای یکسان است . بنابراین اصول قوانینی که در صفحات آینده خواهد آمد برای هر دو نوع ماشین فوق صادق می باشد . عمل براده برداری فقط در زمان رفت قلم صورت میگیرد برای محافظت قلم در زمان برگشت قلم قدری از روی کار بسمت بالا حرکت کرده در این حالت با سطح کار فاصله خواهد داشت .
انواع ماشین های صفحه تراش

معمولاً برای تراش کارها از نظر فرم و اندازه ماشینهای صفحه تراش را بانواع مختلف بشرح زیر می سازند .
1ـ ماشین صفحه تراش معمولی (کورس کوتاه)
2ـ ماشین صفحه تراش دروازه ای (کورس بلند)
3ـ ماشین صفحه تراش عمودی (کله زنی)

ماشین صفحه تراش معمولی (کورس کوتاه)
امروزه در ساخت کارهای فلزی که مورد نیاز صنایع است صفحه تراش یکی از ماشینهای مفیدی می باشد که برای انواع مختلف کارها با سرعت های متفاوت و قابل تنظیم پیشنهاد و ساخته شده است .

ماشینهای صفحه تراش را در کارگاههای ابزار سازی و قالبسازی و کارگاههای تعمیراتی کارخانجات مختلف و نیز در کارهای کوچک بکار می برند . کارهائیکه با این ماشین میتوان انجام داد با سایر ماشینها تقریباً غیر عملی و با مقرون بصرفه نیست .

ماشین صفحه تراش ماشینی است که برای براده برداری از روی
سطوح مسطح با حرکت متوالی رفت و برگشت بکار میبرند . این نوع ماشین با حرکت کشاب در صفحه افقی بطور معمولی بسیار زیاد مورد استفاده قرار میگیرد .
اجزاء مختلف ماشین صفحه تراش
قسمتهای عمده ماشین صفحه تراش معمولی قطعاتی هستند که از سوار نمودن آنها روی یکدیگر تشکیل ماشین صفحه تراش را میدهند .
وظایف اصلی و موارد استفاده ماشین صفحه تراش عمودی (کله زنی) که یکی از انواع ماشین های صفحه تراش می باشد بعداً مورد بحث قرار میگیرد .

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله انترناسیونالیسم اسلامی فایل ورد (word)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله انترناسیونالیسم اسلامی فایل ورد (word) دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله انترناسیونالیسم اسلامی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله انترناسیونالیسم اسلامی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله انترناسیونالیسم اسلامی فایل ورد (word) :

این مسئله مسلم است که در دین اسلام ملیت و و قومیت به معنایی که امروز میان مردم مصطلح است هیچ اعتباری ندارد ، بلکه این دین به همه ملتها و اقوام مختلف جهان با یک چشم نگاه می‌کند ، و از آغاز هم دعوت اسلامی به ملت و قوم مخصوصی اختصاص نداشته است و بلکه این دین همیشه میکوشیده است که به وسایل مختلف ریشه ملت‌پرستی و تفاخرات قومی را از بیخ و بن برکند .
در اینجا لازم است ما در دو قسمت بحث کنیم : اول اینکه اسلام از آغاز ظهور خویش «داعیه جهانی» داشته است . دوم اینکه مقیاس‌های اسلامی مقیاس‌های جهانی است نه ملی و قومی و نژادی .



2 ) داعیه جهانی اسلام

برخی از اروپائیان ادعا می‌کنند که پیغمبر اسلام در ابتدا که ظهور کرد فقط می‌خواست مردم قریش را هدایت کند ، ولی پس از آنکه پیشرفتی در کار خود احساس کرد تصمیم گرفت که دعوت خویش را به همه ملل عرب و غیرعرب تعمیم دهد .
این حرف که یک تهمت ناجوانمردانه‌ای بیش نیست علاوه براینکه هیچ دلیل تاریخی ندارد با اصول و قرائنی که از لحن آیات اولیه قرآن که بر پیغمبر اکرم نازل شد استفاده می‌شود مبانیت دارد.
در قرآن مجید آیاتی هست که نزول آنها در مکه و در همان اوایل کار بعثت پیغمبر اسلام بوده و در عین حال جنبه جهانی داشته است .
یکی از این آیات آیه‌ای است در سوره «تکویر» که از سوره‌های کوچک قرآن است . این سوره از سوره‌های مکیه است که در اوایل بعثت نازل شده است . و آن آیه چنین است : «ان هو الا ذکر للعالمین» نیست این مگر یک تذکر و بیدار باش برای تمام جهانیان .
در آیه دیگر که در سوره سبا است می‌فرماید : «و ما ارسلناک الا کافه للناس بشیراً ونذیراً و لکن اکثر الناس لایعلمون» ، تو را نفرستادیم مگر آنکه برای همه مردم بشارت دهنده و بازدارنده باشی ولی بیشتر مردم نادانند .
و نیز در سوره انبیاء می‌فرماید : «ولقد کتبنا فی‌الزبور من بعدالذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» ، و هر آینه نوشتیم در زبور پس از ذکر که «زمین» به بندگان صالح من خواهد رسید .
و نیز در صوره اعراف می‌فرماید : «یا ایهاالناس انی رسول‌الله الیکم جمیعاً» ، ای مردم من فرستاده خدایم بر همه شما .
در قرآن هیچ جا ، خطابی بصورت «یا ایها العرب» ، یا «ایهاالقرشیون» پیدا نمی‌کنید . آری گاهی در برخی از جاها خطاب«یا ایها الذین آمنوا» هست که مطلب مربوط به خصوص مؤمنین است که به پیغمبر (ص) گرویده‌اند وگرنه در موارد دیگر که پای عموم در میان بوده عنوان «یا ایها الناس» ، آمده است .
یک مطلب دیگر در اینجا هست که مؤید جهانی بودن تعلیمات اسلامی و وسعت نظر این دین است و آن اینکه ، آیات دیگری در قرآن می‌باشد که از مفاد آنها یک نوع «تعزز» و اظهار بی‌اعتنایی به مردم عرب از نظر قبول دین اسلام استنباط می‌شود ، مفاد آن آیات این است که اسلام نیازی به شما ندارد ، فرضاً شما اسلام را نپذیرید ، اقوام دیگری در جهان هستند که آنها از دل و جان اسلام را خواهند پذیرفت . بلکه از مجموع این آیات استنباط می‌شود که قرآن کریم روحیه آن اقوام دیگر را از قوم عرب برای اسلام مناسبتر و آماده‌تر میداند . این آیات بخوبی جهانی بودن اسلام را می‌رساند ، چنانکه در سوره انعام می‌فرماید : «فان یکفر بها هؤلاء فقد و کلنابها قوماً لیسوابها بکافرین» ، پس اگر اینان (اعراب) به قرآن کافر شوند ، همانا ، ما کسانی را خواهیم گمارد که قدر آن را بدانند و به آن مؤمن باشند .
و نیز در سوره نساء می‌فرماید : «ان یشأ یذهبکم ایها الناس و یأت بآخرین و کان الله علی ذالک قدیراً» ، اگر خدا بخواهد شما را می‌برد و دیگران را بجای شما می‌آورد و خداوند بر هر چیزی تواناست .
و نیز در سوره محمد(ص) می‌فرماید : «و ان تتولوا یستبدل قوماً غیرکم ثم لایکونوا امثالکم» ، اگر شما به قرآن پشت کنید گروهی دیگر جای شما را خواهند گرفت که مانند شما نباشند .
در ذیل این آیه ، حضرت امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید : «منظور از قوم دیگر ، موالی (ایرانیان) است .
و نیز امام صادق علیه‌السلام فرمود : «این امر ، یعنی پشت کردن مردم عرب بر قرآن ، تحقق پیدا کرد و خداوند بجای آنها موالی یعنی ایرانیان را فرستاد و آنها از جان و دل اسلام را پذیرفتند .
باری مقصود ما فعلاً این نیست که بگوییم آن قوم دیگر ایرانیان بودند و یا غیرایرانیان ، بلکه اینرا می‌خواهیم بگوییم که از نظر اسلام قوم عرب و غیرعرب از نظر قبول یا رد اسلام مساوی بودند ، و حتی عرب‌ها بخاطر بی‌اعتنائی‌هایی که به اسلام می‌کردند ، کراراً مورد سرزنش واقع می‌شدند . اسلام می‌خواهد به اعراب بفهماند که آنها چه ایمان بیاورند و چه نیاورند این دین پیشرفت خواهد کرد ، زیرا اسلام دینی نیست که تنها بخاطر قوم مخصوصی آمده باشد .

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

دانلود مقاله همسانه سازی راهانداز اختصاصی ژن زیرواحد گلوتنین ب

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله همسانه سازی راهانداز اختصاصی ژن زیرواحد گلوتنین با وزن مولکولی بالا (1HMWدرGS) از گندم دوروم (Triticum durum) فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله همسانه سازی راهانداز اختصاصی ژن زیرواحد گلوتنین با وزن مولکولی بالا (1HMWدرGS) از گندم دوروم (Triticum durum) فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله همسانه سازی راهانداز اختصاصی ژن زیرواحد گلوتنین با وزن مولکولی بالا (1HMWدرGS) از گندم دوروم (Triticum durum) فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله همسانه سازی راهانداز اختصاصی ژن زیرواحد گلوتنین با وزن مولکولی بالا (1HMWدرGS) از گندم دوروم (Triticum durum) فایل ورد (word) :

چکیده

آندوسپرم غلات دارای اهمیتای فراوانیاقتصادیبودهو تغذیهومنبع انرژی و پروتئین برای جوامع انسانی و حیوانات اهلی به شمار میرود. استفاده از تغییر ژنتیکی در جهت بهبود ساختار و ترکیبات آندوسپرم، نیازمند راهاندازهای ژنی مناسب برای بیان

ترانسژنها به میزان و الگوی مطلوب میباشد. از این رو در این پژوهش همسانهسازی راهانداز ژن HMW-GS از گندم دوروم (Triticum durum) مورد توجه قرار گرفت. با طراحی آغازگرهای اختصاصی و بکارگیری آنها بر روی DNA ژنومی، طی واکنش زنجیرهای پلیمراز (PCR) قطعه راهانداز به طول 954 جفت باز تکثیر یافت. سپس محصولات PCR از ژل آگارز استخراج و به حامل pGEM-T متصل شد. ترانسفورماسیون باکتریایی انجام و کلنیهای سفید (تست آبی – سفید)، جهت تایید حضور قطعه، مجددا از طریق دو روش کلنی PCR و هضم آنزیمی تست شدند که هر دو روش وجود قطعه را ثابت نمود. سپس پلاسمید حاوی قطعه راهانداز برای توالییابی فرستاده شد. بررسی توالی همسانهسازی شده با نرمافزارهای BLAST و ClustalW شباهت زیاد این توالی را با راهاندازهای پروتئینهای ذخیرهای گزارش شده از گندم آشکار نمود. استفاده از راهاندازهایی که فقط در برخی از بافتها عمل میکنند، میتواند در رسیدن به اهداف اختصاصی از جمله تولید پروتـئینهای نوترکیب در بافتهای بـذری، و اصلاح کمی و کیفی دانه گندم بسیار سودمند باشد.

کلمات کلیدی: راهانداز اختصاصی، ژن HMW-GS، گندم دوروم، همسانهسازی

مقدمه

آندوسپرم غلات دارای اهمیت اقتصادی و تغذیهای فراوانی بوده و منبع انرژی و پروتئین برای جوامع انسانی و حیوانات اهلی به شمار میرود. امروزه استفاده از تغییر ژنتیکی در جهت بهبود ساختار و ترکیبات آندوسپرم، موضوع بسیاری از تحقیقات

_____________________________________________________________________________________

1 High molecular weight glutenin subunits

پژوهشگران بوده و در این زمینه توجه ویژهای به سه گونه مهم غلات (گندم، ذرت و برنج) شده است. ولیکن هنوز کمبود راه اندازهای ژنی مناسب برای بیان ترانسژنها در آندوسپرم غلات یک محدودیت عظیم در دستیابی به میزان و الگوی مورد نیاز بیان، محسوب میشود .(2) در این راستا راهاندازهای ژنهای HMW-GS گندم که سطح بالای سنتز پرولامینها را طی فاز خطی پرشدن دانه پشتیبانی میکنند، بهترین گزینه برای بیان ترانسژنها در آندوسپرم غلات به شمار میآیند .(5) این راهاندازها از جمله راهاندازهای مخصوص اندام و بافت بوده و موجب بیان اختصاصی این ژنها در بذر میشوند. .(4) از این رو در این پژوهش همسانهسازی راهانداز ژن HMW-GS از گندم دوروم (Triticum durum) مورد توجه قرار گرفت.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >